AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Blir gæern! Hadde DnB som hovedbank før, og BankID fungerte helt fint. Nå har jeg sparebank1, og jeg får det ikke til å funke. Får ikke lagt til tilleggsbank der. Noen som har gjort dette nylig, og kan forklare? Anonymkode: 92bf7...5b6
Gjest jegerrinne Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 Rart. Min brikke fungerer nå i begge bankene jeg har
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 Jeg har nettopp bytta bank selv. Man må slette den forrige bankID appen og installere den på nytt, hvis man vil ha bankID gjennom den nye banken. Man må ikke ha det, men det er mer praktisk, for da kan kunderådgiveren din hjelpe deg lettere om det skulle dukke opp noe problemer. Anonymkode: 624ef...e78 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har nettopp bytta bank selv. Man må slette den forrige bankID appen og installere den på nytt, hvis man vil ha bankID gjennom den nye banken. Man må ikke ha det, men det er mer praktisk, for da kan kunderådgiveren din hjelpe deg lettere om det skulle dukke opp noe problemer. Anonymkode: 624ef...e78 Har forsøkt å slette den, laste ned appen på nytt og registre bankID på nytt, men da blir den automatisk kobla til DNB igjen 😩 Anonymkode: 92bf7...5b6
bvp Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 Jeg har skiftet bank ett par ganger og har nå konto i 3 banker, brikken fra den første banken virker helt fint hos alle 3 bankene, det samme med app. 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 bvp skrev (2 minutter siden): Jeg har skiftet bank ett par ganger og har nå konto i 3 banker, brikken fra den første banken virker helt fint hos alle 3 bankene, det samme med app. Måtte du gjøre noe? Anonymkode: 92bf7...5b6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #7 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Måtte du gjøre noe? Anonymkode: 92bf7...5b6 Man må ikke gjøre noe. Jeg har en bankid som ikke hører til banken jeg heller. Aldri vært et problem. Anonymkode: 8fca4...509 3
bvp Skrevet 9. januar 2024 #8 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Måtte du gjøre noe? Anonymkode: 92bf7...5b6 Nei, alt fungerte uten at jeg måtte gjøre noe.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 Men høres ut som min gamle sjef. Her er bankid som hører til butikken. Jeg bare ehh. Bankid er personlig. Så den er din. Den skal ikke jeg være borti nei. Hun trudde oppriktig at det var butikken sin. Så når jeg skulle betale regninger på butikken så mente hun jeg måtte bruke den. Jeg bare neida. Her selv jeg. Så. Ja det ble rart. Hun trur hun er så super smart så hun likte ikke at jeg tok henne i noe. Anonymkode: 8fca4...509
Duff Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 Du kan bruke den gamle bank id'en hos den nye banken. Hvis du vil bytte og ikke får det til så ring den nye banken og få hjelp over telefon.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 Jeg har bankid fra en bank jeg ikke har brukt aktivt på mange år. Funker helt fint i alle mulige banker som jeg har konto i. Man behøver jo forøvrig heller aldri "bytte" bank, man kan jo bare bli kunde i en bank til når man vil. Anonymkode: bc806...8df 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Blir gæern! Hadde DnB som hovedbank før, og BankID fungerte helt fint. Nå har jeg sparebank1, og jeg får det ikke til å funke. Får ikke lagt til tilleggsbank der. Noen som har gjort dette nylig, og kan forklare? Anonymkode: 92bf7...5b6 Hva mener du egentlig med å legge til tilleggsbank? Og har du fått en ny brikke eller bruker du den du hadde? Man skal ikke behøve å gjøre noe med bankid om man blir kunde i en annen bank. Man bare logger inn med bankid-appen helt som vanlig som man gjør over alt ellers. Anonymkode: bc806...8df
newman01 Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker said: Blir gæern! Hadde DnB som hovedbank før, og BankID fungerte helt fint. Nå har jeg sparebank1, og jeg får det ikke til å funke. Får ikke lagt til tilleggsbank der. Noen som har gjort dette nylig, og kan forklare? Anonymkode: 92bf7...5b6 Har du sjekket om den nye banken din faktisk støtter BankID app? Ifølge hjemmesiden til Sparebank 1 må du bruke deres egen engangskodeapp. BankID på mobil skal fases ut | SpareBank 1 SMN "Har du BankID fra SpareBank 1, får du ikke benyttet deg av BankID-appen, kun engangskode-app." EDIT: Jeg er ikke sikker på hva den banken mener jeg... Makan til rot på den spørsmål og hjelpesiden deres. Endret 9. januar 2024 av newman01 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #14 Skrevet 9. januar 2024 jegerrinne skrev (30 minutter siden): Rart. Min brikke fungerer nå i begge bankene jeg har Hva har brikken med dette å gjøre? Anonymkode: 1a580...97a 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #15 Skrevet 9. januar 2024 newman01 skrev (15 minutter siden): Har du sjekket om den nye banken din faktisk støtter BankID app? Ifølge hjemmesiden til Sparebank 1 må du bruke deres egen engangskodeapp. BankID på mobil skal fases ut | SpareBank 1 SMN "Har du BankID fra SpareBank 1, får du ikke benyttet deg av BankID-appen, kun engangskode-app." EDIT: Jeg er ikke sikker på hva den banken mener jeg... Makan til rot på den spørsmål og hjelpesiden deres. Ja enig, det er ekstremt rotete. Ringte banken, må visst fysisk til banken med passet mitt for å få bankid hos de 🙃 lettvint!! Anonymkode: 92bf7...5b6
newman01 Skrevet 9. januar 2024 #16 Skrevet 9. januar 2024 Men hvorfor bytte utsteder av BankID? Kan du ikke bare gjøre som de fleste andre? Bare beholde den bankID'n du har fra før, og være passe lykkelig med det? Behold den gamle banken din også. Før eller siden vender du tilbake der, og da slipper du å opprette nye bankforbindelser, verifikasjon osv. På toppen slipper du å bekymre deg for at du glemte å endre kontonummer hos skatteetaten når skattemeldingen skal leveres
Gjest jegerrinne Skrevet 9. januar 2024 #17 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva har brikken med dette å gjøre? Anonymkode: 1a580...97a Den fungerer på begge bankene i appen
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #18 Skrevet 9. januar 2024 jegerrinne skrev (45 minutter siden): Den fungerer på begge bankene i appen Appen bruker ikke brikke, men passord. Anonymkode: 1a580...97a 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #19 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja enig, det er ekstremt rotete. Ringte banken, må visst fysisk til banken med passet mitt for å få bankid hos de 🙃 lettvint!! Anonymkode: 92bf7...5b6 Men du kan jo logge på med den bank id du har idag. Anonymkode: f7aec...82c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #20 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men du kan jo logge på med den bank id du har idag. Anonymkode: f7aec...82c Det er ikke alle banker som benytter Bank ID appen til Bank-ID innlogging, noen av dem har sin egen app for det, så det kan være grunnen. Anonymkode: f603f...e86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå