Gå til innhold

Har du tenkt på at folk kan gå med munnbind av andre årsaker enn å beskytte seg mot virus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir helt utslått om jeg går og handler der jeg bor uten munnbind. Nå bor jeg ved en by som er veldig forurenset, faktisk så ille at jeg kan kjenne lukta når vinden blåser fra byen mot meg. Det er flere fabrikker der, mye trafikk, og selvsagt mye vedfyring nå på vinteren. I tillegg har vi den evig tilstedeværende parfymen som alle virker som de bader i, så når jeg tar av meg munnbindet inne på en butikk eller kjøpesenter så slår parfymelukta mot meg, og ellers ute i byen er det jo umulig å puste.
Men nå etter plandemien så ser folk rart på meg. De tenker vel at jeg er virushysterisk eller noe, og dessuten kommer alltid denne kalde gufsen fra plandemien når noen går med munnbind. Dette har ødelagt så mye!

Så vær så snill, når dere ser noen med munnbind, tenk på at de kan gjøre dette av helt andre årsaker enn virusfrykt.

Anonymkode: 26b89...6c7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Har du tenkt på at folk kan gå med munnbind av andre årsaker enn å beskytte seg mot virus?"

Ja, klart det. Senest nå i helgen som var, gikk jeg med munnbind i butikken.  Jeg var dårlig med korona og hostet veldig, så jeg ville ikke gå rundt og hoste på "alt og alle" rundt meg.

Anonymkode: c661c...19b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Personer med normale sjelsevner som er i stand til å ta hensyn til andre mennesker bruker munnbind hvis de selv er syke.

Anonymkode: 943d2...718

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at de som bruker munnbind har korona, og bruker det for å unngå å smitte andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker munnbind med karbonfilter, da jeg har kraftig allergi mot det meste. Men er flere som sender meg stygge blikk. Men det er jo de som gjør meg syke, det jeg har smitter ingen.

Anonymkode: a0ce0...b98

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg bruker munnbind med karbonfilter, da jeg har kraftig allergi mot det meste. Men er flere som sender meg stygge blikk. Men det er jo de som gjør meg syke, det jeg har smitter ingen.

Anonymkode: a0ce0...b98

Nettopp. De som ikke bruker munnbind har jo ikke opplevd dette. Hvilket munnbind bruker du forresten? Jeg bruker Cambridge mask og syns den fungerer, men fins det noe bedre så vil jeg gjerne få tips. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vurderer å gå med munnbind bare fordi jeg fryser så sinnsykt på nesen/i ansiktet i dette været 😂

Jeg tenker ikke noe over det når andre bruker det, de er vel enten syke eller redde for å bli syke. 

Smart det, mye dritt som går om dagen, ikke bare korona.

Jeg har forøvrig reist en del i Asia hvor det er ganske vanlig mange steder, i byer som Bangkok tror jeg det er mye pga nettopp forurensing, i Tokyo er det kanskje nærmest litt fordi folk liker å være anonyme.

Anonymkode: 9d559...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Personer med normale sjelsevner som er i stand til å ta hensyn til andre mennesker bruker munnbind hvis de selv er syke.

Anonymkode: 943d2...718

Lite folk i den kategorien da tydeligvis. Det er jo "ingen" som gjør det. 

Anonymkode: be6b9...8f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vurderer å gå med munnbind bare fordi jeg fryser så sinnsykt på nesen/i ansiktet i dette været 😂

Jeg tenker ikke noe over det når andre bruker det, de er vel enten syke eller redde for å bli syke. 

Smart det, mye dritt som går om dagen, ikke bare korona.

Jeg har forøvrig reist en del i Asia hvor det er ganske vanlig mange steder, i byer som Bangkok tror jeg det er mye pga nettopp forurensing, i Tokyo er det kanskje nærmest litt fordi folk liker å være anonyme.

Anonymkode: 9d559...b4e

Munnbind hjelper faktisk utrolig mye for kulda. Man mister mye varme gjennom å ha ansiktet bart. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...