AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Vi er et par i starten av 30-årene, der ingen av oss har barn. Vi er begge på samme side angående det; har verken utelukket eller bestemt oss for om vi har lyst på barn. Men en ting som betyr veldig mye for oss er sex. Ingen av oss sier nei hvis den andre har lyst, og vi har i snitt sex hver eneste dag, på helger ofte flere ganger for dag. Vært sammen et år, men vært samboere i et halvt år, så vi er godt satt i hverdagen og har likevel mye lyst. Jeg har hatt høy sexlyst hele mitt liv (jeg er kvinne), begynte å onanere selv da jeg var 6-7 år, og har alltid fått mest følelser for den andre personen ved at sexlivet er aktivt og bra. Det at jeg har en slik personlighet og ekstremt høyt driv, gjør at jeg vegrer meg ekstremt for tanken på at kroppen (først og fremst underlivet) kan endre seg, og at det vil gå mange uker, kanskje måneder uten sex når man har en liten baby. For meg er det utenkelig å gå mer enn én uke uten sex når jeg er i forhold, jeg har feks sex selv om jeg har mensen. Jeg har en klar formening om at dersom jeg ikke er i stand til å ha fysisk sex selv ved nyfødt baby, så vil jeg tilfredsstille mannen på andre måter. Jeg har selv avsluttet flere forhold da de hadde lavere lyst enn meg, og gjorde meg frustrert og ga meg følelsen av å ikke være god nok ved å avvise meg; det er noe jeg ikke unner noen mennesker i hele verden. Noen som har lignende personlighetstrekk som meg, som har fått barn, som kan fortelle litt om hvordan opplevelsen var? Forandret det sexlysten din? Ødela hverdagen med barn det at dere kan ha rå sex? Vi har sex i hele huset, og jeg er høylytt, så tanken på at en unge kan valse inn er ikke akkurat morsomt å forestille seg heller. Spar dere for kommentarer om at det vil dabbe av forresten; jeg har vært i forhold på 6-7 år, og det var også like aktivt som i starten. Jeg vet selv jeg er ekstrem på dette området og har per nå ikke opplevd at lyst forsvinner med tiden. Anonymkode: 783d9...5bc 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen som har lignende personlighetstrekk som meg, som har fått barn, som kan fortelle litt om hvordan opplevelsen var? Forandret det sexlysten din? Ødela hverdagen med barn det at dere kan ha rå sex? Spar dere for kommentarer om at det vil dabbe av forresten; Anonymkode: 783d9...5bc Er du ute etter reelle erfaringer? Eller er du ute etter å høre det du vil høre? Anonymkode: f8755...c02 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 Underlivet endrer seg faktisk ikke stort, bare noen mnd i graviditeten og etter. Når det kommer til sex og lysten så aner du ikke hvordan dette vil bli for deg. Hverken under graviditet eller etter fødsel. Det kan hende at du blir super kåt under graviditet, eller det kan hende at alt er anti klimaks... Etter graviditet, så vet du heller ikke hvordan du vil stille deg til dette. Kanskje vil sexlivet ditt være suuuper viktig, slik det er nå. Heletiden! Eller det kan hende det nesten blir helt irrelevant. Ingen vet svarene før man begir seg ut i det. Men, å velge å forbli barnløse pågrunn av sexlyst? Mmm, ja. Jeg vet ikke. Selv hadde jeg ikke tatt det valget. Da det å få barn føltes viktig for meg. Anonymkode: be955...5de 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #4 Skrevet 9. januar 2024 Jeg er nok ganske lik deg. Men ja, barn endrer veldig mye!! Klart man ikke kan ha høylydt sex i alle rom når man har barn. Vel, i så fall kun når barna er så små at de ikke skjønner noen ting. Underlivet endrer seg ikke noe særlig, og heller ikke sexdriven. Så man må endre vanene for å ha sex men det er vanligvis bare den aller første tiden man ikke er så keen på sex pga søvnmangel og at kroppen din konstant er okkupert av en baby. Anonymkode: ce7da...46b 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 Selvfølgelig forandrer hverdagen seg etter barn. Man får inn rutiner man tidligere ikke har hatt, nattesøvnen blir forstyrret som igjen påvirker humøret osv. For min del er det ikke å stikke under en stol alt også sexlivet har forandret seg, men mye handler om prioriteringer der man kan. Vi har fortsatt sex, nei ikke hver eneste dag, og enkelte dager er det så mye trass at alt man vil er å sove etter at barna har lagt seg, men vi får det til ca 2-3 ganger i uka, noenganger går det 1 uke imellom. når det er sagt, så høres det ut som at dere er i forelskelsesfasen fortsatt, og bør trolig avvente med barn til den har roet seg litt ned. hva gjelder underlivet så kan ikke Jeg uttale meg. Hadde KS, men kroppen klarer å regenerere seg, så det er ikke noe jeg hadde tenkt så mye på. Anonymkode: 921a9...172 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 Jeg har også høy sexlyst og det endret seg ikke nevneverdig fordi om jeg fikk barn. Hadde sex i hele graviditeten og bortsett fra kanskje toppen 6 uker etter fødselen hvor det ikke var tilrådelig med vaginal sex, så hadde vi allikevel annen type sex. Etter hvert må en jo begrense litt tidspunkter og steder for når en har sex når en har barn i hus, men så lenge de er små så er det ikke noe stort problem. Er vel når de blir større at ungene legger mer merke til hva en gjør. Men det er jo bare et spørsmål om kreativitet. Tror uansett ikke barn tar skade av å vite at foreldrene har sex. Synes ikke det bør hindre deg i å tenke på å få barn. Det er nok mer psykiske enn fysiske endringer som kan påvirke sexlysten, så å jobbe med forholdet er jo viktig uansett i et langt forhold. Anonymkode: d5509...0e1 1 1
Frkego Skrevet 9. januar 2024 #7 Skrevet 9. januar 2024 Vi begge har hele veien hatt høy sexlyst og har det fortsatt. Jeg kjenner meg igjen i dine beskrivelser. I svangerskapene var jeg nærmest nymfoman og sexlysten var også på topp etter fødsel. Med tredjemann hadde vi sex som vanlig fra barnet var 1 uke gammel og har jevnt sex 3-8 ganger i uka (minstemann er 7 mnd). Kun sykdom og mangel på alenetid som kan hindre noen dager, men vi har nærhet og er nakne sammen hver dag. Ble en naturlig pause i sexlivet etter fødsel med de to eldste (6 og 4 uker etter fødsel), men klitorisstimuli og runking/suging hadde vi hyppig likevel, for det sto aldri på lysten. Akkurat hvordan du og din partner påvirkes av graviditet, fødsel og småbarnsperiode vet dere ikke før dere står i det. Noen mister lysten helt og bruker lang tid på å finne tilbake. Andre er helt upåvirket. Men det jeg tror har hatt positiv innvirkning her er kommunikasjon, forståelse, at vi forfører hverandre, ser hverandre, tar vare på oss selv, møter hverandres emosjonelle behov (jeg har behov for mye omsorg i svangerskap og etter fødsel), vi er mye nakne sammen og vi begge prioriterer kjærestetid fremfor andre ting. Man har ofte lite fritid med små barn og den lille tiden forsøker vi å bruke på hverandre. Tid til andre ting kommer senere. Vi har datekvelder hjemme med god mat, gode samtaler, sex, massasje, film/serie, spill etc. flere ganger i uken. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #8 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er et par i starten av 30-årene, der ingen av oss har barn. Vi er begge på samme side angående det; har verken utelukket eller bestemt oss for om vi har lyst på barn. Men en ting som betyr veldig mye for oss er sex. Ingen av oss sier nei hvis den andre har lyst, og vi har i snitt sex hver eneste dag, på helger ofte flere ganger for dag. Vært sammen et år, men vært samboere i et halvt år, så vi er godt satt i hverdagen og har likevel mye lyst. Jeg har hatt høy sexlyst hele mitt liv (jeg er kvinne), begynte å onanere selv da jeg var 6-7 år, og har alltid fått mest følelser for den andre personen ved at sexlivet er aktivt og bra. Det at jeg har en slik personlighet og ekstremt høyt driv, gjør at jeg vegrer meg ekstremt for tanken på at kroppen (først og fremst underlivet) kan endre seg, og at det vil gå mange uker, kanskje måneder uten sex når man har en liten baby. For meg er det utenkelig å gå mer enn én uke uten sex når jeg er i forhold, jeg har feks sex selv om jeg har mensen. Jeg har en klar formening om at dersom jeg ikke er i stand til å ha fysisk sex selv ved nyfødt baby, så vil jeg tilfredsstille mannen på andre måter. Jeg har selv avsluttet flere forhold da de hadde lavere lyst enn meg, og gjorde meg frustrert og ga meg følelsen av å ikke være god nok ved å avvise meg; det er noe jeg ikke unner noen mennesker i hele verden. Noen som har lignende personlighetstrekk som meg, som har fått barn, som kan fortelle litt om hvordan opplevelsen var? Forandret det sexlysten din? Ødela hverdagen med barn det at dere kan ha rå sex? Vi har sex i hele huset, og jeg er høylytt, så tanken på at en unge kan valse inn er ikke akkurat morsomt å forestille seg heller. Spar dere for kommentarer om at det vil dabbe av forresten; jeg har vært i forhold på 6-7 år, og det var også like aktivt som i starten. Jeg vet selv jeg er ekstrem på dette området og har per nå ikke opplevd at lyst forsvinner med tiden. Anonymkode: 783d9...5bc Min sexlyst har ikke gått ned, selv etter 3 barn. Om jeg har tid så onanerer jeg hver dag og har sex med mannen hver kveld. Som regel har vi sex annen hver dag og jeg onanerer hver dag i tillegg. Vi begrenser lydnivået og tar hensyn, så klart. Eldste er 6 år og vi har ennå ikke blitt fersket. Anonymkode: 9df7f...a65 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 Klart, når man får barn er man jo sjelden alene hjemme som par, og noen syns jo bare det blir et stort og ødeleggende stressmoment mht. sex. For vår del har det vært "if there's a will there's a way" uansett. Jeg har skrevet litt i en av de andre trådene om dette, fra min side som relativt sexgal mann. (Med kone som også er glad i sex, men bare ikke vil hver dag.) Det kan hende at vi var heldige med mye, men sex er også noe vi alltid har prioritert, så det mest ble en vane det bare ville føles rart å komme ut av. Tror vel helst at par hvor begge (eller den av dem med minst sexlyst!) har ganske høy sexlyst vil være de som lettest holder seg seksuelt aktive i småbarnstiden, siden de vil være mer kompromissvillige og strekke seg lenger for å få det til. Anonymkode: 9d7d2...c14 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 Etter en fødsel så blør man jo en god stund, er mørbanket der, det blir lite søvn, amming, hormonendringer osv. Mye som kan påvirke. Viktig å være enige om oppdragelse og at han tar ansvar. Anonymkode: b1aed...96c
Fioljenta Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 Jeg tror at man må være villig til å gi barnet plass hvis man velger å få barn. Høylytt sex i alle rom til alle døgnets tider blir liksom ikke like aktuelt. Sexlivet har endret seg. Nå setter jeg mer pris på de stundene vi har der vi har god tid og kan ha en grundig runde. Med små barn blir det kortere og noen ganger avbrutt. Den lille må selvsagt prioriteres. Men, hvis jeg kunne velge på ny, hadde jeg fortsatt valgt å få barn - selv om sexlivet endret seg. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 Det sier seg vel selv at «rå, høylydt sex» i alle husets rom ikke er noe alternativ når man får barn? Barnet er ikke mer enn kanskje max ett år før det utgår. Det er umulig å forutsi hva graviditet, fødsel, amming, søvnmangel og foreldrerollen vil gjøre med kroppen din, hormonene dine, overskuddet ditt, overskuddet til mannen din, forholdet +++. Helt umulig. Noen fortsetter mer eller mindre som før (noen har til og med bedre sex etterpå), andre opplever at det blir mindre sex (av mange årsaker), eller at det blir slutt. Ingen tvil om at det å få barn er en stor utfordring for forholdet for mange. Vi hadde aldri kranglet før vi fikk barn, og vi hadde sex hver dag. Nå… har vi kranglet, for å si det sånn, og vi har absolutt ikke sex hver dag. Anonymkode: f3182...d26 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 Dere er jo faktisk ikke satt i hverdagen når dere kun har vært kjærester 1 år og samboere i 6 mnd. Da er dere fortsatt godt innafor det man kaller nyforelskelsesbobla, så vær obs på at lysten sannsynligvis går ned uansett. Her i huset har vi begge høy lyst. 30-årene og vært sammen i over 10 år. Jeg hadde ikke noe lyst i det hele tatt det første året med barn. Tror det var pga ammehormonene, men sikkert også fordi jeg ikke forbant kroppen min med noe seksuelt lenger. Da jeg sluttet å amme gikk lysten tilbake til normalen. Selv om jeg selvfølgelig er mye mer sliten enn før barn, så har vi sex ca.annenhver dag. Anonymkode: f35a8...18a 1
Rosa Dartle Skrevet 9. januar 2024 #14 Skrevet 9. januar 2024 En ting som var en overraskelse her var at mannen ikke hadde lyst. Jeg fikk enda mer lyst, men mannen tente ikke på meg da jeg var gravid. Etter at vi hadde fått baby, hadde jeg utrolig lite lyst. Orket ikke å ha nærkontakt fordi jeg følte jeg hadde en baby på meg hele dagen, da var det verken igjen kos til mannen eller hunden etterpå. Vi hadde kolikkbarn, så sex var heller ikke aktuelt ganske lenge. Det tok seg gradvis opp igjen, men det tok faktisk år. Husker ikke, kanskje når yngste var 4 år. Nå er det tilbake til normalen.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #15 Skrevet 9. januar 2024 Hallo! Er du ikke litt realistisk en gang? Det dabber av - mye, i barsel- og småbarnsperioden, og noen ganger tar det seg aldri opp igjen. Men det du glemmer her er at du selv kommer til å få andre prioriteringer, og jeg skal nesten garantere deg at tilfredsstillelse av den sex-lysten du har nå ikke er i tankene dine en gang i amming, nattevåk og alt det praktiske som medfører i det å få barn. Hos oss begynte det uhemmede du beskriver først å skje når barna kom i skolealder. Men på langt nær slik det engang var. Men vi jobber med det, og er blitt flinkere til å prioritere sexlivet. Anonymkode: 48481...d02 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #16 Skrevet 9. januar 2024 Underlivet endrer seg og sexlysten også. Barna vil helst slippe å høre foreldre ha sex. En blir sliten og barnas behov går foran alt annet. Anonymkode: 3fa01...76c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå