AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Jeg forsøker å få tilbake nattesøvnen min med søvnrestriksjon. Med andre ord så blir det en del turer ut av soverommet om natten. Jeg pleier stort sett å lese en bok i svakt lys men jeg blir litt lei av det..Det blir litt påtvunget liksom. Trenger tips til rolige natteaktiviteter som kan gjøre meg døsig, som ikke vekker meg opp for mye. På forhånd takk ✨ Anonymkode: a49d3...731
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 Luksusbia skrev (11 minutter siden): Håndarbeid? Se en film? Jeg kan ikke håndarbeid 🙈 Skjerm er vel ikke anbefalt når man skal forsøke å sove.. Men takk for tips 😊 Anonymkode: a49d3...731
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan ikke håndarbeid 🙈 Skjerm er vel ikke anbefalt når man skal forsøke å sove.. Men takk for tips 😊 Anonymkode: a49d3...731 Sorry, da er nok bok bedre ja! Ikke så vanskelig å lære seg å strikke eller hekle da☺️ Sliter med søvn/ døgnrytme selv, og jeg er alt for mye på skjerm. Anonymkode: f32b1...d9e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 Fargelegge mandala Ta et varmt bad Avslappende yoga Meditasjon/mindfulness Anonymkode: ab264...cb6 2
Daisy-love Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 Ting som: Puslespill, fargelegging, veldig lett kryssord eller sudoku (må være så lett at du ikke blir mer våken av å fundere), kabal (fysiske kort), brette sammen klær, stryking (ikke gjør det når du er veldig trøtt pga brannfaren). Kunne noe av det vært noe? 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Skrevet 8. januar 2024 Lydbok, og en med behagelig stemme å høre på. Anonymkode: 05e04...9c0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 - Kald dusj, hvis du ikke forstyrrer noen. - Tusle litt rundt - fargelegge - se på Seinfeldklipp - varmt fotbad Anonymkode: 6204b...543
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Skrevet 8. januar 2024 Lydbok. Hvis du blir veldig oppslukt av bøker så anbefaler jeg en bok du kan godt fra før. Feks hører jeg på Harry Potter-bøkene i engelsk utgave, Stephen Fry har en utrolig behagelig stemme. Anonymkode: 626ea...88b 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 Å høre på ulike former for asmr kan hjelpe. Personer som prater med rolig stemme, eller har rolige rollespill. Pusteøvelser kan hjelpe også. Anonymkode: dab8e...64a 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 podcast eller rolig musikk med støydempende headset/pannebånd med lyd og bind for lynene. for meg hjelper det noen ganger å stenge verden ute. Å ha lyd fra høytaler gur ikke samme effekt for da får jeg også inn alle lyder fra huset som forstyrrer litt (jeg hører varmepumpa litt, vannrør, innimellom lyd fra lokaltoget litt unna, trafikken litt unna osv, naboer ute osv) Anonymkode: 8add3...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg forsøker å få tilbake nattesøvnen min med søvnrestriksjon. Med andre ord så blir det en del turer ut av soverommet om natten. Jeg pleier stort sett å lese en bok i svakt lys men jeg blir litt lei av det..Det blir litt påtvunget liksom. Trenger tips til rolige natteaktiviteter som kan gjøre meg døsig, som ikke vekker meg opp for mye. På forhånd takk ✨ Anonymkode: a49d3...731 Har du prøvd søvnbriller (blålysblokkerede briller), TS? For meg, som hadde insomnia, var det ein gamechanger. Anonymkode: 21c82...759
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå