Gå til innhold

Forholde seg til en kvinnelig psykopat??? HJELP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste sin ex ( barnas mor ) har mange psykopatiske og narsissistiske egenskaper..🙈

dette tærer så sykt på vårt forhold da han manipulerer, styrer, tar kontakt hele tiden og prøver kontrollere til enhver tid.

kan ikke gå innpå enkelt handlinger da kan jeg gi ut hel bok.

men hvordan takle dette som par? 
vi har det så utrolig fint sammen og er en så god match ❤️

at dette skal ødelegge den store kjærligheten vi har til hverandre vil jeg bare ikke tillate , da vinner denne dama det også.

men det sliter ut min kjæreste noe så vanvittig.vi kan ikke klare endre på henne men må finne ut hvordan vi som par skal kunne distansere oss og få den roen og kjærligheten vi fortjener og ha .

vin gjerne ha litt råd og tips 

råd som blokkere funker dårlig da hun bare bruker barnas mobil til og fra 🙈

Anonymkode: 8208d...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten gi konkrete eksempler.

Min ex har narsissisme på papiret etter mange år med rettsaker og utredninger. Det er en personlighetsforstyrrelse som folk strør om seg i hytt og pine.

Det kan like gjerne hende det er du som blir lurt/manipulert, evt du som er narsissisten. Man trenger ganske mye info for å danne seg et bilde, og det kan ikke gjøres over nett. I de fleste tilfeller er det bare to mennesker som ikke passet sammen og var dårlige for hverandre uten at det var noe galt med noen av de. Hvor lenge har dere vært sammen? Å oppsøke fagfolk er det beste.

Anonymkode: c5054...0a9

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jo helt vanlig. Alle som har levd med en kvinne over tid har jo fått kjenne den formen for irrasjonellt kontrollbehov og egoistisk narssistisk fremtreden. Løsningen er bare å slå hardt ned på det fra starten av ellers tar hun seg bare ytterligere til rette.

Anonymkode: b599f...65a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er jo helt vanlig. Alle som har levd med en kvinne over tid har jo fått kjenne den formen for irrasjonellt kontrollbehov og egoistisk narssistisk fremtreden. Løsningen er bare å slå hardt ned på det fra starten av ellers tar hun seg bare ytterligere til rette.

Anonymkode: b599f...65a

Hvordan slår du hardt ned på det? 

Anonymkode: 11a49...cf4

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken trekk er det du sikter til her da? Det går ikke an å leve fint eller å ha det fint med en psykopat, din tullebukk. 

Å være kontrollerende alene er ikke synonymt med å være psykopat eller narsissist. Kan handle om frykt for å bli forlatt etc, underliggende ting fra barndom eller senere. 

Anonymkode: ec72f...6e3

Skrevet

Svar aldri på følelsesutbrudd, usaklige angrep og provokasjoner.
Snakk kun om praktiske ting; henting, bringing, penger osv.

Blir det vanskelige situasjoner for barna pga. narcissistens behov for oppmerksomhet og drama;
søk profesjonell veiledning (f.eks. på helsestasjon, fam.rådg.) om hvordan dere kommuniserer med ungene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min kjæreste sin ex ( barnas mor ) har mange psykopatiske og narsissistiske egenskaper..🙈

dette tærer så sykt på vårt forhold da han manipulerer, styrer, tar kontakt hele tiden og prøver kontrollere til enhver tid.

at dette skal ødelegge den store kjærligheten vi har til hverandre vil jeg bare ikke tillate , da vinner denne dama det også.

men det sliter ut min kjæreste noe så vanvittig.vi kan ikke klare endre på henne men må finne ut hvordan vi som par skal kunne distansere oss og få den roen og kjærligheten vi fortjener og ha .

Barnas mor er psykopat og han manipulerer?🤔 Begge to?

Anonymkode: eaa0f...5ec

AnonymBruker
Skrevet

En femmer for alle nydamer som skriver at ex til sussebass er gal... 

Anonymkode: 700cf...105

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Narsissist og psykopat er det mange som slenger om seg, hva gjør denne personen helt konkret? Ta utgangspunkt i det konkrete som skjer og ta sak for sak

Anonymkode: ffade...784

Gjest vintersolverv
Skrevet

Det er jo han som må takle dette. Når man må ha kontakt med en psykopat blir gjerne gråsteinmetoden anbefalt: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...