Gå til innhold

"Bruker bare Klarna!"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis jeg ikke får pakken, eller det er noe galt med varen(e), så trenger jeg ikke å gå fram og tilbake med kundeservice. Fakturaen blir bare slettet av Klarna.

Anonymkode: 9be8b...921

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! Forstår fortsatt ikke fordelen med å betale Klarna hos frisør eller neglesalong.

Anonymkode: 1257c...126

Du kan utsette betalingen og du kan fremdeles klage på tjenesten. Jeg har opplevd helt nydelig shellac i det jeg gikk ut av salongen som begynte å flasse dagen etter på en negl. Det er jo bare å ikke bruke det om du ikke liker det, men det er mange fordeler. 

Anonymkode: 2e899...847

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg benytter klarna til all netthandel. Enkelt å greit ved retur eller feil, samt kjekt å kunne få max for sine egene penger mtp renter osv. 

Anonymkode: bd209...fc0

Skriver under på denne. Velger klarna, betaler rett før frist med kredittkortet og har da 45 ekstra dager å betale før det kommer renter. Men det der må man bare holde på med om du vet hva du driver med og betaler før frister får ut og renter påløper.

Anonymkode: b2fe4...21f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonvm

Jeg bruker Klarna når nettbutikken ikke har Vipps. For kortet mitt ligger i Klarna. Men jeg gjør opp på stedet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En digital oversikt over faktura kan for mange være nettopp det som gir dem oversikt og kontroll, fremfor ørten faktura på mail.

Jeg digger at alle faktura fra mine nettkjøp havner på en samlet side, som også sender meg påminnelse dersom jeg nærmer meg forfallsdato.

Og at jeg kan få varene før jeg betaler. Hadde bestilt en 10kg uhåndterlig pakke, levert på dør uten signatur. Denne valgte posten sende til utleveringssted siden ingen var hjemme... De kunne ikke sende den ut derfra igjen, så da måtte den i retur, før butikken kunne sende ny. Butikken var brått mer samarbeidsvillig når jeg sa at jeg har bestilt hjemlevering og jeg betaler ikke før varen er levert hjem.

Anonymkode: e9d31...f12

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har brukt klarna til  mye netthandel, og ingen problem med dem 

Anonymkode: c328e...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan kan Klarna hjelpe hvis varen jeg har bestilt kommer myyyye senere enn planlagt, sånn at man ikke trenger / ikke har lyst på den lenger? 

Anonymkode: 88d32...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vurdert å begynne å bruke klarna på grunn av pakker som ikke kommer. 

Kan man betale med vipps med klarna i klarna appen? Orker ikke kid-nummer styret, foretrekker vipps og ikke bankkort som betalingsmåte 

Anonymkode: 45baa...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan Klarna hjelpe hvis varen jeg har bestilt kommer myyyye senere enn planlagt, sånn at man ikke trenger / ikke har lyst på den lenger? 

Hva betyr det? Når er den bestilt, når er den anslått å komme og når kom den? Du må returnere den, også slipper du betale fakturaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du registrerer angrerett til butikken, og rapporterer til Klarna at du benytter angrerett og returnerer produktet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det handler ikke å kjøpe på kreditt, det handler om sikkerheten det gir. Dersom det er skader på vare, man sender noe i retur eller man ikke får det, så er klarna gullegod. Det er lett å gjøre alt via appen deres også

Anonymkode: 71666...2a5

Det handler veldig om å kjøpe på kreditt og. Man kan jo falle for fristelsen og betale det over lengere tid og da løper tiden fort og gjelden vokser. FOr det er jo så lettvindt!  Jeg har vært i Klarna-fellen men nå kjøper jeg ingenting om det ikke kan betales kontant . 

Anonymkode: 72cef...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva betyr det? Når er den bestilt, når er den anslått å komme og når kom den? Du må returnere den, også slipper du betale fakturaen. 

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du registrerer angrerett til butikken, og rapporterer til Klarna at du benytter angrerett og returnerer produktet.

Se her. Jeg bestilte pensumbøker i oktober. Bøkene trenger jeg nå i januar. Bestilte i god tid i forveien for å være helt sikker på at jeg får dem i tide. Da jeg bestilte, sto det at bøkene skulle leveres mellom 15.november og 25.november. I dag er det 08.januar og bøkene er fortsatt ikke her sånn at jeg må finne / kjøpe dem et annet sted, låne på biblioteket osv. Hvis de kommer om to uker eller om en måned, trenger jeg dem ikke lenger. Jeg trenger dem nå og de er nesten 2 måneder forsinket. Har selvfølgelig purret på nettbutikken, men "beklager, beklager...". Det hjelper jo ikke. Kan jeg be Klarna om å kansellere hele greia? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Se her. Jeg bestilte pensumbøker i oktober. Bøkene trenger jeg nå i januar. Bestilte i god tid i forveien for å være helt sikker på at jeg får dem i tide. Da jeg bestilte, sto det at bøkene skulle leveres mellom 15.november og 25.november. I dag er det 08.januar og bøkene er fortsatt ikke her sånn at jeg må finne / kjøpe dem et annet sted, låne på biblioteket osv. Hvis de kommer om to uker eller om en måned, trenger jeg dem ikke lenger. Jeg trenger dem nå og de er nesten 2 måneder forsinket. Har selvfølgelig purret på nettbutikken, men "beklager, beklager...". Det hjelper jo ikke. Kan jeg be Klarna om å kansellere hele greia? 

Du har 2 uker angrerett fra du har mottatt varene 

Anonymkode: 488d3...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker stort sett Klarna når jeg handler i norske nettbutikker. For det første er jo egentlig betalingsutsettelse gratis penger, men for det andre er det utrolig mange som somler med å sende sakene avgårde. Akkurat nå har jeg en bestilling hos Platekompaniet bestilt i midten av desember, som fortsatt ikke er sendt. De får ikke sende regning før varen er avgårde, og så går det en måned før fakturadato. Synes det er like greit at de ikke får penger før jeg har varen i hendene, og den løsningen er også mye mer praktisk om de skulle finne på å kansellere, eller om Posten surrer vekk pakka, etc. Slipper å be om å få penger tilbake, de har jo aldri forlatt min konto.

Anonymkode: e28c6...6f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker alltid Klarna, og synes det fungerer greit. En blir ikke fakturert før de sender varene, noe som er ganske greit. Bestilte en gang en sparkesykkel fra stayclassy, måtte ta det videre før jeg fikk pengene tilbake ettersom jeg aldri mottok varene (den var tydeligvis forsinket, men de syntes ikke det var vits gi beskjed). Aldri opplevd problemer, og enkelt ved retur. 

Anonymkode: 489b7...277

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er så mange som sier at de bare bruker Klarna. En jeg snakket med i dag handler ikke fra nettbutikker som ikke tilbyr Klarna. Ser også at frisørsalongen har begynt å reklamere med betaling via Klarna. Hva er greien? Tenker det ikke er rart folk sliter med forbruksgjeld hvis de utsetter betaling på alt.

Forstår det ikke. Handler mye på nett, men har aldri benyttet meg av det. Hva går jeg glipp av?

Anonymkode: 1257c...126

Jeg bruker det alltid ved netthandel. Syns det er greit å få varen før jeg betaler for den. Og så er det en fin buffer å ha mellom meg som kjøper og den som selger, hvis jeg ikke får varen eller noe skjer. Da kan jeg kontakte klarna og de har ordnet opp slik at jeg ikke taper penger

Så fort varen har kommet og jeg har fått sett at alt ser bra ut så legger jeg fakturaen inn til forfall

Anonymkode: 5ab77...f77

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde kontaktet Klarna og hørt hva de tenker

Anonymkode: 8af96...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det handler veldig om å kjøpe på kreditt og. Man kan jo falle for fristelsen og betale det over lengere tid og da løper tiden fort og gjelden vokser. FOr det er jo så lettvindt!  Jeg har vært i Klarna-fellen men nå kjøper jeg ingenting om det ikke kan betales kontant . 

Anonymkode: 72cef...ddc

Hvorfor handler det om å kjøpe på kreditt? Siden du mener det så spesifikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Send den i retur, og meld det inn i appen. Veldig enkelt der. 

Anonymkode: 71666...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarna i Norge eller PayPal på utenlandske nettbutikker. Sikkerheten er det som teller.

Anonymkode: 0ada6...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...