Gå til innhold

Hva er det i adhd medisin som gjør at utmattelse/smerter forsvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok tidligere adhd medisin- aduvanz 

Hva er det inni denne som gjør at man blir så våken, utmattelsen jeg hadde forsvant, smertene i kroppen forsvant? 

jeg har alltid hatt ADD, men de tok den bort i voksen alder da de mente symptomene var relatert til lærevansker/utviklingsforstyrrelse , medisinen fungere ikke men jeg ble gladere, mer oppegående, utmattelsen forsvant. 

jeg har så sterk utmattelse noe jeg har hatt i mange år, sover hele tiden når jeg kan, får lite søvn pga barn ( 7-8 timer er ikke nok ) 

finnes det andre tabletter med noe av det som er i adhd medisin som kan hjelpe på utmattelsen? Utenom søvn da.. 😅 vist noen har erfaring 

Anonymkode: 0b918...463

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er amfetamin som gjør deg "gira".  Aduvanz inneholder Lisdeksamfetamindimesilat.

Anonymkode: ddb28...a44

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tok tidligere adhd medisin- aduvanz 

Hva er det inni denne som gjør at man blir så våken, utmattelsen jeg hadde forsvant, smertene i kroppen forsvant? 

jeg har alltid hatt ADD, men de tok den bort i voksen alder da de mente symptomene var relatert til lærevansker/utviklingsforstyrrelse , medisinen fungere ikke men jeg ble gladere, mer oppegående, utmattelsen forsvant. 

jeg har så sterk utmattelse noe jeg har hatt i mange år, sover hele tiden når jeg kan, får lite søvn pga barn ( 7-8 timer er ikke nok ) 

finnes det andre tabletter med noe av det som er i adhd medisin som kan hjelpe på utmattelsen? Utenom søvn da.. 😅 vist noen har erfaring 

Anonymkode: 0b918...463

N06B A12 (Lisdeksamfetamin) er virkestoff i denne medisinen.   

Hvis du kan klare deg uten amfetamin med å sove mer så ville jeg satset på soving.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Har samme erfaring men med Ritalin. Tar det pga add. De dagene jeg har glemt den er jeg utmattet, ukonsentrert, sover mye og hvor som helst, og liten tiltakslyst. Har også mye smerter i kroppen pga fibromyalgi. Når jeg tar Ritalin, blir smertene borte. Tar 80 mg daglig. På meg virker det mye bedre enn smertestillende. Smertestillende virker ikke på verke smerter hos meg 

Anonymkode: f7c02...e74

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Har samme erfaring men med Ritalin. Tar det pga add. De dagene jeg har glemt den er jeg utmattet, ukonsentrert, sover mye og hvor som helst, og liten tiltakslyst. Har også mye smerter i kroppen pga fibromyalgi. Når jeg tar Ritalin, blir smertene borte. Tar 80 mg daglig. På meg virker det mye bedre enn smertestillende. Smertestillende virker ikke på verke smerter hos meg 

80mg daglig???? Hvordan er blodtrykkket ditt?

Anonymkode: 82c09...dc1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tar også 80 mg ritalin. Men jeg har ikke slik effekt som deg. Heller motsatt, så skal vurdere å bytte medisin hvis det ikke blir bedre. Må sies at jeg i tillegg holder på med migrene utredning og forebyggende medisin for dette, så får vel bare vente til jeg får henvisning til nevrolog etter 4 stk forskjellige typer som  visstnok må prøves først 🙂 Ps 25 minus gir kroppen litt utfordringer også 🥶

Anonymkode: e5a91...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...