Gå til innhold

Fortelle date om kontaktperson

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på autismespekteret og har en kontaktperson fra kommunen. Jeg sliter veldig med tall og kan av og til måtte spør dem om hjelp der og noen andre ting en sjelden gang iblant. Men ellers er jeg funksjonell 😁

Men faktum er faktum: det at en bare har en kontaktperson, blir sett på som et bevis på at en er "skadet" eller tilbakestående eller whatnot 😅

Så jeg må bare spør: hvordan og når (om en må) skal man fortelle en date om dette? Jeg vil helst luke vekk de overfladiske 😅

Anonymkode: 0bcb9...d1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er så viktig å fortelle om kontaktpersonen. Kanskje ikke at du er på spekteret heller, men det er viktigere.. i starten. 

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (7 minutter siden):

Vet ikke om det er så viktig å fortelle om kontaktpersonen. Kanskje ikke at du er på spekteret heller, men det er viktigere.. i starten. 

Enig at jeg burde informere om autismen (fikk den i 2010)

Anonymkode: 0bcb9...d1a

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er en støttekontakt, eller BPA, så hadde jeg latt være å si noe. Hvis du får fram at du har en diagnose, og diverse utfordringer, så holder det vel lenge. 

Anonymkode: 18d5d...cec

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (9 timer siden):

Sånne private ting burde man vente med å prate om før man blir kjent.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så lenge det ikke er en støttekontakt, eller BPA, så hadde jeg latt være å si noe. Hvis du får fram at du har en diagnose, og diverse utfordringer, så holder det vel lenge. 

Spiller ingen rolle om det er støttekontakt, betyr ikke at noe feiler personen 

Anonymkode: c0a30...3b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Spiller ingen rolle om det er støttekontakt, betyr ikke at noe feiler personen

Nei, men det er en person i ts' liv som man kan regne med å måtte forholde seg til, mer enn en ringekontakt hos kommunen.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, men det er en person i ts' liv som man kan regne med å måtte forholde seg til, mer enn en ringekontakt hos kommunen.  

Det trenger de ikke, man kan fint skille de to tingene 

Anonymkode: c0a30...3b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...