Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å virke helt sosiopat....

Vi har et system på jobb som alle må innom flere ganger ila arbeidsdagen, når noen har bursdag så kommer det opp et ikon ved den ansatte. Det står også i en kalenderbok som alle ser i hver dag hvem som har bursdag. 

Jeg er hjemme nå med en liten skade, regner med de hadde sagt det om jeg var på jobb, men er dette normalt? Alle må ha sett at jeg har bursdag. 

Anonymkode: 2df3b...235

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje at det er ganske normalt. Vi deler gratulasjoner på Workplace, men det får kanskje ikke folk med seg hvis de ikke er på jobb den dagen. Har aldri sendt SMS eller noe med gratulasjoner (eller fått det).

Anonymkode: 52c2c...583

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tror kanskje at det er ganske normalt. Vi deler gratulasjoner på Workplace, men det får kanskje ikke folk med seg hvis de ikke er på jobb den dagen. Har aldri sendt SMS eller noe med gratulasjoner (eller fått det).

Anonymkode: 52c2c...583

Har sett flere har fått i felleschat på Facebook, men ikke jeg.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner dette var et tabu tema?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke er på jobb så er det ikke så rart at ingen har sagt noe til deg?

Anonymkode: dc786...795

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og dette er grunnen til at jeg er imot at bursdagsdatoer står offentlig på arbeidsplasser. Noen liker ikke oppmerksomhet mens andre blir lei seg hvis de ikke blir gratulert. Jeg hadde hatet det hvis noen hadde sendt meg melding.

Er glad vi ikke har det systemet og jeg kan være på jobben på bursdagen uten at noen vet det.

Anonymkode: a6bfb...bfc

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Ønsker du alle gratulerer med dagen selv?

Anonymkode: 14234...371

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med dagen! 🥳

Anonymkode: 8593e...309

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og dette er grunnen til at jeg er imot at bursdagsdatoer står offentlig på arbeidsplasser. Noen liker ikke oppmerksomhet mens andre blir lei seg hvis de ikke blir gratulert. Jeg hadde hatet det hvis noen hadde sendt meg melding.

Er glad vi ikke har det systemet og jeg kan være på jobben på bursdagen uten at noen vet det.

Anonymkode: a6bfb...bfc

Enig med deg i dette. Dama på HR sender alltid ut felles gratulasjonsmail når en ansatt har bursdag. Det blir da veldig tydelig hvem som er godt likt og hvem som folk flest er likegyldig til. Enkelte får da mailer fra flere som strømmer inn i fellesmailen, mens andre ikke får én eneste mail. Det kan godt være folk sender gratulasjon uten å sette alle på kopi, men man kan likevel se en tendens. Jeg dropper konsekvent å sende slike mailer. Gratulerer kun om det passer seg sånn i lunsjen e.l.

Selv fikk jeg ingen mail på min bursdag. Nå har jeg riktignok bursdag i sommerferien, men da sommerferien var over hadde HR-dama samlet alle "bursdagsbarn" som hadde bursdag i løpet av sommeren og gratulerte dem i en fellesmail. Jeg var den eneste som var utelatt 😆

Helt ærlig så gjorde det meg absolutt ingenting. Men enkelte ville nok blitt litt lei seg for en slik forglemmelse.

Anonymkode: d3b6a...e4c

• Liker 2
Skrevet

Jobber med 2 stk og de gratulerer hverandre og gir gave osv. får ikke engang et gratulerer her😬😄 

Anonymkode: c885e...8cc

Skrevet

Wow, dette kunne ikke brydd meg mindre. Trodde man var ferdig med å bry seg om slikt etter man var russ.

• Liker 3
Skrevet

Folk er ikke så ålreite på arbeidsplasser. Jeg la ut en idrettsprestasjon i en jobbchat, bare et skjermbilde med resultatet (andreplass) og at jeg representerte firmanavnet, ikke et idrettslag. Null respons, ingen likes, verken fra sjefen eller andre i "teamet". Jeg tar jo lærdom av det og gjør ikke dette igjen, og samtidig vil jeg i ettertid ikke være for positiv til de andre heller. Jeg får respondere på det som er jobbrelatert, men ikke alt av det heller siden det tidvis er ignorering både face to face og i chat. Jeg kan for eksempel komme med en klar oppfordring, som bør følges, men blir ignorert og ser i ettertid at oppfordringen ikke har blitt fulgt. I dette konkrete tilfellet handlet det om å ta en prat med en ansatt som har altfor høy pausetid, som vi skal følge opp og få inn i et system.

Anonymkode: efd4f...07f

Skrevet

Jeg bryr meg om det, for det betyr at det er 15 stk som faktisk ikke har tenkt på å gratulere meg, selv om de så jeg hadde bursdag. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg bryr meg om det, for det betyr at det er 15 stk som faktisk ikke har tenkt på å gratulere meg, selv om de så jeg hadde bursdag. 

Jeg spør igjen: gratulerer du alle med dagen?

Skrevet

Derfor er jeg imot "felleskasse" hvor man betaler inn til oppmerksomheter. Det blir aldri rettferdig. 

Anonymkode: 90c6f...09c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg spør igjen: gratulerer du alle med dagen?

Ja selvsagt. Ellers kunne jeg ikke klaget.

Skrevet

Kanskje de tror du er hjemme fordi du hater oppmerksomhet på bursdagen din! 

Skrevet

Vi har et ukesbrev hvor bursdagene for kommende uke står. Prøver å få det med meg og gratulere de på Teamet mitt hvis de er på jobb den dagen, men gratulerer ikke de andre. Hadde nok ikke sendt melding til noen som ikke var på jobb, muligens de 2-3 som jeg står aller nærmest. 

Selv har jeg bursdag midt i fellesferien og min bursdag havner derfor i en oppsummering som legges ut etter ferien, så jeg har aldri fått noen gratulasjoner. Passer meg egentlig fint. 

Generelt så synes jeg at bursdager i voksen alder er et minefelt. Noen liker oppmerksomhet på dagen sin, men ikke alle og det er et herk å skulle huske andre enn nær familie. I mitt hode tenker jeg at de som ønsker gratulasjoner eller oppmerksomhet får invitere på en markering selv. 

Anonymkode: 49d46...125

Skrevet
Rainstorm2.0 skrev (Akkurat nå):

Kanskje de tror du er hjemme fordi du hater oppmerksomhet på bursdagen din! 

Nei har vært hjemme flere dager.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei har vært hjemme flere dager.

De kan likevel tro det. Kanskje de tror du har birthday blues. 

Men gratulerer med overstått! Kos deg med de fryktelige tankene om at du blir ignorert og at ingen på jobb liker deg. Deilig, deilig 😘 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...