Gå til innhold

Bokser hår saktere om man ikke barberer seg ofte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide alltid å barbere meg på legger 2 ganger i uken, vinter/sommer. For litt over en måned siden så lot jeg det gro på legger, ville ikke barbere. Det var kjempemye hår og seriøst så ut som mannelegger, både i lengde og masse hår. På nyttårsaften barberte jeg legger og det er først nå at jeg ser at de vokser og blir sånn skjeggete følelse.

Så det jeg lurer på og blir takknemlig hvis noen kan svare: vokser hårene saktere om man barbere sjeldent? Eller hvordan? 

Anonymkode: 9f373...adb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Korreksjon i overskriften

Bokser: Vokser 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det bare oppleves sånn fordi 2 dagers stubbene er stivere.

Anonymkode: bf172...1ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men hårene er programmert til å bli så så lange alt etter hvor det er på kroppen.

Anonymkode: 13ba1...5b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som andre her sier: Hva som skjer på utsiden av huden påvirker ikke hva som skjer i hårsekkene. Hvert enkelt hårstrå har sin egen syklus med vekst og felling, og dette kan du ikke påvirke.

Det er forresten en myte også at "hvis du napper ut et hår, kommer det tre i begravelsen", men det er en avsporing😅

Anonymkode: 69a21...9b0

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Tidene myte at hårene blir stivere, mørkere av barbering og at de vokser seinere ved å ikle barbere så ofte.

Det er så mange myter knyttet til barbering og de færreste har rot i virkeligheten for å si det sånn.

https://www.vg.no/annonsorinnhold/efi/hudlege-syv-myter-om-barbering/a/wljQ1

" Jeg får økt hårvekst i områder jeg barberer meg.

Myte. – Det er godt dokumentert at barbering ikke stimulerer hårvekst. Se bare på menn som barberer hodet når de blir tynne i håret og skallet. De får jo ikke mer hår av dette, påpeker Rørdam."

Anonymkode: 84003...ee2

AnonymBruker
Skrevet

Mine hår på leggene blir iallefall stivere og tykkere og mørkere etter barbering. Angrer på at jeg begynte 🤦‍♀️

Anonymkode: 9ec6b...6a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei. Tidene myte at hårene blir stivere, mørkere av barbering og at de vokser seinere ved å ikle barbere så ofte.

Det er så mange myter knyttet til barbering og de færreste har rot i virkeligheten for å si det sånn.

https://www.vg.no/annonsorinnhold/efi/hudlege-syv-myter-om-barbering/a/wljQ1

" Jeg får økt hårvekst i områder jeg barberer meg.

Myte. – Det er godt dokumentert at barbering ikke stimulerer hårvekst. Se bare på menn som barberer hodet når de blir tynne i håret og skallet. De får jo ikke mer hår av dette, påpeker Rørdam."

Anonymkode: 84003...ee2

Jo, mine blir både stivere, tykkere og mørkere av barbering. Resten av kroppen er jeg lys, bare der jeg barberer er jeg mørkere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 7.31):

Jo, mine blir både stivere, tykkere og mørkere av barbering. Resten av kroppen er jeg lys, bare der jeg barberer er jeg mørkere.

Samme her!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 7.31):

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Samme her!

Hårene "virker" tykkere og stivere fordi når du barberer deg kutter du av et hår der det er tykkere enn tuppen på et nytt hår. Derfor virker hårene både tykkere og kanskje stivere, men det er fordi det er den avkuttede enden på håret som vokser ut.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...