Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har vært rot til krangel mellom oss veldig mange ganger. 

Vi har et barn på 6 mnd jeg har vært hjemme med siden fødsel. Han jobber overtid hver dag. Arbeidsdager på 10-15 timer. Det irriterer meg at han ikke bidrar mer hjemme da jeg anser tiden på ettermiddag og kveld som felles ansvar. Altså jeg tar babyen 8 timer alene som er normal arbeidsdag, men etter det synes jeg vi begge skal bidra og være der. 

Og jo mer han jobber jo mer barnebidrag må han betale ekskona som nå er oppe i over 17.000 i mnd. Han er bare sjåfør (lokaltransport) så det er myyye penger. Han mener jeg bare må finne meg i at han jobber så mye og ikke har noe jeg skulle sagt fordi han elsker å jobbe og det gjorde han når vi ble sammen også. 

Jeg føler at jeg må gjøre alt hjemme, i tillegg til at pengene han tjener for å jobbe så mye ikke kommer oss til gode, men ekskona som han bidrar dobbelt så mye til hennes husholdning enn vår. Jeg legger ut for alle utgiftene våre og må få hans andel seinere, men mange ganger er han blakk og jeg må vente i måneder på hans bidrag til boutgifter. 

Der irriterer meg noe sykt faktisk. Eksen sender inn fastsetting av bidrag kontinuerlig for å flå han mest mulig og han vet at jo mer han jobber jo høyere blir bidraget til henne, men han bare jobber enda mer. Til info irriterer han seg selv over at han må betale henne så mye. Grunnlønna hans er på under 500k, så man kan gjøre regnestykket selv å tenke hvor mye han jobber for at bidraget blir så høyt. Ekskona driver forøvrig med samværssabotasje for å få mer i bidrag og sitter veldig greit i det økonomisk.

Anonymkode: 945e5...e60

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye rart 😆

Anonymkode: 984ea...60a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke den skarpeste kniven du har valgt å avle på..

Anonymkode: d659d...18d

• Liker 23
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har et barn på 6 mnd jeg har vært hjemme med siden fødsel. Han jobber overtid hver dag. Arbeidsdager på 10-15 timer. Det irriterer meg at han ikke bidrar mer hjemme da jeg anser tiden på ettermiddag og kveld som felles ansvar. Altså jeg tar babyen 8 timer alene som er normal arbeidsdag, men etter det synes jeg vi begge skal bidra og være der. 

Og jo mer han jobber jo mer barnebidrag må han betale ekskona som nå er oppe i over 17.000 i mnd. Han er bare sjåfør (lokaltransport) så det er myyye penger. Han mener jeg bare må finne meg i at han jobber så mye og ikke har noe jeg skulle sagt fordi han elsker å jobbe og det gjorde han når vi ble sammen også. 

Jeg føler at jeg må gjøre alt hjemme, i tillegg til at pengene han tjener for å jobbe så mye ikke kommer oss til gode, men ekskona som han bidrar dobbelt så mye til hennes husholdning enn vår. Jeg legger ut for alle utgiftene våre og må få hans andel seinere, men mange ganger er han blakk og jeg må vente i måneder på hans bidrag til boutgifter. 

Der irriterer meg noe sykt faktisk. Eksen sender inn fastsetting av bidrag kontinuerlig for å flå han mest mulig og han vet at jo mer han jobber jo høyere blir bidraget til henne, men han bare jobber enda mer. Til info irriterer han seg selv over at han må betale henne så mye. Grunnlønna hans er på under 500k, så man kan gjøre regnestykket selv å tenke hvor mye han jobber for at bidraget blir så høyt. Ekskona driver forøvrig med samværssabotasje for å få mer i bidrag og sitter veldig greit i det økonomisk.

Å du valgte å få barn med denne mannen :) 

Anonymkode: b8a0d...909

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette vært greit for dere om dere hadde barn sammen? 

Kort oppsummert så er jeg lei og sint over at han ikke vil bidra hjemme mer og heller velger å stille opp for jobben enn oss og at pengene han tjener går til eksen.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være forbudt å få barnebidrag basert på at far har ungene 0% når det er mor som saboterer 🤬

Vet du hvorfor han ikke har ungene? Hvis han aldri er hjemme så er det vel ikke noe poeng i at de drar til far uten at de knapt ser han?

Jobbet han like mye når han var sammen med mor? Kanskje barna knapt kjenner far?

Anonymkode: 60c18...dfe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det burde være forbudt å få barnebidrag basert på at far har ungene 0% når det er mor som saboterer 🤬

Vet du hvorfor han ikke har ungene? Hvis han aldri er hjemme så er det vel ikke noe poeng i at de drar til far uten at de knapt ser han?

Jobbet han like mye når han var sammen med mor? Kanskje barna knapt kjenner far?

Anonymkode: 60c18...dfe

Fordi hun skal ta hevn enda den dag idag for at han skilte seg fra henne. Og hun er ekstremt kontrollerende. Hun har funnet på så utrolig mye onskapsfult, men det er så mye å fortelle at jeg ikke vil gå inn på det.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive det i hovedinnlegget, men han har byttet jobb flere ganger i løpet av tiden vi har vært sammen, så jeg mener han har hatt god mulighet til å finne en jobb hvor han kan jobbe mer normale dager på, men han oppsøker overtidsjobber. Velger jobber med viten å vilje om at det blir lange arbeidsdager. Har han valget sier han heller nei til oss enn jobb. Og han sier at jeg ikke vil ha han mer hjemme for da kommer han bare til å være sur fordi han ikke får jobbe. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Glemte å skrive det i hovedinnlegget, men han har byttet jobb flere ganger i løpet av tiden vi har vært sammen, så jeg mener han har hatt god mulighet til å finne en jobb hvor han kan jobbe mer normale dager på, men han oppsøker overtidsjobber. Velger jobber med viten å vilje om at det blir lange arbeidsdager. Har han valget sier han heller nei til oss enn jobb. Og han sier at jeg ikke vil ha han mer hjemme for da kommer han bare til å være sur fordi han ikke får jobbe. 

Hadde flytta fra han, ungen ser jo ikke faren noe nå uansett..? Det kommer du nok bedre ut av økonomisk også.

Anonymkode: 2c212...ee4

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han er ikke interessert i verken deg eller barna sine. Flytt før han skal ha permisjonen sin (eller forventer han at du skal gå hjemme i ulønnet permisjon så han slipper være hjemme med ungen sin?) 

Du er allerede alenemor. 

Anonymkode: b8a0d...909

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg hadde skilt meg. Bedre økonomi og slipper sur mann. 

Han vil ikke, vil bare jobbe, hjelper ikke å piske en død hest…

Anonymkode: b980c...3db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal du med ham? Jeg regner med at det eneste han gjør er å gi deg merarbeid i form av husarbeid. Og dårlig humør. Hvis du ikke har noe du skulle sagt om arbeidet hans hadde jeg bare svart at da må han finne seg i at det er slutt. 

Du må være tydelig på hva du mener og forventer, samt vise at du mener det. 

Anonymkode: 8c95a...162

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva skal du med ham? Jeg regner med at det eneste han gjør er å gi deg merarbeid i form av husarbeid. Og dårlig humør. Hvis du ikke har noe du skulle sagt om arbeidet hans hadde jeg bare svart at da må han finne seg i at det er slutt. 

Du må være tydelig på hva du mener og forventer, samt vise at du mener det. 

Men for ordens skyld, jeg har rett i mine tanker rundt dette? Det er ikke riktig av han å jobbe overtid med baby hjemme?

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette var trolig årsaken til at det første forholdet røyk. Han er ikke en familiemann. 

Anonymkode: d9145...4e8

• Liker 10
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men for ordens skyld, jeg har rett i mine tanker rundt dette? Det er ikke riktig av han å jobbe overtid med baby hjemme?

Selvfølgelig. Hvorfor har han barn? Hvorfor har han samboer? Han er mer glad i jobben enn samboer og barn. Det et dritprovoserende at han legger beslag på deg og livet ditt når (tilsynelatende) det eneste han bidrar med er litt sperm.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da sier du at siden han velger å jobber så mye, og ikke bidrar noe hjemme, så bestiller du vaskehjelp, mat levert hjem og alle slitsomt avlasting du kan tenke deg.

Når ska han i pappaperm og du tilbake til jobb? 

Anonymkode: fd276...f8b

• Liker 3
Gjest Kanino
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

17.000 i barnebidrag. Er det i det hele tatt mulig ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da sier du at siden han velger å jobber så mye, og ikke bidrar noe hjemme, så bestiller du vaskehjelp, mat levert hjem og alle slitsomt avlasting du kan tenke deg.

Når ska han i pappaperm og du tilbake til jobb? 

Jeg er sykemeldt 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han 1) er utro eller 2) gidder ikke hele bleie / gråt / babytiden - opplegget og unngår å være hjemme 

Anonymkode: 7354e...3de

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er sykemeldt 

Men da skal du vel i rehabilitering? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...