Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en alpakka cardigan på Cubus her om dagen. Ungene har mye i alpakka som mamma har strikka, og hun sier det ikke klør.

Vel - denne klør. Stikker og klør. Gjennom tynn bomulls enser.

Men den er dritfin og jeg vil bare vite hva man kan bruke under som beskytter litt mer og litt tips.

Anonymkode: 8de26...9b6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle reagerer på det, men det er vanlig å reagere på alpakka, angora, ull

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsøkt å vaske den?

Anonymkode: 75040...44d

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (3 minutter siden):

Nei, de fleste reagerer ikke på ull, om du ser deg rundt så går store deler av befolkningen i nettopp ull.

Ull sorteres derimot i mange kvaliteter. og billige og masseproduserte produkter bruker de dårligste og billigste klassene. Jo grovere ull, jo billigere er de.

Det mamma strikker er nok av en helt annen prisklasse. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, de fleste reagerer ikke på ull, om du ser deg rundt så går store deler av befolkningen i nettopp ull.

Ull sorteres derimot i mange kvaliteter. og billige og masseproduserte produkter bruker de dårligste og billigste klassene. Jo grovere ull, jo billigere er de.

Idk, den koster opprinnelig 699. 

Ikke alle genserene hennes jeg tåler heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Forsøkt å vaske den?

Nei , kan det hjelpe ? Har milo liksom så kan prøve det. Hadde vært fint om jeg kunne brukt den 

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (13 minutter siden):

Ja, vet. Jeg og dattera mi er ganske sensitive på slikt. Har ikke eksem eller noe, bare det er ikke fleece liksom. ..😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg sa ikke at de fleste reagerer på ull, men det er ikke uvanlig å gjøre det. Men ull kommer i mange varianter: ulla kan variere fra sauerase til sauerase, være vasket/uvasket, blandes med are stofftyper. Mange reagerer ikke på ull i det hele tatt, noen reagerer på noen typer ull, noen reagerer på alle typer. Har du atopisk eksem, er det vanlig å reagere på ull/angora osv. Selv tåler jeg ikke angora, alpakka og noen typer ull. Det kjennes som det brenner, og jeg vil bare rive klærne av. Andre ullklær kan jeg gå med rett mot huden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vask den med milo og milo skyllemiddel og se om det hjelper. Det gjør uansett ingen skade 

Anonymkode: 2fe1e...842

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nei , kan det hjelpe ? Har milo liksom så kan prøve det. Hadde vært fint om jeg kunne brukt den 

Bruk skyllemiddel.

Anonymkode: 6222a...acb

Skrevet

Jeg reagerer på nesten alt av ull eller ull-lignende stoff med kløe 😫 Alltid gjort.. men det hjalp faktisk å vaske med milo på ullprogram, da ble fibrene mykere på en måte!

Men må fremdeles ha langermet/høyhalset tynn genser under sånne ullplagg. Men da kjenner jeg det ikke gjennom ☺️🙏🏻

Lykke til, du har min medfølelse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...