Gå til innhold

Å involvere seg med en mann som har barn fra før?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i slutten av 30-årene, og livet ville det ikke slik at jeg har mann og barn. Men dette ønsker jeg, og gir ikke opp håpet helt enda :hjerte: 

Det begynner jo å bli vanskelig å finne menn på min alder som ikke har barn fra før. Dere som har datet menn som har barn, hva er deres erfaringer? Hvor godt må man kjenne hverandre før man spør om hvorfor det ble slutt f.eks? 

Jeg har nylig møtt en mann som har to barn. Eksen hans er aldeles nydelig (kun sett bilder, jeg kjenner henne ikke). Jeg kommer til å synes det er vanskelig å bli sammenlignet med ekskonen, både utseende og personlighet. Av mannen, og familien hans. Jeg vet at man er skilt av en grunn, men likevel. 

Nå har vi bare møttes én gang, men dette dilemmaet vil uansett gjelde eventuelt andre menn jeg møter i fremtiden. 

Setter pris på deres erfaringer :) 

Anonymkode: 2cc88...17e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare på hvordan det er å date menn med barn, men du bør vite at jeg ikke tror du trenger å bekymre deg sammenligingen med ekskonen med utseende. Det vil alltid være en sammenligning, men vi er på ingen måte på jakt etter det vi hadde, og dette er nok mest din bekymring. Bare sett pris på reisen, og tenk på hva du kommer med, ikke på hva den som er valgt bort(eller ikke del av det) hadde. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg om utseende på eksen, mer hvordan de samarbeider. Dersom det er konfliktfylt hadde jeg personlig styrt unna. Tror dette er noe du må kjenne på selv. Noen passer ikke til å være steforeldre, for det er en balansegang på mange områder. Men veldig mange får dette bra til 😊 ikke glem at du skal evt inn i noen barns private sfære, deres hjem og barndom, så det er ikke noe du burde ta lett på. Eksens utseende tenker jeg er det minste problemet av alle 😅

Anonymkode: 5d48a...f43

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon selv, nettopp 40 og uten barn. Ærlig talt vil jeg helst ha en partner uten barn, da jeg aldri har hatt noe ønske om barn selv, men innser jo at på min alder blir det stadig vanskeligere å finne en. Enkelte ønsker og krav må en nesten gi slipp på etterhvert.

Anonymkode: f1a2d...180

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er i slutten av 30-årene, og livet ville det ikke slik at jeg har mann og barn. Men dette ønsker jeg, og gir ikke opp håpet helt enda :hjerte: 

Det begynner jo å bli vanskelig å finne menn på min alder som ikke har barn fra før. Dere som har datet menn som har barn, hva er deres erfaringer? Hvor godt må man kjenne hverandre før man spør om hvorfor det ble slutt f.eks? 

Jeg har nylig møtt en mann som har to barn. Eksen hans er aldeles nydelig (kun sett bilder, jeg kjenner henne ikke). Jeg kommer til å synes det er vanskelig å bli sammenlignet med ekskonen, både utseende og personlighet. Av mannen, og familien hans. Jeg vet at man er skilt av en grunn, men likevel. 

Nå har vi bare møttes én gang, men dette dilemmaet vil uansett gjelde eventuelt andre menn jeg møter i fremtiden. 

Du er i slutten av 30-årene og lurer på hvorfor det ble slutt mellom en mann og hans kone? 

Ja, altså for de aller fleste som skilles med barn etc. De har et jævlig forhold, selvom hun er pen, så har ikke dette noe å si. 

Du trenger ikke å bekymre deg nevneverdig! 

Anonymkode: 9f0ab...e5f

Skrevet (endret)

Du bør ikke sammenligne deg med noen andre. Noen kan se vakre ut, men kan ha en elendig karakter.

Jeg tror ikke det er viktig å vite hvorfor de slo opp, det er ting som men snakker om når man bli bedre kjent med hverandre. 

Personlig ville jeg ikke spurt om dette på de første 3 datene. Noen ganger trenger men litt hjelp for å starter snakker om det.

Jeg tror date en mann med eller uten barn er det samme, men du må huske på at han må dele tiden sin med barna sine.

Endret av Q2012
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Godt utgangspunkt at du vil ha barn. Men vil han?

møter du noen som har barn så er det vanskelig om du ikke har barn selv, for du har en formening om hvordan det er å ha barn, å ofte er ikke det virkeligheten🫣der jeg har sett det har fungert er hvor den nye samboer setter seg inn i hvordan det er å ha barn, sammarbeider med ex å ikke glemmer at barna kommer først. Å viktigst av alt kommer det en ny baby, så selv om det er din første, så er det nr 2 eller 3 i en søskenflokk, så det er det barnet som ikke får eget rom, å det er det barnet som må arve klær, barn er dyre

Anonymkode: 7a199...27f

Gjest WhisperingWind
Skrevet

En av de første tingene jeg har pratet med dates om er tidligere forhold. Hva skjedde og hva erfaringer tok de med seg. I 40 årene har jo tidligere forhold formet en mye og ikke minst er en mye klarere på hva forhold en ønsker i fremtiden.

Noe jeg også avklarte med én gang er at jeg er ferdig med barn. 

Da jeg traff typen min var han like klar på at han ikke ønsket flere barn, så ønsker du barn må du få avklart den biten først ellers er det jo dødfødt.

Møtt et par menn som var åpen for flere barn tross at de har barn, men for min del var det totalt uaktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...