Gå til innhold

Gynekologers syn på glattbarbering

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest olemann

Dette kan du lese på DoktorOnline:

"Medisinsk sett er det en uskikk å barbere bort hårene. De er til for å beskytte huden mot irritasjon og fuktighet. Jeg har ingen erfaring med krem eller ulike barberingsmetoder. Som du skjønner synes jeg ikke denne 'moten' er hensiktsmessig."

- Mette Moen, Gynekolog

sitat slutt.

Dere som påstår at barbering "er så hygienisk", og dere som sier at barbering ikke er en motesak... var det "ubehagelig" å lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barberer du haka hver morgen, Olemann?

Tror du ikke hudleger mener det beste ville være å la skjegget gro - av samme årsak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest olemann

SÅÅÅ dum kan du ikke være, Arnie...

Du vet inderlig godt at haka får LUFT, i motsetning til et kvinnelig underliv, som stenges inne det meste av døgnet, oftest med tettsittende tekstiler.

Til deg som harselerte med den kvinnelige gynekologen: Hverken hun eller noen annen har noe i mot litt stussing av hårlengden, og shaving av bikini- trusekanten, det er glattbarbering av området rundt sprekken, som hun advarer mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ubehagelig å lese ???

Jeg bryr nå meg vel lite om hva en gynekolog mener. Etter å ha hatt en del med de å gjøre vet jeg at de har like forskjellig syn på det meste akurat som oss andre har...

Og jeg kan bare snakke for meg selv. Ble kvitt mange plager når jeg begynte å glatt barbere meg. Så min oppfatning av det er at det fungerer helt supert for meg. Og jeg FØLER meg rensligere....

Og ikke si at grunnet mange tekstiler så får ikke den puste.. hva vet vel du om det.

Jeg bruker aldri truse, og aldri bukser som er ubehagelig stramme, helst bruker jeg skjørt.

Nei la folk få gjøre som de vil...

Ønsker jeg å ha en hårløs så er vel det min sak... og foretrekker jeg en mann som er hårløs så la vel meg få lov til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tenke seg hvordan Mette Moen ser ut da ;)

Det er som gynekolog hun uttaler seg - og da er det vel underlivet det handler om? Er det ikke?

Jeg tror (les: tror) - at vi er utstyrt med hårvekst "her og der" fordi det har en funksjon. Vi er utstyrt slik fra naturens side.

Og jo da, naturen løper løpsk noen ganger - så litt justering skader nok ikke.

Jo - jeg har vært barbert nedentil èn gang - og aldri har jeg følt meg så naken, avkleddd og barnslig som da! DA følte jeg meg ikke vel!

Og jo da - jeg barberer meg under armene. Men når jeg er nybarbert der så er huden veldig sår.....og mottakelig for eksem m.m.

Sånn er det bare med meg.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også èn ting til:

Jeg har også på følelsen av at dette er en mote-ting. Det å være barbert.

Hvorfor kan vi ikke respektere "skaper-verket" litt mer (jeg er IKKE kristen!) - og godta at vi er forskjellige?

Jeg tror det er "innsiden av hodet" vi heller bør jobbe med jeg - enn å være perfekte utenpå! Er vi fornøyde inni oss - så synes det utenpå! :briller:

Rynker, grå hår, hår på tissetassen, strekkmerker, store pupper, små pupper, noen kilo for mye - SPILLER INGEN ROLLE :)

Heldigvis er vi ikke alle skapt like - DET hadde vært kjedelig det! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
SÅÅÅ dum kan du ikke være, Arnie...

Du vet inderlig godt at haka får LUFT, i motsetning til et kvinnelig underliv, som stenges inne det meste av døgnet, oftest med tettsittende tekstiler.

Nå finnes det undeliv som får luft det meste av døgnet å da..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Medisinsk sett er det en uskikk å barbere bort hårene. De er til for å beskytte huden mot irritasjon og fuktighet. Jeg har ingen erfaring med krem eller ulike barberingsmetoder. Som du skjønner synes jeg ikke denne 'moten' er hensiktsmessig."

- Mette Moen, Gynekolog

sitat slutt.

Dere som påstår at barbering "er så hygienisk", og dere som sier at barbering ikke er en motesak... var det "ubehagelig" å lese?

Nee..egentlig ikke noe ubehaglig og lese det nei. Jeg synes det er vemmelig og ikke være barbert..

Og det gjør jeg som jeg vil med..gynekolog eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verken leger eller gynekologer jeg har vært til har ikke sagt noe om barberinger.. det eneste de har kommentert er navlepiercingen ! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Førr 50000 år siden hadde vi hår over hele kroppen, og om 50000 år så har vi ikke hår i det hele tatt. :kul::kul::kul:

Så om noen av oss lever litt på forskudd og hår løst, så er det opp til den enkelt person, det er ikke opp til andre forstå seg på personer, som skal av gjøre om det er rett eller galt. :blunke:

Den som vil være ubarbert for være det, så for dem som barberer seg gjøre det uten at det skal bli slått opp som en "mote" sak, førr hva man intrisert i mote så hadde man tatt på seg siste skrik fra Paris, for det hadde flere personer sett. :sjokk:

Den barbert underlivet er jo bare di man slipper under trusa som for se :o , og det er som oftest sin kjære, noen få ganger Gynokolog/urolog eller en lege. Og så di som skifter inne i garderroben da, og for dem som synnes det er ekelt å se et barbert underliv, kan jo bare slutte å glo :o på andres under liv da, det er jo mye intresgnt i taket også... :ler::ler::ler:

Mvh

Den Barberte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mette Moen, Gynekolog  

sitat slutt.  

Det gir jeg så f...s beng i! Klart den opprinnelige hensikten var å "beskytte" osv. Men håret som er (egt. var )der er pyton for mange og det er ofte en befrielse for folk å shave det vekk. Jeg er i allefall MER fornøyd uten hår der. Har heller aldri hørt at gynekologer eller andre leger har noe imot dette. Om det er NØDVENDIG kan jo diskuteres, men jeg blir ikke skremt av å lese dette. Så lenge folk passer på helsa si, tror jeg ikke det er noe problem. Tror ikke man er mer utsatt for infeksjoner e.l. når man er barbert. Og det med at man blir "klam og svett" nedentil,- det blir man også når man har full manke der nede! Det blir ikke nødvendigvis verre når man er barbert. Tull og tøys! Duh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er "innsiden av hodet" vi heller bør jobbe med jeg - enn å være perfekte utenpå!  Er vi fornøyde inni oss - så synes det utenpå!  :briller:  

Jeg kan ikke få sagt hvor enig jeg er i dette!!

Nelle :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So what!!!!

For en uke siden var det en lensmann som kom deisende med en bemerkning angående oss kvinner og voldtekt. At vi kan skyldes oss sjøl om det skjer bla bla bla.....

Men siden han da kom med den frasen, betyr det at han har rett????? Eeeeeehhhhh. naji :-?

Du må slutte å stole blindt på andre mennesker lille venn. Kan ikke være store problemet å få lurt deg inn i en bil med sukkertøy da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snart ikke mulig å anerkjenne at noen vil barbere seg - av ulike årsaker - andre ønsker ikke å gjøre det - også av ulike årsaker.

Hvorfor er det sååå spennende å få vite hva jeg har valgt å gjøre. Eller noen andre. Og hvorfor er det så viktig å stå så inmari på det en selv har valgt, at man faktisk må slenge dritt og hetse den som har valgt noe annet?

Renslighet her, og deilig sex der. Uhygienisk er og sikkert og naturlig der.

Alvorlig talt - er dere så nedlatende mot kolleger og medstudenter og naboer også?

Dette er et personlig valg, etter smak og behov, etter årstid og praktiske årsaker, eller upraktiske årsaker.

La nå folk få være som de er!

:x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du olemann, du olemann - tar du avstand fra alt såkalte eksperter uttaler kan være farlig, uheldig eller usunt, jeg kan i farten nevne fett, salt, sukker, sol, solarium, røyk, alkohol ... ?

Og hvorfor i all verden gidder du bruke energi på en sak som er av en såpass privat karakter som intimbarbering ? Eller er du oppriktig bekymret på våre vegne - vi som eventuelt velger å barbere oss der nede ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var til gynekologen nyshava sa hun til meg "så rent og pent det var her da". Hun mente det var positivt!

Jeg gjør som jeg vil - ikke på grunn av mote, men på grunn av velvære. Det første jeg gjorde da jeg begynte å få hår der nede var å klippe det. Dette fortsatte jeg med og da jeg tilslutt fikk veldig tett hår, begynte jeg å shave meg. Tro hva dere vil, jeg gjør som jeg vil fordi jeg vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem liker vel hår i maten?

Og det gjelder begge veier. Etter å ha oppdaget at enkelte menn barberer seg flere steder enn på haken er det ikke vanskelig å si hva som er best....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie
Hvem liker vel hår i maten?

Og det gjelder begge veier. Etter å ha oppdaget at enkelte menn barberer seg flere steder enn på haken er det ikke vanskelig å si hva som er best....

Enig, enkelte ting ble faktisk en nytelse.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...