Gå til innhold

Er vi barnløse rundt og over 40 så ille da? 😱

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Overgangsalder, bilringer, rynker, uttørking, impotens, tap av energi,tafatthet, hyppige dobesøk. Lista er lang. Husker i da jeg var liten, hvordan mine barnløse grandtante og grandonkler var en sann glede å besøke. Hadde både energi og tid til oss, i en alder av godt over 70. Hadde vi rett og slett mer respekt for alder og var faktisk bedre mennesker før? Blir mye bitre gamle, ensomme gubber og kjerringer fremover

Anonymkode: e8fc0...8db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I feel you. Ensom, godt voksen,  feit, få venner og uten unger i horisonten. Er mange i min situasjon som ser på seg selv som tapere. Men smiler allikevel

Anonymkode: b2d78...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er frivillig barnløs og over 40 og storkoser meg med livet.

Anonymkode: c61cb...31c

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella78

Jeg kjenner mange hyggelige, oppegående mennesker av begge kjønn som av ulike grunner ikke har barn eller partner. Og husker også godt barnløse naboer / slektninger i oppveksten som hadde god tid og tålmodighet til å ha besøk av oss, fortelle røverhistorier fra gamledager og ofte hadde noe snop på lur 🥰 Å drive å tillegge andre karakteristikker og «dårlig kvalitet» er helt latterlig… Det sier nesten utelukkende noe negativt om den som kommer med påstanden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raphael
Just now, AnonymBruker said:

Hvem er det som sier at vi er så ille?

Anonymkode: fbbb6...a3f

Jeg kan godt si det, hvis det er behov for det for diskusjonens del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du synes barnløse folk over 40 er ille så bør du jobbe med deg selv. Barna mine synes barnløse venner som kommer på besøk er det aller beste.

Anonymkode: 1c618...788

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker barnløse over 40. De er fri til å møte alt uten begrensninger og andre hindre.

Anonymkode: c66e5...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt verken innlegget eller hensikten med det?

De, godt voksne, i min vennekrekrets som er barnløse er det av eget valg og de lever lykkelig med det. De har alltid vært ressurspersoner for de barna som finnes i samme krets, og ingen av dem klager over "Overgangsalder, bilringer, rynker, uttørking, impotens, tap av energi,tafatthet, hyppige dobesøk."

Eller var det de med barn som lider av dette? Jeg har lest startinnlegget flere ganger, men syns ikke det henger helt på greip. Sier sikkert mest om meg, men nå er det nå en gang sånn.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (9 timer siden):

Jeg skjønte ikke helt verken innlegget eller hensikten med det?

Takk. Begynner alltid å lure på hva som skjer når jeg leser åpningsposter som ikke gir mening og folk svarer som om hensikt og tema var åpenbart. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 23.17):

Overgangsalder, bilringer, rynker, uttørking, impotens, tap av energi,tafatthet, hyppige dobesøk. Lista er lang. Husker i da jeg var liten, hvordan mine barnløse grandtante og grandonkler var en sann glede å besøke. Hadde både energi og tid til oss, i en alder av godt over 70. Hadde vi rett og slett mer respekt for alder og var faktisk bedre mennesker før? Blir mye bitre gamle, ensomme gubber og kjerringer fremover

Er selv nærmere 60 og mangler ikke potens selv om den er blitt litt slappere. Er verken tafatt eller mangler energi og må ikke på do noen flere ganger enn tidligere.

Ja, håret har fått sølv i seg og ser at kloppen ser litt slappere ut enn før.

Du får det som du selv ønsker det.

Men hva har dette med å være barnløs å gjøre?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg elsker barnløse over 40. De er fri til å møte alt uten begrensninger og andre hindre.

Tja. Jeg er 46 år, enslig, barnløs og kronisk syk-har mye større begrensninger enn veninner med familie.

Anonymkode: ce26e...7c2

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja. Jeg er 46 år, enslig, barnløs og kronisk syk-har mye større begrensninger enn veninner med familie.

Anonymkode: ce26e...7c2

Personen som skrev det du svarte på er noe naiv. Kjenner mange barnløse men de har da begrensninger de og. Noen av de sliter med helsa, med syke foreldre de bruker mye tid på osv. Den ene barnløse jeg kjenner hjelper omtrent alle rundt seg. Bare fordi man ikke har valgt noe som kan være energikrevende (barn), betyr ikke at man har overskudd av energi. 

Anonymkode: ef592...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 23.17):

Hæ? Får man større problemer med uttørking, rynker og resten av denne miserable lista om man er barnløs enn om man har barn? 

Anonymkode: b9b4d...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 13.30):

Jeg er riktignok ikke 40 enda, men vet jeg blir barnløs i det jeg fyller 40. Og for alltid. Jeg har så masse hindringer- føler ikke frihet til å gjøre som jeg vil i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...