Concert Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Dumskapen når nye høyder....hvor dumt kan et land bli, tror tiltakene har noen betydning. https://www.dagsavisen.no/nyheter/2024/01/07/oslo-drosjer-ma-vaere-100-prosent-elektrisk/ Ifølge krav fra Oslo kommune, kan ikke drosjer som kjører i Oslo ha utslipp fra forbrenningsmotor etter 1. november 2024. Det betyr i praksis elbil. Men lade-infrastrukturen er fortsatt ikke på plass. 2 2
Drizzt Skrevet 8. januar 2024 #2 Skrevet 8. januar 2024 Så ingen drosjer på vinteren i Oslo da. Som med el-bussene i sprengkulden. Er det MDGs siste slag før de mistet makta? 3 1
Trubadur Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 Kjempesmart. Forby fossildrevne drosjer før nok ladere er på plass. Skikkelig glupt. 2 1
LCFA Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 (endret) Kan ikke basere politikken på kun noen få dager i året. En bil med rekkevidde 500km en varm sommerdag har fortsatt 300 selv i sprengkulden og oppmot 400 i vanlig vinterkulde rundt 0. Jeg kan heller ikke forstå at ladeinfrastrukturen er for dårlig. Jeg ser masser av ledig hurtiglading rundtomkring i Oslo hver gang jeg lader på en slik. Kanskje unntatt fire-fem dager rundt den verste påske- og ferietrafikken. De bør vel bygge noen taxi-ladere der mange av dem står og venter, som på Oslo S og Gardermoen, eller lage en avtale med ladeselskapene så noen ladere er dedikert taxier i de mest prekære timene. Dette er ikke umulig. Endret 8. januar 2024 av LCFA 1 1
Trubadur Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 LCFA skrev (17 minutter siden): Kan ikke basere politikken på kun noen få dager i året. En bil med rekkevidde 500km en varm sommerdag har fortsatt 300 selv i sprengkulden og oppmot 400 i vanlig vinterkulde rundt 0. Jeg kan heller ikke forstå at ladeinfrastrukturen er for dårlig. Jeg ser masser av ledig hurtiglading rundtomkring i Oslo hver gang jeg lader på en slik. Kanskje unntatt fire-fem dager rundt den verste påske- og ferietrafikken. De bør vel bygge noen taxi-ladere der mange av dem står og venter, som på Oslo S og Gardermoen, eller lage en avtale med ladeselskapene så noen ladere er dedikert taxier i de mest prekære timene. Dette er ikke umulig. Men sjåførene sier selv det ikke er nok. Da er ikke din anekdote om hva du har sett bevis for det motsatte.. Ingen ladere er dedisert taxier pr nå, det må på plass før forbud mot fossilbiler. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå