AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Hva er forskjellen på en incel og en som "ikke klarer" å få seg dame pga social awkwardness, autisme, angst og andre menneskelige feil? Jeg mener.....er ikke dette TEKNISK sett en incel? "Ufrivillig" Jeg spør fordi jeg er livredd for å bli assosiert med noe hatefult jeg overhodet ikke relaterer til. Jeg hverken hater eller klandrer kvinner og verden. Mitt singelliv og jomfrudom er mine personlige demoners feil Så.....hva er forskjellen? Anonymkode: 76adb...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #2 Skrevet 8. januar 2024 Incel betyr ikke at man hater kvinner, selv om mange feminister forsøker å få det til å høres sånn ut. Incels som hater kvinner er en subgruppe. Anonymkode: ade9a...184 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Incel betyr ikke at man hater kvinner, selv om mange feminister forsøker å få det til å høres sånn ut. Incels som hater kvinner er en subgruppe. Anonymkode: ade9a...184 Incel er mer en subkultur egentlig. Mye av den subkulturen går på at man er kritisk til den kvinnelige ånd, så er jo en del av pakka. Det betyr ikke jomfru. Anonymkode: 6e1e2...dc0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 Så hva er forskjellen på en incel og en som ikke tør å sjekke opp damer pga sosial angst for eks? Anonymkode: 76adb...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så hva er forskjellen på en incel og en som ikke tør å sjekke opp damer pga sosial angst for eks? Anonymkode: 76adb...8f9 Incel er en nettkultur. En som ikke tør sjekke opp noen er det man kaller "jomfru" Anonymkode: 6e1e2...dc0 1
C8H10N4O2 Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 Men blir like lite incel kun i egenskap av å være jomfru, som man blir satanist av å kun kle seg i sorte klær. 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Incel er en nettkultur. En som ikke tør sjekke opp noen er det man kaller "jomfru" Anonymkode: 6e1e2...dc0 Alle på nettet ser ut til å ha ulike meninger og jeg blir forvirret. Jeg skammer meg over at jeg muligens er incel. Da vil alle se på meg som et misfoster Anonymkode: 76adb...8f9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle på nettet ser ut til å ha ulike meninger og jeg blir forvirret. Jeg skammer meg over at jeg muligens er incel. Da vil alle se på meg som et misfoster Anonymkode: 76adb...8f9 Incel er noe mam velger å bli. Anonymkode: 6e1e2...dc0 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er forskjellen på en incel og en som "ikke klarer" å få seg dame pga social awkwardness, autisme, angst og andre menneskelige feil? Jeg mener.....er ikke dette TEKNISK sett en incel? "Ufrivillig" Jeg spør fordi jeg er livredd for å bli assosiert med noe hatefult jeg overhodet ikke relaterer til. Jeg hverken hater eller klandrer kvinner og verden. Mitt singelliv og jomfrudom er mine personlige demoners feil Så.....hva er forskjellen? Anonymkode: 76adb...8f9 Du må være klar over en ting: Du lever i en tid der det å være et offer for noe er en form for sosial kapital. Dette er en greie som kom inn sammen med såkalt "interseksjonalitet" (lansert som fenomen av Kimberlé Crenshaw rundt 1990). Kort fortalt er interseksjonalitet en fullstendig åndssvak ide som går ut på at du kan summere opp hvor mye "offer" du er ved å legge sammen "offerpoeng" fra de forskjellige gruppene du tilhører. Og ja, dette er like dumt som det høres ut: Jo flere poeng du klarer å samle, jo større offer er du og jo viktigere skal din stemme dermed være i samfunnet. Så snart dette infantile tøyset bredte om seg ble jo da selvsagt alt en propaganda-kamp om å karre flest mulig offerpoeng til ens egne grupper. Kvinner giret opp sutringen over å være kvinner, svarte giret opp sutringen over å være svarte, ikke-heterofile giret opp sutringen over å være ikke-heterofile, og så videre, og det hele ble bare en gigantisk "buhu, stakkars meg!"-fest i kampen om offer-innflytelse i samfunnet. Dette burde også være gjenkjennelig for de aller fleste hvis vi bare ser oss litt rundt i 2024. Fenomenet står også i full blomst her på KG. Hva har så dette med "incel" å gjøre? Jo, ganske enkelt at når alt blir en kamp om hvem det er mest synd på vil enhver marginal trussel bli blåst opp hinsides enhver gjenkjennelighet. Så selv om bare noe sånt som 1-2 kvinner i året i snitt har blitt drept i hele USA av "incels" som har gått fra vettet må jo selvsagt alle menn som sliter på datingmarkedet fremstilles som psykopatiske rovdyr som bare venter på en mulighet til å myrde uskyldige kvinner. Igjen: Kvinner må jo selvsagt benytte enhver mulighet til å ekspandere sin egen offerrolle! Kort sagt, hele problemstillingen du nevner stammer fra at vi lever i "the age of bullshit", der alt bare handler om å vri og vrenge på ord i forsøk på å karre til seg ufortjente fordeler. Og da gir det ikke lenger mening å diskutere hva ord betyr. Språket går rett og slett i stykker. Anonymkode: b329e...8b1 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Alle på nettet ser ut til å ha ulike meninger og jeg blir forvirret. Jeg skammer meg over at jeg muligens er incel. Da vil alle se på meg som et misfoster Anonymkode: 76adb...8f9 Du kan lese og lære av han over her... Må være et klassisk eksempel. Incel er man når man bærer på en bitterhet og et hat mot kvinner. Noen av disse ekstremistene oppholder seg her på forumet bare for å kunne rakke ned på og skjelle ut kvinner ved hver eneste anledning som byr seg. De føler seg avvist av kvinner, men forstår ikke at det er forakten de har for oss som gjør at kvinner snur ryggen til dem. Hvis du ikke ser på oss kvinner som fiender, men som likeverdige mennesker du har positive følelser for, så er du ikke en incel, og du vil aldri bli betraktet som en. Anonymkode: 59c85...860 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 Å diskutere termer har begrenset nytteverdi. Å tro at noe er galt med deg fordi du er <sett inn term> har begrenset nytteverdi. Konkrete ting er derimot interessant. Hvis du ikke klarer å få kontakt med det annet kjønn så er det leit, og noe som du kan jobbe med. Hvis du har blitt bitter eller endog hater kvinner så er det skummelt og jeg ville ha prøvd å snakke med noen i den virkelige verden. Anonymkode: 2a8f9...589
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 Det er mer korrekt å si at jeg misliker meg selv for min romantiske inkompetanse. Ikke kvinner. Det er mye moralsk bedre å mislike seg selv enn andre. Da er det bare deg selv det går utover, og du lar andre være i fred. Merk at når jeg sier at jeg "misliker meg selv", så mener jeg bare den delen av meg som har med dating og romanse å gjøre. Jeg er ganske selvsikker og stolt på de andre delene av min personlighet Ikke perfekt, men godt TS Anonymkode: 76adb...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 Det er mange som synes at omgang med det annet kjønn er vanskelig. Og det er mange som lever i ufrivillig sølibat selv om de ha samboer/ektefelle, hus og barn. Anonymkode: 2a8f9...589 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #14 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alle på nettet ser ut til å ha ulike meninger og jeg blir forvirret. Jeg skammer meg over at jeg muligens er incel. Da vil alle se på meg som et misfoster Anonymkode: 76adb...8f9 Du er ikke det ❤️🤗 Anonymkode: 9f5c6...f94 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #15 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Alle på nettet ser ut til å ha ulike meninger og jeg blir forvirret. Jeg skammer meg over at jeg muligens er incel. Da vil alle se på meg som et misfoster Anonymkode: 76adb...8f9 Du er hverfall ikke noe misfoster 🥰 Folk er jomfru av utallige, ulike grunner. Incel er jo bare en benevnelse som noen av en eller annen grunn føler for å sette på seg eller andre, spesielt på nett - i hverdagen min har jeg aldri hørt noen referere til det begrepet. Du er et menneske, som også er jomfru - hverken mer eller mindre. Anonymkode: f4ae6...e08 1
Fjellmannover190 Skrevet 9. januar 2024 #16 Skrevet 9. januar 2024 En incel skylder på samfunnet og damer når han ikke får de damene han vil ha, har ingen endringsvilje og mener han strengt tatt fortjener å få ei dame. En mann med lav EQ eller andre problemer trenger ikke bli en incel.
lillevill Skrevet 9. januar 2024 #17 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva er forskjellen på en incel og en som "ikke klarer" å få seg dame pga social awkwardness, autisme, angst og andre menneskelige feil? Jeg mener.....er ikke dette TEKNISK sett en incel? "Ufrivillig" Jeg spør fordi jeg er livredd for å bli assosiert med noe hatefult jeg overhodet ikke relaterer til. Jeg hverken hater eller klandrer kvinner og verden. Mitt singelliv og jomfrudom er mine personlige demoners feil Så.....hva er forskjellen? Anonymkode: 76adb...8f9 hatet 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #18 Skrevet 9. januar 2024 Det er jo kun på KG folk er besatte av "incel". Normale mennesker går jo ikke rundt og kaller folk "bitter incel" over en lav sko Anonymkode: 38611...aac 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #19 Skrevet 9. januar 2024 Du trenger ikke være incel om du ikke vil, du er bare deg. Ikke tenk på det 😊 Det er ikke en gang incel's vi krangler med, det er nesten bestandig menn i forhold eller som ligger rundt i stor grad som holder hatet gående. Anonymkode: d0781...c22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå