AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Kan man begynne på ny videregående skole nå? Etter jul? I et annet fylke? Samme linje? Anonymkode: f433d...96c
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 Det kommer veldig an på situasjonen og fag. Jeg tar ikke inn noen nå etter jul. Men det kan jo hende andre gjør det. Det må i så fall være samsvar med det som er gjennomgått ved begge skolene. Anonymkode: 660a6...ad9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 Ja, det er mulig. Gjorde det selv. Har du en god grunn til å bytte så kan de gjøre unntak selv om det i teorien er fult. Eneste var at jeg selv måtte ta igjen evt tapte kapitler/pensum hvis den nye skolen lå litt foran. Men dette gikk helt fint i de to fagene det gjaldt. Anonymkode: 283c2...904
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 Aristoteles skrev (14 timer siden): Ja, hvis det finnes ledige plasser. Takk for svar. Vil du anbefale det? Anonymkode: f433d...96c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #7 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Vil du anbefale det? Anonymkode: f433d...96c Takk for svar alle 4. Vil dere anbefale det? Anonymkode: f433d...96c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #8 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar alle 4. Vil dere anbefale det? Anonymkode: f433d...96c Hvis du mistrives er det lurt. Anonymkode: e2bc8...280 1
Aristoteles Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for svar. Vil du anbefale det? Anonymkode: f433d...96c Kommer jo an på hvorfor du vil bytte, og hvor mye plunder det blir for deg selv
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 Jeg byttet underveis i skoleåret i 2018. Skolene tilhørte forskjellige fylkeskommuner, og jeg fikk beskjed om at det gjorde det mer kronglete og at behandlingstiden ble lengre. Det gikk likevel veldig raskt, det tok under en uke fra jeg pratet med rådgiver på skolen jeg opprinnelig gikk på til byttet var godkjent av både skolene og fylkeskommunene. Anonymkode: e8ba4...af8
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar alle 4. Vil dere anbefale det? Anonymkode: f433d...96c Min første tanke er "nei" De gangene vi har gjort unntak er det sjeldent vellykket. Men igjen, ingen sak er lik og jeg vet jo ikke noe om hvorfor du vil bytte, eller hvor du ligger an faglig og sosialt. Det er mange hensyn å ta. Det er noen få korte måneder igjen, er det mulig å fullføre der du er? Jeg syns uansett du skal starte med å snakke med rådgiver ved din skole som har mer innsyn i din sak. Lykke til! Anonymkode: 660a6...ad9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå