AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #41 Skrevet 9. januar 2024 Veldig god erfaring ✨ Anonymkode: bb057...cea
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #42 Skrevet 9. januar 2024 Jeg bruker klarna på alle varer jeg ikke mottar umiddelbart. Rett og slett fordi jeg synes det er lettere å forholde meg til klarna hvis det skulle bli noe krøll med ordren. Holder på å pusse opp, og mange nettbutikker med interiør/utstyr er dårlige på å holde leveringsfrister. Blir det noe krøll med å få varene levert så slipper jeg å ha masse penger bundet opp i bestillingen og kan kansellere via klarna hvis jeg ser at jeg kan få tak i samme vare på en enklere måte. Har dessverre opplevd at mange nettbutikker har gjort seg vanskelige med å kansellere og betale tilbake, selv om det er de som har brutt lovnader om levering. Men jeg har da en ryddig og stabil økonomi og et avsatt budsjett til de tingene jeg kjøper. Synes det er litt skremmende på vegne av de som er veldig unge eller ikke har en helt fast inntekt. Er så fort gjort å miste kontrollen over utgifter og gjeld. Å betale med klarna på stedet hadde jeg aldri gjort. Da forsvinner poenget for min del. Anonymkode: 5259d...6bf
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #43 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Se her. Jeg bestilte pensumbøker i oktober. Bøkene trenger jeg nå i januar. Bestilte i god tid i forveien for å være helt sikker på at jeg får dem i tide. Da jeg bestilte, sto det at bøkene skulle leveres mellom 15.november og 25.november. I dag er det 08.januar og bøkene er fortsatt ikke her sånn at jeg må finne / kjøpe dem et annet sted, låne på biblioteket osv. Hvis de kommer om to uker eller om en måned, trenger jeg dem ikke lenger. Jeg trenger dem nå og de er nesten 2 måneder forsinket. Har selvfølgelig purret på nettbutikken, men "beklager, beklager...". Det hjelper jo ikke. Kan jeg be Klarna om å kansellere hele greia? Anonymkode: 88d32...6a6 Hvis bøkene ikke er sendt, så kansellerer du ordren via butikken, og varsler klarna. Hvis bøkene er sendt, og ikke kommet frem enda, så reklamerer du via klarna på ikke mottatt vare. Hvis bøkene ikke er sendt, og butikk ikke lar deg kansellere, så reklamerer du til klarna på ikke mottatt vare. Dette er i grunn ett stjerneeksempel hvor klarna kan hjelpe deg! Anonymkode: e9d31...f12 2
Carrot Skrevet 9. januar 2024 #44 Skrevet 9. januar 2024 Man kan jo betale med en gang med klarna også, det er bare en ekstra sikkerhet i fht å handle via nett.. Samme med PayPal, bruk av kredittkort osv - noen ganger ønsker man en ekstra sikkerhet, det betyr ikke at man hadler på kreditt. Selv betaler jeg alltid direkte om jeg kan, og betaler alltid inn kreditten før forfall for å slippe slite med store ekstra kostnader osv, handler svært sjelden uten at jeg har pengene på plass og har lav gjeldsgrad. Det er ikke nødvendigivs automatisk slik at de som bruker kreditt gjør det fordi de ikke har penger.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #45 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvis bøkene ikke er sendt, så kansellerer du ordren via butikken, og varsler klarna. Hvis bøkene er sendt, og ikke kommet frem enda, så reklamerer du via klarna på ikke mottatt vare. Hvis bøkene ikke er sendt, og butikk ikke lar deg kansellere, så reklamerer du til klarna på ikke mottatt vare. Dette er i grunn ett stjerneeksempel hvor klarna kan hjelpe deg! Anonymkode: e9d31...f12 Tusen takk. Bøkene er ikke sendt ennå 😁 De har kanskje tenkt å sende dem i april eller noe 😀 Anonymkode: 88d32...6a6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #46 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor handler det om å kjøpe på kreditt? Siden du mener det så spesifikt. Anonymkode: 2e899...847 Fordi det GJØR det. På Klarna kan man dele opp summen og betale over tid og det er lett å falle for hvis man ikke har pengene man trenger for å kjøpe her og nå. Og jeg sier det som sagt fordi jeg har fallt for det selv. Mener at slike løsninger ikke kun er positive. Anonymkode: 72cef...ddc
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #47 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fordi det GJØR det. På Klarna kan man dele opp summen og betale over tid og det er lett å falle for hvis man ikke har pengene man trenger for å kjøpe her og nå. Og jeg sier det som sagt fordi jeg har fallt for det selv. Mener at slike løsninger ikke kun er positive. Anonymkode: 72cef...ddc Er kun positivt for meg, men det er sikkert fordi jeg ikke har noe behov for å handle ting jeg ikke har råd til eller dele opp summen over tid. Bestiller - får varen - legger inn til forfall Anonymkode: 5ab77...f77
kaarebjarne Skrevet 9. januar 2024 #48 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er så mange som sier at de bare bruker Klarna. En jeg snakket med i dag handler ikke fra nettbutikker som ikke tilbyr Klarna. Ser også at frisørsalongen har begynt å reklamere med betaling via Klarna. Hva er greien? Tenker det ikke er rart folk sliter med forbruksgjeld hvis de utsetter betaling på alt. Forstår det ikke. Handler mye på nett, men har aldri benyttet meg av det. Hva går jeg glipp av? Anonymkode: 1257c...126 Sikkerhet. Så lenge du betaler innen frist, så får du ingen renter eller gebyrer. Det betyr at du får litt ekstra sikkerhet, i form av at hvis varen ikke dukker opp, eller det er av annen kvalitet enn man kunne forvente, så kan Klarna fryse betalingen til saken er oppklart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå