AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #21 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun orket jo å reise langt unna på juleferie. Mulig legen ikke tror hun er så syk som hun vil ha det til og derfor er skeptisk til videre sykmelding. Og det har han lov til. Da må han se pasienten på nytt og vurdere henne. Og at man ikke tar tlf virker absolutt ikke positivt for hennes sak. Anonymkode: ba95b...aac Da må han jo kommunisere det, ikke passiv-aggressivt nekte sykemelding og lyve om at han har «prøvd å ringe ts mange ganger». Anonymkode: 63a6f...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #22 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da må han jo kommunisere det, ikke passiv-aggressivt nekte sykemelding og lyve om at han har «prøvd å ringe ts mange ganger». Anonymkode: 63a6f...4bd Virker som det er flere parter som bør kommunisere bedre her. Anonymkode: cd539...a4c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #23 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Virker som det er flere parter som bør kommunisere bedre her. Anonymkode: cd539...a4c Nettopp Anonymkode: ba95b...aac
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #24 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun orket jo å reise langt unna på juleferie. Mulig legen ikke tror hun er så syk som hun vil ha det til og derfor er skeptisk til videre sykmelding. Og det har han lov til. Da må han se pasienten på nytt og vurdere henne. Og at man ikke tar tlf virker absolutt ikke positivt for hennes sak. Anonymkode: ba95b...aac Jeg klarer ikke å ta fra barna gleden av å se familien som bor langt unna (besteforeldre, tanter, onkler og kusiner) i jula. Vi ser de sjeldent, og det er viktig for meg å gjøre dette for barna, uavhengig av min egen helse. Det er jo også mye lettere for min del å få avlastning mens vi er på besøk hos andre, slik at jeg selv kan hvile. Så at jeg reiser langt burde da ikke ha noe å si på om jeg får sykemelding eller ikke. Vi har et alvorlig sykt barn, som ikke kommer til å leve til det blir voksent, så jeg ofrer alt for at barnet skal få et så fint liv som mulig. Og dette inkluderer bla å reise i timesvis for å besøke familie, som er et stort ønske fra begge barna. Vi har ingen i nærheten, dette er de som bor nærmest. Helt idiotisk av meg å ikke klare å ta den telefonen. Det er jeg helt enig. Men noen ganger så går ikke alt som planlagt, og det er ikke noe å gjøre med nå. Legen har aldri ringt meg utenfor åpningstid tidligere, og jeg ble heller ikke informert om at det kunne skje, så her har jeg rett og slett trodd at jeg hadde blitt glemt. Noe jeg skjønner i ettertid at var veldig dumt. Anonymkode: bf09e...396 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #25 Skrevet 9. januar 2024 Legen er i sin fulle rett til å ikke forlenge en sykemelding uten å ha tatt en ny vurdering av deg, han er også helt i sin rett til å nekte å tilbakedatere en sykemelding. Her er det du som har dummet deg ut ts, ikke legen. Når du i tillegg reiser på ferie, ber om sykemelding, ikke tar telefonen og ikke gidder å komme på time for å forlenge den, så er det klart legen bli skeptisk. Så topper du det med å troppe opp med ektefelle for å forsøke å tvinge legen til å skrive sykemelding..... Heia fastlegen din sier jeg bare!! Burde være flere slike. Dersom du faktisk er så syk som du selv mener reiser du ikke land og strand rundt på ferie, og du gjør ALT for å opprettholde kontakt med legen for å forlenge sykemeldingen. Anonymkode: 0b7c2...465 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #26 Skrevet 9. januar 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Legen har vært vanskelig helt siden jeg ble sykemeldt. Virker bare irritert og har har lite forståelse. Fruen ble med på legetime i går. Hun spurte legen min rundt det med tilbakedatert sykemelding, da hun har reagert veldig på hans holdning til meg og min sykdom, og hvordan de gjør ting (ikke gjør ting). Hun spurte om legen var helt sikker på at hun ikke hun kunne gjøre det, og da fikk hun til svar at det var helt umulig. Det viste han, fordi hun hadde spurt alle legene på hele huset. Fruen spurte henne om hun hadde lest reglene selv, fordi hun syntes det var rart at det i hans tilfelle ikke var mulig å få tilbakedatert. Da fikk hun til svar fra legen min : ååååherregud! Unnskyld meg, men er du lege? Han ble tydelig veldig sur, og klarte ikke å holde seg veldig profesjonell den timen. Jeg gikk derifra uten tilbakedatert sykemelding, men vi fikk forlenget den nye perioden med én uke Det skal sies at han også i går, prøvde alt han kunne for å presse meg tilbake i jobb. Jeg har til og med levert dokumentasjon fra sjefen min at jeg ikke er ønsket tilbake på jobb før jeg har fått hjelp, pga psyken og risikoarbeid.... Anonymkode: bf09e...396 Legen har ingen plikt til å sykemelde deg, og du har ingen krav på å få sykemelding. Om legen er usikker på deg, er de i sin fulle rett til å nekte sykemelding. Du må gjerne mene det er urettferdig og legge all skyld på legen, men du har også et ansvar her. Det virker som om du ikke tar noen eierskap til at du ikke engang var tilgjengelig for akutttime. Jeg forstår legen stusser over dette, i tillegg til når dere angriper legen med press om tilbakedatering. Du får bytte fastlege, for jeg tror ikke du kommer langt her videre når du oppfører deg slik. Anonymkode: 38599...beb 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #27 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har aldri opplevd at en lege kan tilbake datere sykmeldinger. Ganske sikker på at det er noe de ikke har lov til. Anonymkode: 56775...a6b Har tilbakedatert en drøss ganger. Legen gir blaffen. Heldigvis. Anonymkode: 16ab6...1f1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #28 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Virker som det er flere parter som bør kommunisere bedre her. Anonymkode: cd539...a4c Jo, men det hviler et spesielt ansvar på legen som profesjonell part. En del diagnoser, spesielt knyttet til psykiske utfordringer, kan medføre ulik grad av kommunikasjon- og kognitive vansker. Ts har, slik jeg har forstått det, allerede en slik diagnose. Anonymkode: 63a6f...4bd
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #29 Skrevet 9. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, men det hviler et spesielt ansvar på legen som profesjonell part. En del diagnoser, spesielt knyttet til psykiske utfordringer, kan medføre ulik grad av kommunikasjon- og kognitive vansker. Ts har, slik jeg har forstått det, allerede en slik diagnose. Anonymkode: 63a6f...4bd Det hviler et ansvar å vurdere pasienten. Her virker legen skeptisk til at ts skal ha sykemelding og mener ts kan prøve seg litt tilbake i jobb igjen. Anonymkode: 38599...beb
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #30 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hviler et ansvar å vurdere pasienten. Her virker legen skeptisk til at ts skal ha sykemelding og mener ts kan prøve seg litt tilbake i jobb igjen. Anonymkode: 38599...beb Men tenker du ikke at det er litt selvmotsigende, når ts faktisk får psykologhjelp? Jeg forstår ikke på hvilket grunnlag legen ikke ønsker å gi sykemelding. Slik han framstilles her, virker han bare vrang. Uansett tenker jeg legen burde kommunisert og ikke ignorert. Anonymkode: 63a6f...4bd 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #31 Skrevet 9. januar 2024 Så leit å høre at du har det vanskelig, ts ❤️ Kanskje du kan ta ut feriedager de to dagene du har udokumentert fravær, eller avspasering? Anonymkode: b4441...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #32 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legen er i sin fulle rett til å ikke forlenge en sykemelding uten å ha tatt en ny vurdering av deg, han er også helt i sin rett til å nekte å tilbakedatere en sykemelding. Her er det du som har dummet deg ut ts, ikke legen. Når du i tillegg reiser på ferie, ber om sykemelding, ikke tar telefonen og ikke gidder å komme på time for å forlenge den, så er det klart legen bli skeptisk. Så topper du det med å troppe opp med ektefelle for å forsøke å tvinge legen til å skrive sykemelding..... Heia fastlegen din sier jeg bare!! Burde være flere slike. Dersom du faktisk er så syk som du selv mener reiser du ikke land og strand rundt på ferie, og du gjør ALT for å opprettholde kontakt med legen for å forlenge sykemeldingen. Anonymkode: 0b7c2...465 Du skriver : "Her er det du som har dummet deg ut ts, ikke legen" - Jeg har skrevet tidligere at det var idiotisk gjort av meg og ikke være tilgjengelig hele dagen, også etter åpningstid. Men så er det jo ofte sånn at man faktisk må drite seg ut, for å lære av feilen man har gjort. Så da vet jeg det til neste gang. Videre skriver du : "Når du i tillegg reiser på ferie, ber om sykemelding, ikke tar telefonen og ikke gidder å komme på time for å forlenge den, så er det klart legen bli skeptisk." - Så du mener at, fordi jeg er utbrent, så kan jeg ikke sitte i bil i fire timer, for at barna skal få feire jul med familien sin, og så jeg kan få avlastning som jeg så sårt trenger? Du mener at det hadde vært bedre å bli hjemme, og skuffe to små barn, som en sjelden gang ser familien sin? Sånn at jeg og min samboer, som aldri har barnevakt eller noen form for avlastning utenom barnehagen, kunne ha krysset av et par dager ekstra i kalenderen hvor vi fortsatt ikke hadde hatt noe avlastning? Du mener helt oppriktig at fordi jeg er utbrent, så er det dummeste jeg kan gjøre, å tråkke på gasspedalen i 4 timer, se unga kose seg gløgg ihjel og få "avlastning", sove så lenge jeg vil, og bare slappe helt av? Hvor får du det fra at jeg ikke gidder å komme på legetime? Vi går videre.. Så skriver du : "Så topper du det med å troppe opp med ektefelle for å forsøke å tvinge legen til å skrive sykemelding " - Her er det jeg har skrevet : "Hun spurte om legen var helt sikker på at hun ikke hun kunne gjøre det, og da fikk hun til svar at det var helt umulig. Det viste han, fordi han hadde spurt alle legene på hele huset. Fruen spurte legen om legen hadde lest reglene selv, fordi hun syntes det var rart at det i hans tilfelle ikke var mulig å få tilbakedatert. Da fikk hun til svar fra legen min : ååååherregud! Unnskyld meg, men er du lege? " Og det var det. Hvor mener du at jeg har prøvd å tvinge legen min på noen som helst måte? Min samboer har spurt, fordi hun oppriktig lurer. Hennes lege har flere ganger opp igjennom årene tilbakedatert sykemelding, og derfor lurte hun. Det var min samboer som spurte meg om hun kunne være med meg til legen. Jeg er takknemlig for at jeg har noen som stiller opp for meg, selv om du syntes at vi begge er forferdelige mennesker. Kanskje vi kan bytte lege, siden du virker til å like min lege så godt? Helt til slutt kan jeg jo gjenta det jeg skrev tidligere i tråden.. Vi har ingen familie i nærheten. Jeg gjør alt jeg kan for at barna mine skal ha det så godt som mulig. En jul hjemme med en pappa som ligger flat i senga, og som ikke er frisk nok til å delta like mye med barna som han pleier, er ikke en jul de fortjener. De har storkost seg på besøk hos familie, og det har jeg også. Jeg har slappet av. Hva er galt med det? Anonymkode: bf09e...396 2
Gjest Kanino Skrevet 9. januar 2024 #33 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har aldri opplevd at en lege kan tilbake datere sykmeldinger. Ganske sikker på at det er noe de ikke har lov til. Anonymkode: 56775...a6b Joda leger kan tilbakedatere sykemeldinger. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er for tiden sykemeldt fordi jeg er utbrent. Gikk på en smell for 1 1/2 måneder siden, og har vært utbrent siden. Har også fått store psykiske problemer, og har endelig fått tilbud om psykolog og mer hjelp. Har hatt løpende sykemelding på to uker om gangen. Legen ville at jeg skulle begynne å jobbe igjen etter noen dager, og har vært vanskelig å forholde seg til i en veldig tung periode. Fredagen før jul skulle han ringe meg for forlenget sykemelding. Når klokken var nærmere 17:00 hadde han fortsatt ikke ringt, og jeg antok at han hadde glemt meg. 2. Januar får jeg melding om at jeg har fått time dagen etterpå. Jeg satt da værfast mange timer unna hjemmet (juleferie hos familie). Ringte legekontoret og ga beskjed, hvorpå de satte meg på ny time dagen etter. Fikk etter mye om og men utsatt timen til over helgen, så jeg var sikker på at jeg klarte å komme meg hjem. Legen min påstår å ha prøvd å kontakte meg mange ganger, fredagen før jul. Jeg ser tilbake i loggen og ser at jeg har ETT ubesvart anrop, fra skjult nummer. Legen min mener at han ikke kan tilbakedatere sykemeldingen min, fordi han må vurdere meg. Han vet godt at jeg er nedbrutt og psykisk syk, og at jeg akkurat har fått tilbud om behandling. Ingenting er forandret siden jeg ba om sykemelding første gang. Dette vet han. Er det virkelig umulig å tilbakedatere sykemelding på deg grunnlaget? Jeg sitter nå med et par dager med fravær fra jobb som jeg ikke kan dokumentere for. Og i disse tider er hver eneste krone inn gull verdt. Jeg har tre barn, og én inntekt.. Jeg kan bare ikke forstå at det skal være så strengt.. Anyone? Anonymkode: bf09e...396
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #34 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skriver : "Her er det du som har dummet deg ut ts, ikke legen" - Jeg har skrevet tidligere at det var idiotisk gjort av meg og ikke være tilgjengelig hele dagen, også etter åpningstid. Men så er det jo ofte sånn at man faktisk må drite seg ut, for å lære av feilen man har gjort. Så da vet jeg det til neste gang. Videre skriver du : "Når du i tillegg reiser på ferie, ber om sykemelding, ikke tar telefonen og ikke gidder å komme på time for å forlenge den, så er det klart legen bli skeptisk." - Så du mener at, fordi jeg er utbrent, så kan jeg ikke sitte i bil i fire timer, for at barna skal få feire jul med familien sin, og så jeg kan få avlastning som jeg så sårt trenger? Du mener at det hadde vært bedre å bli hjemme, og skuffe to små barn, som en sjelden gang ser familien sin? Sånn at jeg og min samboer, som aldri har barnevakt eller noen form for avlastning utenom barnehagen, kunne ha krysset av et par dager ekstra i kalenderen hvor vi fortsatt ikke hadde hatt noe avlastning? Du mener helt oppriktig at fordi jeg er utbrent, så er det dummeste jeg kan gjøre, å tråkke på gasspedalen i 4 timer, se unga kose seg gløgg ihjel og få "avlastning", sove så lenge jeg vil, og bare slappe helt av? Hvor får du det fra at jeg ikke gidder å komme på legetime? Vi går videre.. Så skriver du : "Så topper du det med å troppe opp med ektefelle for å forsøke å tvinge legen til å skrive sykemelding " - Her er det jeg har skrevet : "Hun spurte om legen var helt sikker på at hun ikke hun kunne gjøre det, og da fikk hun til svar at det var helt umulig. Det viste han, fordi han hadde spurt alle legene på hele huset. Fruen spurte legen om legen hadde lest reglene selv, fordi hun syntes det var rart at det i hans tilfelle ikke var mulig å få tilbakedatert. Da fikk hun til svar fra legen min : ååååherregud! Unnskyld meg, men er du lege? " Og det var det. Hvor mener du at jeg har prøvd å tvinge legen min på noen som helst måte? Min samboer har spurt, fordi hun oppriktig lurer. Hennes lege har flere ganger opp igjennom årene tilbakedatert sykemelding, og derfor lurte hun. Det var min samboer som spurte meg om hun kunne være med meg til legen. Jeg er takknemlig for at jeg har noen som stiller opp for meg, selv om du syntes at vi begge er forferdelige mennesker. Kanskje vi kan bytte lege, siden du virker til å like min lege så godt? Helt til slutt kan jeg jo gjenta det jeg skrev tidligere i tråden.. Vi har ingen familie i nærheten. Jeg gjør alt jeg kan for at barna mine skal ha det så godt som mulig. En jul hjemme med en pappa som ligger flat i senga, og som ikke er frisk nok til å delta like mye med barna som han pleier, er ikke en jul de fortjener. De har storkost seg på besøk hos familie, og det har jeg også. Jeg har slappet av. Hva er galt med det? Anonymkode: bf09e...396 Det som er galt med det er at du ikke passet på å komme deg hjem før snøværet så du kunne gått på timen du fikk 02.01 som du valgte å flytte siden du ikke kom deg hjem. Snøværet var varslet i forkant og du hadde alle muligheter til å reise hjem før det. Ja, det ville betydd nyttårsaften hjemme, men det ville og betydd at du prioriterte å følge opp ansvaret du har som sykemeldt med å følge opp legetimer. Anonymkode: cd539...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #35 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skriver : "Her er det du som har dummet deg ut ts, ikke legen" - Jeg har skrevet tidligere at det var idiotisk gjort av meg og ikke være tilgjengelig hele dagen, også etter åpningstid. Men så er det jo ofte sånn at man faktisk må drite seg ut, for å lære av feilen man har gjort. Så da vet jeg det til neste gang. Videre skriver du : "Når du i tillegg reiser på ferie, ber om sykemelding, ikke tar telefonen og ikke gidder å komme på time for å forlenge den, så er det klart legen bli skeptisk." - Så du mener at, fordi jeg er utbrent, så kan jeg ikke sitte i bil i fire timer, for at barna skal få feire jul med familien sin, og så jeg kan få avlastning som jeg så sårt trenger? Du mener at det hadde vært bedre å bli hjemme, og skuffe to små barn, som en sjelden gang ser familien sin? Sånn at jeg og min samboer, som aldri har barnevakt eller noen form for avlastning utenom barnehagen, kunne ha krysset av et par dager ekstra i kalenderen hvor vi fortsatt ikke hadde hatt noe avlastning? Du mener helt oppriktig at fordi jeg er utbrent, så er det dummeste jeg kan gjøre, å tråkke på gasspedalen i 4 timer, se unga kose seg gløgg ihjel og få "avlastning", sove så lenge jeg vil, og bare slappe helt av? Hvor får du det fra at jeg ikke gidder å komme på legetime? Vi går videre.. Så skriver du : "Så topper du det med å troppe opp med ektefelle for å forsøke å tvinge legen til å skrive sykemelding " - Her er det jeg har skrevet : "Hun spurte om legen var helt sikker på at hun ikke hun kunne gjøre det, og da fikk hun til svar at det var helt umulig. Det viste han, fordi han hadde spurt alle legene på hele huset. Fruen spurte legen om legen hadde lest reglene selv, fordi hun syntes det var rart at det i hans tilfelle ikke var mulig å få tilbakedatert. Da fikk hun til svar fra legen min : ååååherregud! Unnskyld meg, men er du lege? " Og det var det. Hvor mener du at jeg har prøvd å tvinge legen min på noen som helst måte? Min samboer har spurt, fordi hun oppriktig lurer. Hennes lege har flere ganger opp igjennom årene tilbakedatert sykemelding, og derfor lurte hun. Det var min samboer som spurte meg om hun kunne være med meg til legen. Jeg er takknemlig for at jeg har noen som stiller opp for meg, selv om du syntes at vi begge er forferdelige mennesker. Kanskje vi kan bytte lege, siden du virker til å like min lege så godt? Helt til slutt kan jeg jo gjenta det jeg skrev tidligere i tråden.. Vi har ingen familie i nærheten. Jeg gjør alt jeg kan for at barna mine skal ha det så godt som mulig. En jul hjemme med en pappa som ligger flat i senga, og som ikke er frisk nok til å delta like mye med barna som han pleier, er ikke en jul de fortjener. De har storkost seg på besøk hos familie, og det har jeg også. Jeg har slappet av. Hva er galt med det? Anonymkode: bf09e...396 Går dere ikke hjemme hver dag begge to da? Og er ikke ungene i barnehage/skole? Det må da regnes som avlastning det og? Anonymkode: ba95b...aac
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #36 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det som er galt med det er at du ikke passet på å komme deg hjem før snøværet så du kunne gått på timen du fikk 02.01 som du valgte å flytte siden du ikke kom deg hjem. Snøværet var varslet i forkant og du hadde alle muligheter til å reise hjem før det. Ja, det ville betydd nyttårsaften hjemme, men det ville og betydd at du prioriterte å følge opp ansvaret du har som sykemeldt med å følge opp legetimer. Anonymkode: cd539...a4c "2. Januar får jeg melding om at jeg har fått time dagen etterpå." Nå kan jeg ikke hjelpe deg mer. Les gjerne igjennom hva jeg har skrevet en gang til. Det er tydelig at det går litt fort i svingene. Jeg lurte på om man kunne tilbakedatere en sykemelding, ikke noe mer. Takk for at du tok deg tid til å svare. Anonymkode: bf09e...396
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #37 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Går dere ikke hjemme hver dag begge to da? Og er ikke ungene i barnehage/skole? Det må da regnes som avlastning det og? Anonymkode: ba95b...aac Samboer tar utdanning, så det er bare jeg som er hjemme. Vi har hatt sykdom på løpende bånd frem til rett før julaften. Så det har, med unntak av et par dager siden jeg ble sykemeldt, alltid vært minst et barn hjemme. Sånn ellers, ja, men i perioden jeg har vært sykemeldt, nei. Anonymkode: bf09e...396
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #38 Skrevet 10. januar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Men tenker du ikke at det er litt selvmotsigende, når ts faktisk får psykologhjelp? Jeg forstår ikke på hvilket grunnlag legen ikke ønsker å gi sykemelding. Slik han framstilles her, virker han bare vrang. Uansett tenker jeg legen burde kommunisert og ikke ignorert. Anonymkode: 63a6f...4bd Nei, legen har ingen plikt til å sykemelde uansett; de har lisens til å sykemelde, ikke psykolog. Om legen er uenig og usikker, trenger de fremdeles ikke følge rådene (hvis psykologen har skrevet i journalen de anbefaler det). Jeg sier ikke hva som er rett eller galt, men en lege kan ikke tvinges til å hverken sykemelde eller tilbakedatere. Anonymkode: 38599...beb 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #39 Skrevet 10. januar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Du skriver : "Her er det du som har dummet deg ut ts, ikke legen" - Jeg har skrevet tidligere at det var idiotisk gjort av meg og ikke være tilgjengelig hele dagen, også etter åpningstid. Men så er det jo ofte sånn at man faktisk må drite seg ut, for å lære av feilen man har gjort. Så da vet jeg det til neste gang. Videre skriver du : "Når du i tillegg reiser på ferie, ber om sykemelding, ikke tar telefonen og ikke gidder å komme på time for å forlenge den, så er det klart legen bli skeptisk." - Så du mener at, fordi jeg er utbrent, så kan jeg ikke sitte i bil i fire timer, for at barna skal få feire jul med familien sin, og så jeg kan få avlastning som jeg så sårt trenger? Du mener at det hadde vært bedre å bli hjemme, og skuffe to små barn, som en sjelden gang ser familien sin? Sånn at jeg og min samboer, som aldri har barnevakt eller noen form for avlastning utenom barnehagen, kunne ha krysset av et par dager ekstra i kalenderen hvor vi fortsatt ikke hadde hatt noe avlastning? Du mener helt oppriktig at fordi jeg er utbrent, så er det dummeste jeg kan gjøre, å tråkke på gasspedalen i 4 timer, se unga kose seg gløgg ihjel og få "avlastning", sove så lenge jeg vil, og bare slappe helt av? Hvor får du det fra at jeg ikke gidder å komme på legetime? Vi går videre.. Så skriver du : "Så topper du det med å troppe opp med ektefelle for å forsøke å tvinge legen til å skrive sykemelding " - Her er det jeg har skrevet : "Hun spurte om legen var helt sikker på at hun ikke hun kunne gjøre det, og da fikk hun til svar at det var helt umulig. Det viste han, fordi han hadde spurt alle legene på hele huset. Fruen spurte legen om legen hadde lest reglene selv, fordi hun syntes det var rart at det i hans tilfelle ikke var mulig å få tilbakedatert. Da fikk hun til svar fra legen min : ååååherregud! Unnskyld meg, men er du lege? " Og det var det. Hvor mener du at jeg har prøvd å tvinge legen min på noen som helst måte? Min samboer har spurt, fordi hun oppriktig lurer. Hennes lege har flere ganger opp igjennom årene tilbakedatert sykemelding, og derfor lurte hun. Det var min samboer som spurte meg om hun kunne være med meg til legen. Jeg er takknemlig for at jeg har noen som stiller opp for meg, selv om du syntes at vi begge er forferdelige mennesker. Kanskje vi kan bytte lege, siden du virker til å like min lege så godt? Helt til slutt kan jeg jo gjenta det jeg skrev tidligere i tråden.. Vi har ingen familie i nærheten. Jeg gjør alt jeg kan for at barna mine skal ha det så godt som mulig. En jul hjemme med en pappa som ligger flat i senga, og som ikke er frisk nok til å delta like mye med barna som han pleier, er ikke en jul de fortjener. De har storkost seg på besøk hos familie, og det har jeg også. Jeg har slappet av. Hva er galt med det? Anonymkode: bf09e...396 Du var virkelig på defensiven og leser mer i ting enn som står der. 1) Kona di kunne kjørt bilen når du visste legen skulle ringe, uansett hvilken erfaring du har fra tidligere. 2) Ja, jeg mener det er psykisk press å ha med seg kona si til legetime for å mase om tilbakedatering når legen har sagt nei. Flott du har lært av det, men jeg mener fremdeles at legen har ingen plikt eller må hverken sykemelde deg eller skrive sykemelding tilbake i tid. Du må gjerne syns det er ubehagelig, men legen har også rett til å være skeptisk til sykemelding. Anonymkode: 38599...beb
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #40 Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Du var virkelig på defensiven og leser mer i ting enn som står der. 1) Kona di kunne kjørt bilen når du visste legen skulle ringe, uansett hvilken erfaring du har fra tidligere. 2) Ja, jeg mener det er psykisk press å ha med seg kona si til legetime for å mase om tilbakedatering når legen har sagt nei. Flott du har lært av det, men jeg mener fremdeles at legen har ingen plikt eller må hverken sykemelde deg eller skrive sykemelding tilbake i tid. Du må gjerne syns det er ubehagelig, men legen har også rett til å være skeptisk til sykemelding. Anonymkode: 38599...beb Jeg har ikke påstått noe annet. Det er derfor jeg lagde dette innlegget, fordi jeg ikke selv vet. Når du skriver : "men jeg mener fremdeles at legen har ingen plikt eller må hverken sykemelde deg eller skrive sykemelding tilbake i tid".... Skriver du det fordi du VET at det er sånn - eller er det bare noe du mener? Fordi hvis du ikke 100% sikkert vet, så virker det for meg rart at du fortsetter å skrive her inne. Det eneste du gjør er å vri og vende på alt, henvise til informasjon som du tydelig ikke har lest nøye og bare mene noe om alt. Du spør hvorfor min "kone" ikke kunne kjøre bil for eksempel... Har jeg nevnt at hun har førerkort? Kan det være spesielle grunner til at hun ikke kjørte? Eller var det rett og slett fordi, som jeg har sagt tidligere i denne tråden, at jeg antok at jeg var glemt? At jeg ikke forventet at legen ville ringe? Hvis du mener at min samboer har mast,, og utøvd "psykisk press" på min lege på bakgrunn av det du har lest, så tror jeg du må gå litt i deg selv. Lykke til. Anonymkode: bf09e...396
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå