AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Når blir de fleste lærerstillingene med oppstart i august lyst ut? Og er det noe poeng å søke hvis man enda ikke er ferdigutdannet, men blir det til sommeren? Anonymkode: 8a1b4...b60
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #2 Skrevet 8. januar 2024 forskjellig fra skole til skole, noen rett før sommerferien, andre i februar, mars. Anonymkode: c6865...1b4
Neutral90 Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 Du må absolutt søke selv om du ikke er ferdig før i juni. Da blir du ansatt med forbehold om bestått utdanning :-) skolen jeg jobbet på før lyste ut stillinger i desember (kommunalt). Fylkeskommunen bruker å lyse ut før påske her jeg bor. 1
Kålrota Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 (endret) Det er definitivt et poeng å søke nå, du er jo da ferdig før oppstart i august. Mitt inntrykk er at kommunen (barne- og ungdomsskole) ofte er tidligere ute enn fylket (vgs). Jeg ble ansatt i juni i vgs. Følg med på nettsidene til kommunen og fylkeskommunen. Lykke til! Endret 8. januar 2024 av Kålrota 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 Neutral90 skrev (Akkurat nå): Du må absolutt søke selv om du ikke er ferdig før i juni. Da blir du ansatt med forbehold om bestått utdanning 🙂 skolen jeg jobbet på før lyste ut stillinger i desember (kommunalt). Fylkeskommunen bruker å lyse ut før påske her jeg bor. Så da er man sikret jobben så lenge man består (masteroppgaven i dette tilfelle)? Anonymkode: 8a1b4...b60 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så da er man sikret jobben så lenge man består (masteroppgaven i dette tilfelle)? Anonymkode: 8a1b4...b60 Sikret jobben hvis man får tilbud om den og består masteren ja. Anonymkode: 009ee...011 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Skrevet 8. januar 2024 Videregående lyser ofte ut mange i februar. I mitt fylke har vi frist for å søke evt reduksjon for neste år 01.02 - så etter dette, og elevenes fagvalg omtrent samtidig, så vet skolen mer om behova sine for neste år. Vi har oppsigelsesfrist 01.05 (om vi skal si opp før nytt skoleår), så det pleier å komme en del i mai også. Du må søke når det lyses ut! Og stryker du master, så bare leverer du den når den er ferdig på nytt. Det er ikke noe krise. Jeg leverte min master 3mnd inn i min første jobb - fikk lønn som lektor likevel. (Jeg strøk ikke, men begynte å jobbe før jeg var ferdigutdannet). Anonymkode: e06d8...4af 1
Neutral90 Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så da er man sikret jobben så lenge man består (masteroppgaven i dette tilfelle)? Anonymkode: 8a1b4...b60 Jepp :-) 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Skrevet 8. januar 2024 De ser seg ikke om etter nye folk hvis du får vite i juli at du stryker på en master. Men du får nok beskjed om å ta den på nytt, og lønnes nok ikke som lektor før den er i boks. Men utlysningene pleier å komme snart ja. Og det er ikke noe problem å være ferdigutdannet til sommeren når du søker nå. Anonymkode: b13a8...92e 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Skrevet 8. januar 2024 Takk for svar 🙂 En medstudent sa at de fleste stillingene ble utlyst i de første ukene i januar. Men da jeg sjekket hva som lå ute, var det veldig skralt med lærerstillinger 😅 Anonymkode: 8a1b4...b60 1
Aviale Skrevet 8. januar 2024 #11 Skrevet 8. januar 2024 Jeg har jobbet i tre ulike kommuner, og de tre har lagt ut stillingene i februar-mars. Sjelden det legges ut så tidlig som nå, heller at det kommer flere stillinger utover våren.
Kålrota Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar 🙂 En medstudent sa at de fleste stillingene ble utlyst i de første ukene i januar. Men da jeg sjekket hva som lå ute, var det veldig skralt med lærerstillinger 😅 Anonymkode: 8a1b4...b60 Det er veldig forskjellig fra sted til sted, her er de aldri så tidlig ute. Mai, juni er riktigere.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 I vår kommune (Østlandet) kommer fellesutlysningen ut denne uken. Det blir tidligere og tidligere, fordi kampen om lærerne er hardere, og ingen ønsker å lyse ut senere enn nabokommunen. Anonymkode: 14348...575
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #14 Skrevet 9. januar 2024 Her (Oslo) kommer det ofte mange stillinger rundt mars til juni. Første runde med utlysninger er det gjerne en del vikariater som ligger ute, ofte med intern tiltenkt søker, så lurt å ha litt is i magen om man ikke får napp med en gang. Lærere som sier opp til neste skoleår har frist 1. mai, så det blir som regel utlyst mot slutten av skoleåret også. Her er det forøvrig skolene selv som står for ansettelsesprosessen. Vet at mange kommuner og fylkeskommuner gjør samlet prosess, der man ikke nødvendigvis blir plassert på skole før etter man har fått jobben. En sånn prosess tar nok lengre tid, så naturlig at disse arbeidsgiverne lyser ut tidligere. Anonymkode: 82ec0...53c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå