Gå til innhold

Til dere med ørebarn: kontakte lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn på 7 år som er et såkalt «ørebarn» som har hyppige ørebetennelser. Barnet har mistet dren som har blitt satt inn tidligere.  Nå har barnet hatt vondt i det ene øret+ feber siden søndag. Ville dere ha kontaktet lege i morgen (tirsdag) for å få time til sjekk/ antibiotika eller ventet en dag/ to dager til? 

Anonymkode: 594a5...b0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har et barn på 7 år som er et såkalt «ørebarn» som har hyppige ørebetennelser. Barnet har mistet dren som har blitt satt inn tidligere.  Nå har barnet hatt vondt i det ene øret+ feber siden søndag. Ville dere ha kontaktet lege i morgen (tirsdag) for å få time til sjekk/ antibiotika eller ventet en dag/ to dager til? 

Anonymkode: 594a5...b0f

Kan jeg få lov å komme med et helt annet tips først? Jeg var øre barn på 80 og nittitallet og da var det jo veldig vanlig med dren, men mamma møtte en lege på Ullevål som da hadde vært på en konferanse i USA hvor den da hadde begynt med noe nytt som var å fjerne polyppene på ørebarn. Dette var ikke prøvd her i Norge, men legen spurte mamma om han kunne få lov å teste ut det da det ikke var en farlig operasjon det eneste som kunne gå galt var at det ikke fungerte. Mamma svarte ja og det å fjerne på leppene kurerte faktisk min ørebetennelse. Og da slapp vi alt det styret med dren.

og angående spørsmålet ditt fra en som selv har vært ørebarn, så ville jeg kontaktet legen. Smerte i øret er virkelig en av de verste smertene og man blir helt desperat. 

Anonymkode: 2c2e7...116

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...