Gå til innhold

KVINNER: hvilket utdanningsnivå krever dere mannen skal ha?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 😄

Vil bare spør hvilket utdanning dere kvinner krever mannen skal ha for at dere kan bli sammens med han. Ja, her mener jeg KREVER, ikke preferanse 😁 Vgs, høgskole osv

Nevn gjerne din egen utdanning

Anonymkode: 7e109...519

Krever, faktisk 😂

Anonymkode: 251e9...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maatte_ha_konto

Han bør ha en bachelor som minimum. Selv har jeg mastergrad og mannen har bachelor. Helt forskjellige fag, men det å være i «studentbobla» gjør veldig mye med en person. Man får noen felles holdepunkter i livet som gjør kommunikasjon enklere i et parforhold. Jeg har datet smarte butikksjefer med millionlønn, men vi har hatt lite til felles og de har manglet akademisk forståelse. Det blir en utfordring for meg. 

Anonymkode: e46ac...3aa

Jeg har fagbrev, påbygg og fullført fagskole 120poeng med endel akademia. Men per definisjon ikke bachelor. Vil jeg ut fra dette kunne bli vurdert som smart nok av deg?

Er oppriktig nysgjerrig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg driter i utdannelsen hans, men der bør være ett visst omløp..

Anonymkode: 7242d...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei! 😄

Vil bare spør hvilket utdanning dere kvinner krever mannen skal ha for at dere kan bli sammens med han. Ja, her mener jeg KREVER, ikke preferanse 😁 Vgs, høgskole osv

I don't give a shit. Han kan jobbe på McDonalds og tjene minstelønn. Har vi kjemi? Liker jeg å være sammen med han? Kan jeg stole på han? Gir han meg trygghet? Føler jeg sikkerhet? Er det han jeg vil krype inn i armkroken på en lørdagskveld? Det som betyr noe at vi har samme mål og ønsker for livet, at vi har like verdier og god kommunikasjon. 

Jeg har en bachelor. 

Anonymkode: da180...495

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At han er lært opp rett av mor eller far eller begge så han har grunnleggende moralske verdier som samsvarer med mine, hvis han da er dynamisk nok til å lære av nye erfaringer så kan han gjerne ikke ha videregående engang :)  Hvis det er relevant har jeg master selv.

Anonymkode: e41c6...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! 😄

Krever ingen utdanning. Bryr meg særdeles lite om hva partner har studert og/eller jobber med. Helt ærlig ganske uinteressant 😊

Har selv en master.

Anonymkode: dd3ad...b14

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når en mann får en kvinne til å si Ooooooooooooooooooh når de har sex så spiller det ingen rolle om man har utdanning eller ikke.

Anonymkode: 6846b...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det faktisk finnes folk som "krever" utdannelse, hvordan legger dere frem kravet? Dessverre møter De ikke mine krav til utdanning? Jeg ble forelska, men dessverre er du rørlegger? Jeg har doktorgrad, du er en master, derfor er du en fjomp? 

Anonymkode: fbd36...903

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

EKSTRA SPØRSMÅL: Dere som krever høyere utdanning? Er det fordi dere synes at menn som ikke har det, er mindre intelligente? Er det å ha noe til felles etc? Hva er det? 🙂

Fordi jeg har studert på universitetet i 6 år selv, så ønsker noen som har gjort den samme/lignende reisen som meg. Så minimum master eller tilsvarende 

Anonymkode: 120e0...25e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det faktisk finnes folk som "krever" utdannelse, hvordan legger dere frem kravet? Dessverre møter De ikke mine krav til utdanning? Jeg ble forelska, men dessverre er du rørlegger? Jeg har doktorgrad, du er en master, derfor er du en fjomp? 

Anonymkode: fbd36...903

Kommer gjerne frem på første date, så etter det kan man jo takke pent for daten, men gi beskjed om at man ikke ønsker å gå videre uten å oppgi årsak

Anonymkode: 120e0...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, egentlig. Det viktigste er at han kan forsørge seg selv, er belest og har noe mellom ørene. For meg er det jo viktig å kunne diskutere alt fra historie til politikk og samfunn. Men, man trenger ikke nødvendigvis en mastergrad for å kunne gjøre det.

Når det er sagt må jeg jo innrømme at det er fint å være sammen med en mann som har mastergrad, slik som jeg har, og at vi da har noen like referansepunkter. Skal sies jeg har mer utdanning enn det han har.

Det viktigste er nok at vi matcher hverandre intellektuelt, at vi har interesse for de samme tingene. Vi er begge lektorer, og det er fint å være sammen med en som forstår hva jobben min innebærer. Han jobber ikke som lektor lenger, skal sies, men han er en god støtte i hverdagen og jeg verdsetter veldig hans input. Akkurat som jeg hjelper han mye innen hans bransje (innen IT/arkiv, er konsulent), som går på mye av det samme jeg har jobbet med tidligere.

Jeg har for øvrig to bachelorgrader, en mastergrad, flere årsstudier og flere andre mindre studier. Jeg er lektor med opprykk og kan undervise på alle trinn, fra småskoletrinnet til universitet. :)

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Møtte mannen min som ung og hadde ingen krav annet enn at jeg fant han ufattelig kjekk og ble dødelig forelsket😄

Ante faktisk ikke hva han holdt på med i starten og når jeg først fant ut av det var det slettes ingen fancy jobb eller spesielt høy utdannelse. Han har derimot med årene arbeidet seg hurtig oppover karrierestigen og har nå en høy stilling med mye ansvar, er attraktiv på arbeidsmarkedet og tjener godt. 

Bak det flotte utseende viste det seg å være en lynende intelligent, reflektert, strategisk og empatisk mann med orden på økonomien og gode familiære verdier. Rett og slett en magisk skatt jeg aldri frivillig vil forlate.
Skulle jeg likevel sett etter en ny mann nå som voksen ville jeg ikke hatt noen absolutte krav for utdannelse, inntekt eller stilling. God økonomisk styring, evne til refleksjon, gode samtaler og god nok økonomi til å gjøre morsomme ting hadde nok likevel betydd mer for meg nå enn som ung. Har nok blitt mer kravstor og bevisst enn jeg engang var, men også visere. Jeg vet jo at hverken penger eller utdannelse nødvendigvis sier noe om deg som person. 

Anonymkode: 75cec...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Vanskelig tema. Men jeg ser er fordeler dersom motpart har gått litt skole.. ut fra egne erfaringer, selv om jeg er nesten lavt utdannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ikke sånne krav. Men forsørge seg selv, stabil jobb, og en utdanning kan vise at han gjennomfører ting så.

Anonymkode: cb166...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig med hun som sa hun funka best med menn med høy utdanning. Det gjør jeg også, det er liksom det jeg har brukt formative år på.

Anonymkode: aa998...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen krav til utdanning, gjennomføringsevne derimot. Må ha fullført noe og forsørge seg selv. 

Jeg og min samboer møttes på vgs, jeg gikk studiespesialisering, han idrettsfag. Jeg begynte på bachelor etter vgs. Samboer tok 1 år i militæret og fant ut at han ville ta svennebrev i stede for å studere. Han er nemlig mye mer praktisk enn teoretisk anlagt (so much for foreldre som skal avverge at barna sine går yrkesfag..). 

Vi er fortsatt sammen 10 år senere. Han (svennebrev, håndtverker) tjener mer enn meg med bachelorgrad (kvinneyrke). Kommer ikke til å tjene mer enn han dersom jeg tar en master. Han er dyktig i jobben sin og virkelig på riktig hylle, som er det viktigste! Vi utfyller hverandre, selv om det merkes at vi har valgt veldig ulikt i yrkeslivet. Men det funker! Så mye annet enn bare utdanning som spiller inn.

Anonymkode: 33c5a...b31

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...