Gjest Hoia Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Hver gang jeg leser en fiendtlig kommentar får jeg opp dette bildet. Noen som sliter med tidens tann eller noe? Men jeg merker at det er litt sånn ubehagelig stigmatisering her inne, som grenser til det fiendtlige. Er det for å jekke noen? Vet en ikke at det å bli jekket på andres bekostning er det samme som å bygge opp fiendtligheten i livet sitt? Jeg sier nå farvel til Kvinneguiden for lenge. Det er rett og slett litt sånn dum fiendlighet her.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #2 Skrevet 8. januar 2024 Det bedrer seg gjerne med litt mer avstand til julen. Det kan tyde på at dyrtid og jul gir katastrofale følger. Du må ikke bli borte for lenge, for vi trenger motvekter også. ☺️ Anonymkode: ccca7...e61 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 Merker at det er litt sånn ubehagelig stigmatisering her inne, som grenser til det fiendtlige. Er det for å jekke noen? Jeg sier derfor nå farvel til Kvinneguiden for lenge.😰 Trist lesning ! Anonymkode: d40f0...b7f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 Det verste er når folk inne på "Sorgforumet" er stygg mot ts, for de som skriver der inne er jo folk som har det verst av omtrent alle her inne. Anonymkode: 9736d...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 Helt enig med deg, det er forferdelig mye fiendtlighet her, både fra menn og kvinner. Kommer aldri til å forstå hvorfor folk synes det er passende å oppføre seg slik. Anonymkode: 6f6e4...fa8 1
bvp Skrevet 9. januar 2024 #7 Skrevet 9. januar 2024 Jeg har sittet på fingrene i lang tid men jeg må bare si meg enig med trådstarter. Jeg var litt innom her for en del år siden men forlot det ganske fort da så lite nytteverdi i og være her, det var rett og slett for mye useriøst drittprat for å si det på godt norsk. Da jeg kom tilbake for litt siden hadde jeg jo ett håp om at folk hadde blitt litt mer voksne men der tok jeg feil, trolling og drittslenging er jo nesten mer en regel enn ett unntak, jeg har vært på diverse forum og chatter siden 1994 men maken til KG har jeg aldri opplevd, noen ganger lurer jeg på om det finnes moderatorer her i det hele tatt. Kanskje løsningen hadde vært at anonyme poster må godkjennes av en moderator, da ville iallfall mye av det verste forsvunnet, eller betyr underholdningsverdi mer enn nytteverdi her på KG? 3 1
KnekkeBørre Skrevet 9. januar 2024 #8 Skrevet 9. januar 2024 Hoia skrev (9 timer siden): Hver gang jeg leser en fiendtlig kommentar får jeg opp dette bildet. Noen som sliter med tidens tann eller noe? Men jeg merker at det er litt sånn ubehagelig stigmatisering her inne, som grenser til det fiendtlige. Er det for å jekke noen? Vet en ikke at det å bli jekket på andres bekostning er det samme som å bygge opp fiendtligheten i livet sitt? Jeg sier nå farvel til Kvinneguiden for lenge. Det er rett og slett litt sånn dum fiendlighet her. I hate to see you leave, but I love watching you go 🥹
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 Synes fler og fler er veldig hårsåre, så det går nok flere veier hvem som har «skyld». synes mange tser ikke takler å bli stilt til svars for visse ting det er lett å stusse ved. Anonymkode: d0a5a...37e
bvp Skrevet 9. januar 2024 #10 Skrevet 9. januar 2024 En grei innstilling man bør ha på ett forum (eller chat) er at man skriver ikke noe til et menneske som man ikke ville sagt ansikt til ansikt. 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #11 Skrevet 9. januar 2024 Det blir fiendtlighet av at Incels og andre menn under pari skal spørre ut kvinner og fortelle kvinner hvordan de skal være, at de ikke får være kresne etc etc. De hadde sluppet denne belastningen på seg selv om de hadde oppført seg ordentlig og sluttet å tro at SoMe og Tinder representerte massene. Anonymkode: 85086...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #12 Skrevet 9. januar 2024 bvp skrev (5 minutter siden): Jeg har sittet på fingrene i lang tid men jeg må bare si meg enig med trådstarter. Jeg var litt innom her for en del år siden men forlot det ganske fort da så lite nytteverdi i og være her, det var rett og slett for mye useriøst drittprat for å si det på godt norsk. Da jeg kom tilbake for litt siden hadde jeg jo ett håp om at folk hadde blitt litt mer voksne men der tok jeg feil, trolling og drittslenging er jo nesten mer en regel enn ett unntak, jeg har vært på diverse forum og chatter siden 1994 men maken til KG har jeg aldri opplevd, noen ganger lurer jeg på om det finnes moderatorer her i det hele tatt. Kanskje løsningen hadde vært at anonyme poster må godkjennes av en moderator, da ville iallfall mye av det verste forsvunnet, eller betyr underholdningsverdi mer enn nytteverdi her på KG? Det spørs kanskje i hvilket underforum man er i; i "Singelliv og dating" der det er mye aktivitet, virker det som om det er full krig året rundt, mens i kulturforumet, "TV og film" og i "Kropp og helse" føler jeg at stemningen er grei nok. Og uansett hva man enn kan si om Kvinneguiden, er dette en behagelig tur i parken i forhold til svenske Flashback. Om folk kan bli mer voksne, er en relativ sak; i skoleferier er det tydeligvis mange som kjeder seg og kommer med fargerike historier fra Trollandet, mens seksualitetsforumet fikk mange nye brukere etter at Nakenprat ble lagt ned. Med slik økning i brukermassen sier det seg selv at debattnivået får et annet preg når omtrent hver tredje tråd i en periode handlet om kjønnsorganets størrelse. Skulle anonyme poster godkjennes først, ville dette ha ført til mannefall blant brukerne, og gått ut over både aktivitet og inntekter, så det tror jeg ikke man kan regne med. Men føler man at stemningen blir en smule for anspent, anbefales det å ta turen til et roligere underforum, der det fortsatt er mulig å ha en saklig diskusjon, enten det er snakk om pingviner, NRK-sendinger, pianospill, eller luftfuktighetens påvirkning på instrumenter av tre. Kvinneguiden er på ingen måte perfekt, men det er prisen man må betale for ytringsfrihet i et samfunn der ting blir stadig mer regulert - mennesker er ikke fullkomne, men det er kanskje bedre å ha litt frisk luft i stedet for å kontrollere alt. Under koronanedstengningen i 2020 var det mange som sikkert følte seg bortkomne, og slik sett fungerte KG som et hjelpemiddel der man kunne få ut litt innestengt frustrasjon - det er tross alt bedre enn at folk skader seg selv eller tar livet sitt. Fortsatt riktig godt nytt år, og håper du kan gi forumet en ny sjanse. - B. Anonymkode: ae807...23b 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #13 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det verste er når folk inne på "Sorgforumet" er stygg mot ts, for de som skriver der inne er jo folk som har det verst av omtrent alle her inne. Anonymkode: 9736d...7f5 Har ikke opplevd dette, men kanskje litt tendenser i det siste . Det er skummelt og man må tenke seg godt om får man svarer i tråder det inne. Der er det mennesker i dyp krise og sjokk. Hver minste lille kommentar må være tydelig så det ikke kan tolkes feil. Når man er i sorg og sjokk tolker man mye i feil mening, nettopp fordi hjerne og sjel er knust og man lever i et vakuum. Nesten så svarene burde blitt godkjent av moderator før de kom på trykk. Man kan ikke komme med et stikk eller et oppgulp om kanskje samme person oppretter 20 tråder om situasjonen sin. Folk som er i sorg må man møte varsomt og ydmykt. De har en smerte en ikke kan dette seg inn i før man opplever det selv. Anonymkode: 927a6...67d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #14 Skrevet 9. januar 2024 Jeg "forlot" KG til fordel for Reddit. Har flere grunner men en av dem var at det kunne jeg velge å holde meg unna forum hvor folk oppfører seg dårlige. Opplever at de kan være ganske kjipe på r/Norge også, menjeg bruker ikke mye tid der og KG tar virkelig kaka i perioder. Anonymkode: a7892...aea 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #15 Skrevet 9. januar 2024 Jeg digger deg TS, du er ukjent, aner ikke hvem du er, hvor gammel du er, hvordan du ser ut eller noe. På tross av alt det ukjente digger jeg deg fordi du er et menneske, et medmenneske som er en del av samfunnet. Jeg ønsker alle godt inntil det er en grunn til å skulle ønske folk dit peppern gror. Jeg vil at de rundt meg, både fjernt og nærmt skal ha det godt. Jo flinkere vi mennesker er til å ta vare på, støtte våre med mennesker jo bedre får alle det. Motpolen til dette er at de som fortjener å bli litt frosset ut, verbalt tilsnakk og kanskje ikke fortjener støtte fordi de har gjort x x x x x, ja de har jeg ikke noen sympati for før de har gjort opp for seg. Anonymkode: da2f9...90e
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #16 Skrevet 9. januar 2024 Hoia skrev (13 timer siden): Hver gang jeg leser en fiendtlig kommentar får jeg opp dette bildet. Noen som sliter med tidens tann eller noe? Men jeg merker at det er litt sånn ubehagelig stigmatisering her inne, som grenser til det fiendtlige. Er det for å jekke noen? Vet en ikke at det å bli jekket på andres bekostning er det samme som å bygge opp fiendtligheten i livet sitt? Jeg sier nå farvel til Kvinneguiden for lenge. Det er rett og slett litt sånn dum fiendlighet her. Jeg forstår ikke helt, mener du at akkurat det reklamebilder dukker opp når du leser fiendtlige kommentarer, og tror det har en slags skjult betydning? Hva mener du med tidens tann i denne sammenhengen? Jeg tror du har fått en del spydige innlegg fordi du har vært veldig aktiv, og i hvert innlegg skrev du «nå er det ut av KG for godt!» - men så fortsatte du å skrive her inne. Så jeg la merke til at det var noen kommentarer rundt det. Ellers er det vel sånn at mange liker å kunne snakke mer rett fra levra enn det man kan ansikt til ansikt. Mange leser problemstillinger dårlig, misforstår, eller er fryktelig uenige, og så går det ei kule varmt.. Jeg tror det kan være lurt å ta en pause i blant hvis man blir lei seg av svar man får ♥️ Folk er folk på godt og vondt, jeg leser mye jeg kan riste på hodet av her inne, men også gode og fine svar. Anonymkode: f80e8...1e7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #17 Skrevet 9. januar 2024 Undrer meg ofte over det at man spør denne gjengen til råds uten å vite hvem som svarer. Ser for meg disse stiller seg opp og jeg ville tenkt, aldri livet om jeg hadde gått til disse i virkeligheten. Anonymkode: 934a8...163 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #18 Skrevet 9. januar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Synes fler og fler er veldig hårsåre, så det går nok flere veier hvem som har «skyld». synes mange tser ikke takler å bli stilt til svars for visse ting det er lett å stusse ved. Anonymkode: d0a5a...37e Å kalle noen hårsår var ihvertfall den taktikken mine mobbere brukte for å slippe unna skyld. Mobbe mobbe mobbe... ( vedkommende blir lei seg og får psykiske problemer) .. oh hun reagerer på ingenting- er så hårsår 😇 Er sånn det funker. Anonymkode: df334...55c 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #19 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det blir fiendtlighet av at Incels og andre menn under pari skal spørre ut kvinner og fortelle kvinner hvordan de skal være, at de ikke får være kresne etc etc. De hadde sluppet denne belastningen på seg selv om de hadde oppført seg ordentlig og sluttet å tro at SoMe og Tinder representerte massene. Anonymkode: 85086...2c2 Det blir fiendtlighet av at det er en liten klikk med kvinner som hater menn her inne. Anonymkode: e08e3...e6c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #20 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes fler og fler er veldig hårsåre, så det går nok flere veier hvem som har «skyld». synes mange tser ikke takler å bli stilt til svars for visse ting det er lett å stusse ved. Anonymkode: d0a5a...37e Ikke sikkert ts ønsker å utlevere absolutt alt, men tar det i korte trekk. Hvis din oppfatning er at folk er hårsåre så bør du kanskje roe ned på kommentarene dine. For ingen her inne har plikt til å gi råd og grave videre i det ts ønsker å fortelle. Anonymkode: 927a6...67d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå