AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Ikke for å virke helt sosiopat.... Vi har et system på jobb som alle må innom flere ganger ila arbeidsdagen, når noen har bursdag så kommer det opp et ikon ved den ansatte. Det står også i en kalenderbok som alle ser i hver dag hvem som har bursdag. Jeg er hjemme nå med en liten skade, regner med de hadde sagt det om jeg var på jobb, men er dette normalt? Alle må ha sett at jeg har bursdag. Anonymkode: 2df3b...235 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 Jeg tror kanskje at det er ganske normalt. Vi deler gratulasjoner på Workplace, men det får kanskje ikke folk med seg hvis de ikke er på jobb den dagen. Har aldri sendt SMS eller noe med gratulasjoner (eller fått det). Anonymkode: 52c2c...583 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tror kanskje at det er ganske normalt. Vi deler gratulasjoner på Workplace, men det får kanskje ikke folk med seg hvis de ikke er på jobb den dagen. Har aldri sendt SMS eller noe med gratulasjoner (eller fått det). Anonymkode: 52c2c...583 Har sett flere har fått i felleschat på Facebook, men ikke jeg. Anonymkode: 2df3b...235 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Skjønner dette var et tabu tema? Anonymkode: 2df3b...235
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 Hvis du ikke er på jobb så er det ikke så rart at ingen har sagt noe til deg? Anonymkode: dc786...795 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 Og dette er grunnen til at jeg er imot at bursdagsdatoer står offentlig på arbeidsplasser. Noen liker ikke oppmerksomhet mens andre blir lei seg hvis de ikke blir gratulert. Jeg hadde hatet det hvis noen hadde sendt meg melding. Er glad vi ikke har det systemet og jeg kan være på jobben på bursdagen uten at noen vet det. Anonymkode: a6bfb...bfc 2 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 Ønsker du alle gratulerer med dagen selv? Anonymkode: 14234...371 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 Gratulerer med dagen! 🥳 Anonymkode: 8593e...309 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og dette er grunnen til at jeg er imot at bursdagsdatoer står offentlig på arbeidsplasser. Noen liker ikke oppmerksomhet mens andre blir lei seg hvis de ikke blir gratulert. Jeg hadde hatet det hvis noen hadde sendt meg melding. Er glad vi ikke har det systemet og jeg kan være på jobben på bursdagen uten at noen vet det. Anonymkode: a6bfb...bfc Enig med deg i dette. Dama på HR sender alltid ut felles gratulasjonsmail når en ansatt har bursdag. Det blir da veldig tydelig hvem som er godt likt og hvem som folk flest er likegyldig til. Enkelte får da mailer fra flere som strømmer inn i fellesmailen, mens andre ikke får én eneste mail. Det kan godt være folk sender gratulasjon uten å sette alle på kopi, men man kan likevel se en tendens. Jeg dropper konsekvent å sende slike mailer. Gratulerer kun om det passer seg sånn i lunsjen e.l. Selv fikk jeg ingen mail på min bursdag. Nå har jeg riktignok bursdag i sommerferien, men da sommerferien var over hadde HR-dama samlet alle "bursdagsbarn" som hadde bursdag i løpet av sommeren og gratulerte dem i en fellesmail. Jeg var den eneste som var utelatt 😆 Helt ærlig så gjorde det meg absolutt ingenting. Men enkelte ville nok blitt litt lei seg for en slik forglemmelse. Anonymkode: d3b6a...e4c 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #10 Skrevet 10. januar 2024 Jobber med 2 stk og de gratulerer hverandre og gir gave osv. får ikke engang et gratulerer her😬😄 Anonymkode: c885e...8cc
kaarebjarne Skrevet 10. januar 2024 #11 Skrevet 10. januar 2024 Wow, dette kunne ikke brydd meg mindre. Trodde man var ferdig med å bry seg om slikt etter man var russ. 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #12 Skrevet 10. januar 2024 Folk er ikke så ålreite på arbeidsplasser. Jeg la ut en idrettsprestasjon i en jobbchat, bare et skjermbilde med resultatet (andreplass) og at jeg representerte firmanavnet, ikke et idrettslag. Null respons, ingen likes, verken fra sjefen eller andre i "teamet". Jeg tar jo lærdom av det og gjør ikke dette igjen, og samtidig vil jeg i ettertid ikke være for positiv til de andre heller. Jeg får respondere på det som er jobbrelatert, men ikke alt av det heller siden det tidvis er ignorering både face to face og i chat. Jeg kan for eksempel komme med en klar oppfordring, som bør følges, men blir ignorert og ser i ettertid at oppfordringen ikke har blitt fulgt. I dette konkrete tilfellet handlet det om å ta en prat med en ansatt som har altfor høy pausetid, som vi skal følge opp og få inn i et system. Anonymkode: efd4f...07f
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #13 Skrevet 10. januar 2024 Jeg bryr meg om det, for det betyr at det er 15 stk som faktisk ikke har tenkt på å gratulere meg, selv om de så jeg hadde bursdag. Anonymkode: 2df3b...235 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #14 Skrevet 10. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Jeg bryr meg om det, for det betyr at det er 15 stk som faktisk ikke har tenkt på å gratulere meg, selv om de så jeg hadde bursdag. Anonymkode: 2df3b...235 Jeg spør igjen: gratulerer du alle med dagen? Anonymkode: 14234...371
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #15 Skrevet 10. januar 2024 Derfor er jeg imot "felleskasse" hvor man betaler inn til oppmerksomheter. Det blir aldri rettferdig. Anonymkode: 90c6f...09c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #16 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg spør igjen: gratulerer du alle med dagen? Anonymkode: 14234...371 Ja selvsagt. Ellers kunne jeg ikke klaget. Anonymkode: 2df3b...235
Rainstorm2.0 Skrevet 10. januar 2024 #17 Skrevet 10. januar 2024 Kanskje de tror du er hjemme fordi du hater oppmerksomhet på bursdagen din!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #18 Skrevet 10. januar 2024 Vi har et ukesbrev hvor bursdagene for kommende uke står. Prøver å få det med meg og gratulere de på Teamet mitt hvis de er på jobb den dagen, men gratulerer ikke de andre. Hadde nok ikke sendt melding til noen som ikke var på jobb, muligens de 2-3 som jeg står aller nærmest. Selv har jeg bursdag midt i fellesferien og min bursdag havner derfor i en oppsummering som legges ut etter ferien, så jeg har aldri fått noen gratulasjoner. Passer meg egentlig fint. Generelt så synes jeg at bursdager i voksen alder er et minefelt. Noen liker oppmerksomhet på dagen sin, men ikke alle og det er et herk å skulle huske andre enn nær familie. I mitt hode tenker jeg at de som ønsker gratulasjoner eller oppmerksomhet får invitere på en markering selv. Anonymkode: 49d46...125
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #19 Skrevet 10. januar 2024 Rainstorm2.0 skrev (Akkurat nå): Kanskje de tror du er hjemme fordi du hater oppmerksomhet på bursdagen din! Nei har vært hjemme flere dager. Anonymkode: 2df3b...235
Rainstorm2.0 Skrevet 10. januar 2024 #20 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei har vært hjemme flere dager. Anonymkode: 2df3b...235 De kan likevel tro det. Kanskje de tror du har birthday blues. Men gratulerer med overstått! Kos deg med de fryktelige tankene om at du blir ignorert og at ingen på jobb liker deg. Deilig, deilig 😘
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå