AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Kort fortalt, mannen min kan ikke ta sin kvote selv. Har søkt om å få overta hans, og får det mest sannsynlig innvilget. Men jobben har jo forventet at jeg kommer tilbake i slutten av februar. Kan de nekte meg videre permisjon? Holder det at jeg bare sier ifra jobb at permisjonen er forlenget? Anonymkode: 980f8...24c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kort fortalt, mannen min kan ikke ta sin kvote selv. Har søkt om å få overta hans, og får det mest sannsynlig innvilget. Men jobben har jo forventet at jeg kommer tilbake i slutten av februar. Kan de nekte meg videre permisjon? Holder det at jeg bare sier ifra jobb at permisjonen er forlenget? Anonymkode: 980f8...24c Det holdt for meg. Du må levere dokumentasjonen du får fra nav om at permisjonen blir overført deg. Men gi beskjed til jobben din med en gang, det er dårlig gjort å la dem tro du kommer tilbake tidligere enn du gjør. Anonymkode: 17c99...a61 2 3
Ny Bruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 De kan ikke nekte. Det skal mye til at du får sparken fordi du vil ta ulønnet permisjon (ikke arbeidsgiveren som betaler).
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 Man har en lovfestet rett til utvidet ulønnet foreldrepermisjon, så det burde i i hvertfall ikke være noen problem når du skal overta fars. Men med tanke på å opprettholde god relasjon til leder og arbeidsplass, så burde du gitt beskjed så snart dere skjønte at du kom til å overta permisjonen. De er også avhengig av å planlegge. Jeg ville ha ringt i dag og forklart situasjonen og levert dokumentasjon når den kommer. Anonymkode: a85d1...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kort fortalt, mannen min kan ikke ta sin kvote selv. Har søkt om å få overta hans, og får det mest sannsynlig innvilget. Men jobben har jo forventet at jeg kommer tilbake i slutten av februar. Kan de nekte meg videre permisjon? Holder det at jeg bare sier ifra jobb at permisjonen er forlenget? Anonymkode: 980f8...24c Gi beskjed til jobben at far ikke har helse til å overta permisjonen, og at du dermed må ta den delen han skulle hatt. Informer med en gang, sånn at de har tid til å få vikar om de trenger det. Du har krav på denne permisjonen fra jobb, så de kan ikke nekte. Anonymkode: b4321...9fb
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Man har en lovfestet rett til utvidet ulønnet foreldrepermisjon, så det burde i i hvertfall ikke være noen problem når du skal overta fars. Men med tanke på å opprettholde god relasjon til leder og arbeidsplass, så burde du gitt beskjed så snart dere skjønte at du kom til å overta permisjonen. De er også avhengig av å planlegge. Jeg ville ha ringt i dag og forklart situasjonen og levert dokumentasjon når den kommer. Anonymkode: a85d1...d1e Spiser denne perioden av de 1 årene man har rett til ulønnet? Anonymkode: 71116...7ab
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 Man har rett til ulønnet perm fram til ungen er 11år. Bare tull at arbeidsgivere sider 1 år. Legen min printet ut lovdata på dette. Anonymkode: 0bf5d...e1e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Man har rett til ulønnet perm fram til ungen er 11år. Bare tull at arbeidsgivere sider 1 år. Legen min printet ut lovdata på dette. Anonymkode: 0bf5d...e1e Kan du lenke til det? Det står i lovdata ar hver av foreldrene har rett til 12 måneder ekstra ulønnet permisjon for hver fødsel etter den ordinære foreldrepermisjonen. Anonymkode: 71116...7ab
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 Bare si ifra til arbeidsgiver så fort som mulig, om du ikke har gjort det allerede. De 12 mnd ulønnet man har rett på har ikke noe med dette å gjøre. Når du tar over farens perm med godkjenning fra NAV på det så er du fremdeles i vanlig lønnet foreldreperm. Anonymkode: bcd86...5e7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Man har rett til ulønnet perm fram til ungen er 11år. Bare tull at arbeidsgivere sider 1 år. Legen min printet ut lovdata på dette. Anonymkode: 0bf5d...e1e Det er forskjellige rettigheter. Og forskjellig på hva jobben kan du nei til. Frem til 11 år kan du ha reduserte stilling. Anonymkode: 814ce...1c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå