Gå til innhold

Kan samleie påvirke pms og gi plager i livmoren?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Lurer litt på dette med samleie og pms. Jeg skilte meg for litt over et år siden, men har et par ganger hatt samleie med eksmannen min .. jeg hadde det nå på nyttårsaften og dagen etter. Nå venter jeg mensen, og jeg kjenner på pms plager som stikking i livmoren og tidvise menssmerter. 

Når jeg var gift og hadde jevnlig og ofte samleie kjente jeg også ganske ofte plager i livmoren, når som helst i syklusen og også pms symptomer som ømme brystvorter, cravings, menssmerter etc..

Når jeg ikke er seksuelt aktiv (går flere mnd i mellom disse hendelsene) så kjenner jeg null plager i livmoren. Ingen stikking, ingen luftsmerter, ingen smerter generelt i underlivet. Jeg har egentlig hatt det veldig topp, og har ikke kunnet kjenne på kroppen når jeg er i syklusen. Har ikke hatt kontroll heller, selvom jeg har kjent etter fordi jeg sliter litt med psyken til tider. Det har vist seg å være hormonelt, så prøver å tracke det litt så jeg kan slappe mer av..

Men nå tar det helt av. Det har stikket rundt i hele dag og brystvortene er ømme. Til tross for fysiske pms plager, er jeg til en forandring ganske glad. Jeg pleier å være deppa.

Er selvsagt ikke gravid fordi han hoppet av, så er ikke det som er spørsmålet, men basically kan samleie påvirke plager i livmor ? Kan det være at kroppen min ikke tåler samleie ?

Men nå er det altså første gang på lenge at jeg kjenner på fysiske pms symptomer. Kan det ha noe med at man tuller med livmoren ? 

Anonymkode: 7c65f...aa8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opp

Skrevet

Du kan da faktisk bli gravid av å hoppe av i svingen. Så jeg ville tatt en test.

Pms etc kan komme 1-2 uker før mens og under mens siden syklus endre seg

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (6 minutter siden):

Du kan da faktisk bli gravid av å hoppe av i svingen. Så jeg ville tatt en test.

Pms etc kan komme 1-2 uker før mens og under mens siden syklus endre seg

Men kan det å ha samleie gi plager og stikkinger i livmoren ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...