Gå til innhold

Har du lest bøkene til Coleen Hoover? Er de verdt å lese?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Regner med at det er litt enkle greier, men fikk du et utbytte av å lese de?

Anonymkode: dafe2...97a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

1. Man går til biblioteket.

2. Man tar boken skrevet av forfatteren man ønsker å lese ut av bokhyllen.

3. Man låner boken.

4. Man går hjem.

5. Man leser boken og selv danner seg sin egen mening om den.

Skjønner virkelig ikke meningen med tråder som dette; er det blitt så vanskelig å lese en bok i 2024 at man må starte en egen tråd på sosiale medier for å finne ut om boken er verdt å lese?

Anonymkode: 657da...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest eller hørt noen av de.. men vil anbefale goodreads eller bokelskere hvis du ikke bruker en av de allerede. Men uansett må du bare fortsette å stille spørsmål som dette her. Det burde ikke være noe problem med det! 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

3. Man låner boken.

4. Man går hjem.

Skjønner virkelig ikke meningen med tråder som dette; er det blitt så vanskelig å lese en bok i 2024 at man må starte en egen tråd på sosiale medier for å finne ut om boken er verdt å lese?

Du har virkelig forstått poenget med diskusjonsfora, du! :ironi:

Og for et fantastisk tilskudd du må være til ethvert selskap. :eeeh:

Anonymkode: f71ac...fcf

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg leste «det ender med oss» i fjor sommer og synes det var en god leseropplevelse. Stor litteratur, på ingen måte. Men den ga meg en fin leseopplevelse.

Anonymkode: 31860...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

3. Man låner boken.

4. Man går hjem.

Så surmaga, er det virkelig så ille å verdsette andres meninger? Jeg starter ikke tråder, men leser gjerne en del anmeldelser, en synopse/ett utdrag og sjekker ut forfatterens bibliografi før jeg faktisk setter meg ned for å lese en bok. Å låne eller kjøpe en fysisk bok, begynne å lese forså og finne ut at den ikke er for meg minsker lesemotivasjonen min. 

Lesebrett er kjempepraktisk for å teste ut bøker. Da kan man laste ned ett utdrag gratis. Det har virkelig økt suksessraten min med bøker. Av det lille Coleen jeg har lest virker det som de er skrevet med enkelt språk og litt overfladiske karakterer. De får både ris og ros så det er nok veldig avhengig av leser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er fine de . Gode leseropplevelser synes jeg . Finnes bedre og finnes mye dårligere 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

It ends with us var en grei bok. 

Frister ikke å lese noen av de andre 

Anonymkode: bbb94...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du har virkelig forstått poenget med diskusjonsfora, du! :ironi:

Og for et fantastisk tilskudd du må være til ethvert selskap. :eeeh:

Anonymkode: f71ac...fcf

Slik jeg forstår hensikten med et debattforum som handler om kultur, kan man diskutere en bok eller forfatter man kjenner til, eller starte en debatt om maleriene til Rembrandt eller Cézanne.

Men det virker noe meningsløst å spørre om det i det hele tatt er vits i å lese Jon Fosse uten å ha lest noe av ham, på samme måte som det virker meningsløst å spørre hva som er vitsen med å gå i teater eller opera.

Bare å åpne en bok og ta turen til teatret eller opereaen og finne dette ut selv; etter dette kan man starte en debatt; om man ikke liker Jon Fosses skrivestil, er en personlig sak, men man dør ikke av å ha lest noe av ham på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke verdt det. Det finnes selvfølgelig mye dårligere der ute, men ikke verdt å bruke tiden på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet, med forventning om at bøkene skulle være litt teite, men veldig underholdende. Det ble FOR teit, og ikke særlig underholdende heller. Det eneste hun skriver bra om er erotikk og sex💦 Men det utgjorde så liten del av boken at det ble ikke verdt det. 

Anonymkode: 8afcb...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er god til å skrive underholdende det skal sies! 

Jeg hadde en helt "fetisj" for Young adult-sjangeren for en del år tilbake, nå cringer jeg godt av hele greia. Men "It ends with us" synes jeg var bra da. Men Maybe, someday omg, jeg orker ikke! 

Men hva pleier du å like da? 😊

Anonymkode: e679c...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

AnonymBruker

Jeg liker bøkene hennes veldig godt (de jeg har lest hittil): Heart Bones, Ugly Love, Reminders of Him, Verity, November 9. Lettleste, fine og spennende bøker. Personlig liker jeg best å lese på engelsk. 

Anonymkode: 181d2...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...