Gå til innhold

Er det ikke mulig å utsette faktura hos fjordkraft lenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg pleier å få faktura med frist til ca 17 til 20 hver måned. Jeg får lønn 29, og liker å betale alle regninger da. Fjordkraft pleier å ha mulighet til utsettelse på 14 dager til en måned. Jeg pleier å sette den på 14 dagers utsettelse. Nå ser det ut til at fjordkraft har sluttet med dette. Får ikke opp fakturaen i appen innen fristen for betaling lenger. Noen som vet om fjordkraft har stoppet med utsettelse av strømfaktura? 

Anonymkode: 4be96...95a

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil du utsette forfallsdato?

Forfallsdatoen din kan utsettes med 14 eller 30 dager. Det kan gjøres på Min side og i Fjordkraft-appen ved å klikke deg inn på fakturaen du vil utsette. Husk å gjøre det før forfallsdatoen passerer. Denne tjenesten koster 59 kroner.

Men seriøst, betaler du 59kr hver faktura? Du vet du bare kan endre forfall til etter lønn? Eller la det stå igjen penger på konto til å dekke fakturaen? 708 kr i året koster denne latskapen deg...

Anonymkode: c1eaa...421

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil du utsette forfallsdato?

Forfallsdatoen din kan utsettes med 14 eller 30 dager. Det kan gjøres på Min side og i Fjordkraft-appen ved å klikke deg inn på fakturaen du vil utsette. Husk å gjøre det før forfallsdatoen passerer. Denne tjenesten koster 59 kroner.

Men seriøst, betaler du 59kr hver faktura? Du vet du bare kan endre forfall til etter lønn? Eller la det stå igjen penger på konto til å dekke fakturaen? 708 kr i året koster denne latskapen deg...

Anonymkode: c1eaa...421

Det kan vel være bare en talemåte ...

Jeg er enig i at budsjettet bør tenkes på nytt.

Om du får lønn den 29. og har forfall på strøm den 20. måneden etter, så bør du ha penger på bok fra før. Det er slik det burde være. Gjerne ha egen regningskonto der du setter inn et strømestimat samme dag som du får lønn.

Får du derimot lønn den 29. og har hatt forfall på strøm den 20. samme måned, så har du jo et problem med å få betalt i tide. Det kan bety ekstra gebyr. Strømmen blir dermed dyrere enn den trenger å være.

Bruk din buffer til å snu om på dette.

Enkelt og greit. 

Schmuhu

Endret av Schmuhu

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...