AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Hvor kaldt er det ute når du kler på barnet ull i bhg? Og ved hvilken utetemperatur er det innafor å droppe ull? Anonymkode: daac6...bbd
mangolassie Skrevet 8. januar 2024 #2 Skrevet 8. januar 2024 Tar gjerne på tynn ull når det er +10 i hvert fall. Glad i ull da
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 Vi har brukt ull omtrent hele året, bare et spørsmål om tykkelsen på plagget og hvor mye plagget dekker. Så ingen spesiell temperatur. Anonymkode: 92f74...4da 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 Ull er gull! Bruker ull året rundt. Flere lag når det er skikkelig kaldt:) Anonymkode: fad5d...2f5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 Med min første bruker vi stort sett ull hele året. Har noen penklær ol. i bomull, også kjøper vi shorts, t-skjorte osv. i bomull. Så de dagene det er t-skjortevær bruker hun ikke ull 😅 Nr. 2 er atopisk og får ikke brukt ull, hun er mye vanskeligere å kle riktig både når det er varmt og kaldt, synes jeg 🙈 Anonymkode: 5e44a...45b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 I kontrast til alle andre her på KG som går i ull året rundt så bruker vi mye bomull og synes det funker fint. Men tar på ull om det er flere minusgrader eller om det er veldig vått. Er egentlig mest obs på det når det er vått og litt kjølig, og fare for at klærne under ytterklærne blir våte. For våt ull er mye bedre enn våt bomull Mitt barn blir veldig varm inne om hun går i ull. Folk kan si det regulerer så mye de vil men jeg ser og kjenner at hun koker av varme, rød i ansiktet osv. Hun er veldig varm av seg og det er ikke så veldig kaldt inne hverken hjemme eller i barnehagen, men litt mer gulvkaldt i barnehagen. Merker jo også selv at man blir mye varmere i ull og jeg orker iallfall ikke ull når det er mange plussgrader (og tørt). Bruker hjemmestrikk som mellomlag. Anonymkode: ad52d...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #7 Skrevet 9. januar 2024 Glemte å skrive over at min er 2 år og ganske aktiv. Men ikke så stor at hun selv klarer å si ordentlig ifra/skifte/kle av seg om hun er for varm feks. Tenker det og er litt relevant Anonymkode: ad52d...a4f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #8 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor kaldt er det ute når du kler på barnet ull i bhg? Og ved hvilken utetemperatur er det innafor å droppe ull? Anonymkode: daac6...bbd Bruker ull fra oktober til april/ mai vi. Kommer an på temperaturen. Når det blir 10 pluss ca, så dropper vi ull innerst mot kroppen. Anonymkode: 182c9...c37
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 Bruker ull hele året, men mindre på sommeren, og kan absolutt droppe det på sommeren. Men ubehandlet ull/silke regulerer tempen veldig bra og er fint på sommeren og på de minste. Men fra september til mai omtrentlig er det ingen tvil om ull. Anonymkode: c6ac9...392
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bruker ull fra oktober til april/ mai vi. Kommer an på temperaturen. Når det blir 10 pluss ca, så dropper vi ull innerst mot kroppen. Anonymkode: 182c9...c37 Samme her Har faktisk ikke noe annet enn ull på vinteren. Anonymkode: 7e9d7...28c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I kontrast til alle andre her på KG som går i ull året rundt så bruker vi mye bomull og synes det funker fint. Men tar på ull om det er flere minusgrader eller om det er veldig vått. Er egentlig mest obs på det når det er vått og litt kjølig, og fare for at klærne under ytterklærne blir våte. For våt ull er mye bedre enn våt bomull Mitt barn blir veldig varm inne om hun går i ull. Folk kan si det regulerer så mye de vil men jeg ser og kjenner at hun koker av varme, rød i ansiktet osv. Hun er veldig varm av seg og det er ikke så veldig kaldt inne hverken hjemme eller i barnehagen, men litt mer gulvkaldt i barnehagen. Merker jo også selv at man blir mye varmere i ull og jeg orker iallfall ikke ull når det er mange plussgrader (og tørt). Bruker hjemmestrikk som mellomlag. Anonymkode: ad52d...a4f Samme her. De har det varmt inne i barnehagen, og barnet mitt blir fort rød og varm med ull på inne. For oss funker det fint med bomull som innerste lag og ull som mellomlag, da er hun god og varm ute og passe varm inne. Bruker ull innerst innimellom da, som nå når det har vært ekstra kaldt eller hvis det er veldig vått ute. Anonymkode: 09a51...f03 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå