AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Jeg har ikke Vipps, og må derfor sette over penger på konto for å kjøpe noe på finn. Og noen ganger opplever jeg at folk VIL ikke gi ut kontonummer! Men ingen kan ta ut noen penger eller få vite noe som helst om deg med bare et kontonummer... Hvem er så dum at de tror det? Anonymkode: 9ee41...dc4 2 1 1
Rotemor Skrevet 8. januar 2024 #2 Skrevet 8. januar 2024 Det er dumt. Men det er dummere å ikke ha Vipps. 18 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 Det handler nok mye om at folk er skeptiske til at du ikke har Vipps. Har vært mye fokus på svindelforsøk på Finn og da lurer folk umiddelbart på hvorfor du ikke tar Vipps som alle andre. Jeg hadde vært skeptisk selv. Ikke fordi du kan gjøre noe med kontonummer, men fordi det å gjøre butikk med sære folk ofte blir mye trøbbel og har man ikke Vipps er man for sær og regne. Anonymkode: f57aa...9c7 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke Vipps, og må derfor sette over penger på konto for å kjøpe noe på finn. Og noen ganger opplever jeg at folk VIL ikke gi ut kontonummer! Men ingen kan ta ut noen penger eller få vite noe som helst om deg med bare et kontonummer... Hvem er så dum at de tror det? Anonymkode: 9ee41...dc4 Dei aller fleste fakura / regninger får ein oppgitt eit kontonr, men ein har også eit Kid. nr..Ser det som fordelaktig å betale på nettbank / kontonr. Er i utgangspunktet skeptisk å ha formye sensetive opplysninger på mobilen. . Alle data /kommunikasjon via mobilen er trådløs forbindelse, medan nettbank er fibertilknytting. Det finnes idag utstyr som fanger opp mobilsignaler m.a brukt i etterretting, søk, og svindel. Idag legger vi igjenn elektroniske spor etter oss over alt hvor vi ferdes. og svindlere har idag utstyr de kan fange opp mobilsignaler. Anonymkode: e912c...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 Jeg har blitt svindlet en gang på Finn, og det er den ene gangen hvor svindler ville bruke Kontonr. Av samme grunn som personen over skriver så ville jeg droppet noen handel om selger la opp til «mange ringer å hoppe gjennom». Vipps er normalt. Anonymkode: 9e208...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler nok mye om at folk er skeptiske til at du ikke har Vipps. Har vært mye fokus på svindelforsøk på Finn og da lurer folk umiddelbart på hvorfor du ikke tar Vipps som alle andre. Jeg hadde vært skeptisk selv. Ikke fordi du kan gjøre noe med kontonummer, men fordi det å gjøre butikk med sære folk ofte blir mye trøbbel og har man ikke Vipps er man for sær og regne. Anonymkode: f57aa...9c7 Men hvordan skal jeg svindle noen med et kontonummer? TS Anonymkode: 9ee41...dc4 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har blitt svindlet en gang på Finn, og det er den ene gangen hvor svindler ville bruke Kontonr. Av samme grunn som personen over skriver så ville jeg droppet noen handel om selger la opp til «mange ringer å hoppe gjennom». Vipps er normalt. Anonymkode: 9e208...0a1 Hvordan skjedde det? Enten får du pengene på konto eller ikke, og får du ikke, så sender du ikke varen selvsagt. Jeg forstår ikke hvordan man kan bli svindlet av å oppgi et kontonummer, man kan kun få penger INN på det, de går ikke UT. TS Anonymkode: 9ee41...dc4 3 2
Schmuhu Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 Jeg får vite da i hvilken bank du er kunde. Det forteller de første 4 tallene. Det går ikke an å svindle med kun kontonummeret i teorien, men svindel er som oftest social engineering uansett. Schmuhu 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Skrevet 8. januar 2024 Hadde en person som mente jeg drev med svindel fordi jeg ikke brukte fiks ferdig, jeg bruker det selv np siden det er tilnærmet umulig å få solgt uten, de har vært flink å selge inn konseptet til reddharer. Anonymkode: d0571...256 3
Ludovica- Skrevet 8. januar 2024 #10 Skrevet 8. januar 2024 Kan dere ikke bare bruke den betalingsløsningen fiks ferdig? Jeg syns det fungerer fint.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Men hvordan skal jeg svindle noen med et kontonummer? TS Anonymkode: 9ee41...dc4 Spiller ingen rolle om du skal svindle, du framstår sær og vanskelig uten vipps og folk liker ikke å gjøre butikk med sære og vanskelige folk. Anonymkode: f57aa...9c7 7
Rotemor Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 Jeg ser ingen annen grunn til ikke å ha Vipps enn at man er betalingsudyktig. 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan skjedde det? Enten får du pengene på konto eller ikke, og får du ikke, så sender du ikke varen selvsagt. Jeg forstår ikke hvordan man kan bli svindlet av å oppgi et kontonummer, man kan kun få penger INN på det, de går ikke UT. TS Anonymkode: 9ee41...dc4 Da jeg avr naiv og ble svindlet på Finn forventet de at jeg satte penger inn på kontonummeret og så skulle hun sende varen med en gang pengene var kommer. Jeg hadde brukt Finn i over 10 år og hadde bare gode erfaringer. Hun virket høflig og hyggelig. Men hun ble ‘borte vekk’ etter jeg overførte 600 kr for et plagg. Dette var derimot før Vipps sin tid og usikker på om man ble bedt om å verifisere seg på Finn. Men det at mye svindling via kontonummer har skjedd opp igjennom tidene gjør at folk blir mistenksomme. Vi vil ha den ekstra tryggheten Vipps og Fiksferdig gir oss. Anonymkode: 7d7f8...e88
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #14 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hvordan skal jeg svindle noen med et kontonummer? TS Anonymkode: 9ee41...dc4 For min del blir det bare mer tungvindt å handle med deg og da selger jeg heller til andre. Eller bruker fiks ferdig der Finn fikser betalingen og jeg bare sender. Anonymkode: 6a5b9...c5f 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #15 Skrevet 9. januar 2024 Rotemor skrev (9 minutter siden): Jeg ser ingen annen grunn til ikke å ha Vipps enn at man er betalingsudyktig. 🤷🏻♀️ Utenlandsk konto, mangler person- og d-nummer, ikke veldig teknologisk oppdatert, hemmelig nummer... Anonymkode: 7fec5...9f6 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #16 Skrevet 9. januar 2024 Rotemor skrev (18 minutter siden): Jeg ser ingen annen grunn til ikke å ha Vipps enn at man er betalingsudyktig. 🤷🏻♀️ Eller at man har to millioner i banken, men ikke ønsker å ha smarttelefon da dette sikkerhetsmessig er et sort hull der man enten ofrer privatlivet sitt til Google, eller blir en av Apple-sauene som sier Bææææ i kor. Anonymkode: 63ff5...7b9 1 1
TheHairyToothfairy Skrevet 9. januar 2024 #17 Skrevet 9. januar 2024 Rotemor skrev (36 minutter siden): Jeg ser ingen annen grunn til ikke å ha Vipps enn at man er betalingsudyktig. 🤷🏻♀️ Den var ny. Går det bra? 2
Rotemor Skrevet 9. januar 2024 #18 Skrevet 9. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eller at man har to millioner i banken, men ikke ønsker å ha smarttelefon da dette sikkerhetsmessig er et sort hull der man enten ofrer privatlivet sitt til Google, eller blir en av Apple-sauene som sier Bææææ i kor. Anonymkode: 63ff5...7b9 Jeg har da ikke alle pengene på brukskonto som er tilknyttet Vipps. Problem løst. Jeg kjenner ingen som ikke har smarttelefon. Det regnes ikke som et offer for meg eller folk flest. Endret 9. januar 2024 av Rotemor 1
Rotemor Skrevet 9. januar 2024 #19 Skrevet 9. januar 2024 TheHairyToothfairy skrev (1 time siden): Den var ny. Går det bra? Du er usaklig. 1
Rotemor Skrevet 9. januar 2024 #20 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utenlandsk konto, mangler person- og d-nummer, ikke veldig teknologisk oppdatert, hemmelig nummer... Anonymkode: 7fec5...9f6 Sant. Det er gode grunner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå