Gå til innhold

KVINNER: hvilket utdanningsnivå krever dere mannen skal ha?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 😄

Vil bare spør hvilket utdanning dere kvinner krever mannen skal ha for at dere kan bli sammens med han. Ja, her mener jeg KREVER, ikke preferanse 😁 Vgs, høgskole osv

Nevn gjerne din egen utdanning

Anonymkode: 7e109...519

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I motsatt retning vil jeg si at skriftlig fremstillingsevne teller.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har intet krav til dette. Bachelor selv. 

Anonymkode: 12f80...044

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg krever ingenting annet enn at han forsørger seg selv, som jeg har mye å prate om med, og er på noenlunde bølgelengde intellektuelt sett. 

Jeg har bachelor i sykepleie og master i rettsvitenskap. 

Anonymkode: c2ce5...951

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv mastergrad.

Krever at en mann har fullført noe etter vgs, fordi det viser gjennomføringsevne. Kan være alt fra fagbrev til doktorgrad. Enig med anonym ...951 om øvrige kriterier.

Anonymkode: 90bad...1e7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Må" ha... Må vel egentlig ikke ha en master eller høyere. Men, det er de jeg i allhovedsak dater. 

Men, bedrifts eiere går også fint. De har ofte bred kunnskap og forståelse uavhengig av utdannings nivå. Det er min erfaring :) 

Anonymkode: b3bf5...fd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fullført ungdomsskolen, men det viktigste er jo at han er en intelligent, snill og omsorgsfull fyr med humor og normale sosiale evner.

Anonymkode: 8ada4...abc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe absolutt krav, men ønsker mastergrad. Har selv mastergrad.

Anonymkode: 4ecc5...14d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen 

Anonymkode: 77796...cf7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både min mann og jeg har mastergrad og tjener cirka like mye. Om jeg skulle ha gått for f eks en håndverker så måtte han i det minste hatt eget firma 😆

Jeg hadde akseptert å tjene og jobbe mye mer enn en potensiell partner, dersom han da tok seg av alt på hjemmebane; dvs logistikk, vennegrupper, bursdager, husvask, middag og klesvask, lekser, kjøring til/fra aktiviteter, holdt barnas klær og utstyr oppdatert til enhver tid osv.

Anonymkode: d938d...986

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han bør ha en bachelor som minimum. Selv har jeg mastergrad og mannen har bachelor. Helt forskjellige fag, men det å være i «studentbobla» gjør veldig mye med en person. Man får noen felles holdepunkter i livet som gjør kommunikasjon enklere i et parforhold. Jeg har datet smarte butikksjefer med millionlønn, men vi har hatt lite til felles og de har manglet akademisk forståelse. Det blir en utfordring for meg. 

Anonymkode: e46ac...3aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde akseptert å tjene og jobbe mye mer enn en potensiell partner, dersom han da tok seg av alt på hjemmebane; dvs logistikk, vennegrupper, bursdager, husvask, middag og klesvask, lekser, kjøring til/fra aktiviteter, holdt barnas klær og utstyr oppdatert til enhver tid osv.

Det hadde jeg ikke krevd av en mann som jobbet like mye som meg, selv om han tjente mindre. Jobber han deltid, derimot... Men om begge jobber fulltid (evt. like mye deltid) synes jeg sånt skal deles, uansett lønn.

Anonymkode: 90bad...1e7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke, så lenge han kan forsørge seg selv

Anonymkode: 48c56...408

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe krav om utdannelse. Men han må forsørge seg selv, ikke bo i kjellerstua hos mor, og være en oppegående fyr.

Anonymkode: f216f...9a6

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen minstekrav. Er sammen med en som missa to år av grunnskolen, liksom. Men han er smart, har en god karriere, og har bare noen få hull i allmennkunnskapen sin. 

Anonymkode: eaeae...e3b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke høye krav her. Må ha fullført videregående. Men mange mannfolk tjener jo fett uten å ha universitet/høgskole

Anonymkode: 87c9f...69b

Skrevet

Ingen utdanningskrav,

men evnen til å arbeide, skaffe seg jobb er selvstendig, snill, praktisk anlagt det må en være når en bor på gård

jeg har en mann med lav utdannelse, men høy inntekt fra 50000-120000 Ila tre uker klarer han fint i sesong, 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei! 😄

Vil bare spør hvilket utdanning dere kvinner krever mannen skal ha for at dere kan bli sammens med han. Ja, her mener jeg KREVER, ikke preferanse 😁 Vgs, høgskole osv

Nevn gjerne din egen utdanning

Anonymkode: 7e109...519

Minumum master eller tilsvarende 

Anonymkode: 120e0...25e

AnonymBruker
Skrevet

Han bør kunne forsørge seg selv og helst litt mer enn å leve fra måned til måned. Så må man jo selvsagt ha like verdier. Jeg selv har master. 

Anonymkode: 926cd...319

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Både min mann og jeg har mastergrad og tjener cirka like mye. Om jeg skulle ha gått for f eks en håndverker så måtte han i det minste hatt eget firma 😆

😶😶

Jeg har to mastergrader. Jobbet på NAV en periode under covid og så hva folk tjente. Var ikke mange håndverkere som hadde dårligere lønn enn det jeg har (dvs ingen i 100% stilling om de ikke var lærlinger). 

For meg har ikke utdanning noe å si, men mange møter partneren sin i studietida, og da møter man jo gjerne andre studenter. Om jeg skulle skilt meg i dag er utdanning ekstremt langt nede på lista over ting jeg hadde brydd meg om.

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...