Gå til innhold

Mon bestevenn og jeg er uoffisielt kjærester, men han vil ikke bli sammen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er ikke fruktbar for alltid. Nå er det på tide å avslutte dette uforpliktende liksom-forholdet, og falle for en mann som er åpen for et forpliktende forhold.

Anonymkode: 0c673...b76

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De er jo ikke kjærester bare fordi de har sex og er eksklusive.

Anonymkode: 85d5b...377

Hva er forskjellen?

Anonymkode: bf1e9...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du noen valg.. 

1. Fortsette å holde på sånn dere har gjort, men dersom dere ikke bruker kondom krev at dere ikke puler på andre!

2. Droppe sexen og det andre intime å bare være venner, men da må det funke for dere voksne og for barna.

3. Dropp han! Ta en voksen samtale der du forteller at dette ikke funker for din del, du skulle gjerne bare vært venner, men det funker ikke og kjennes ikke rett for deg og din del.

Uansett hva du velger, må det kjennes rett for deg og din del! Du må gå inn i deg selv å finne ut hva du vil, hva du orker, hva dine ønsker i dette er og hva du kan godta 👌🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er forskjellen?

Anonymkode: bf1e9...885

Forskjellen er følelser. Man kan ha fast sexpartner som man gjør vennskapelige ting med, men som man ikke ser for seg kjæresteforhold, samboerskap eller ekteskap med. Mange FF velger å være eksklusive, blant annet av hensyn til smitten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Han liker deg ikke nok, og leter fortsatt. Du er grei og ha som mellomledd. En forelsket mann roper det ut, han skjuler ikke sin kvinne.

Anonymkode: 3b823...3bf

Enig med deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 15.37):

Han liker deg ikke nok, og leter fortsatt. Du er grei og ha som mellomledd. En forelsket mann roper det ut, han skjuler ikke sin kvinne.

Dette er en overforenkling. Gitt hans alder og erfaringsbakgrunn, er det fullt mulig at han elsker henne, og vil ha henne som varig og eksklusiv kjæreste, samtidig som han ikke orker en runde til med grått hverdagsliv og allehånde forpliktelser.

Anonymkode: 39ac4...538

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

De er jo ikke kjærester bare fordi de har sex og er eksklusive.

OG møter hverandres familier og nettverk? 
OG reiser på familie sammen? 
OG barna deres har møtt hverandre?? 

INGEN ff eller «venner med fordeler» holder på sånn. Han er en feig dust! 

Anonymkode: 65909...1d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 15.37):

Jeg føler meg ikke helt skjult da. Jeg kjenner jo hans venner og omgangskrets og han mine. I jula hadde vi(jeg og mine barn) julemiddag sammen med storfamilien hans. Vi fikk julegaver av hans foreldre og vi kan titt og ofte dra på kaffebesøk til dem og hans søsken. 

Med uoffisielt kjærester, så skjønner også jeg at enten er man, eller så er man ikke kjærester. Men vi har gått fra å være gode venner, til å introdusere familie med rubbel og bit, til å bli intime. Vi koser og klemmer og ringer hverandre ofte, tenker på hverandre illpet av dagen (han er flink til å kjøpe småting/lage småting som han tenker jeg vil like altså små ærklæringer har jeg oppfattet det som). han kan passe mine barn og ha dem på overnatting, og jeg passer hans. Det er blitt naturlig for mine barn, hans barn, vår øvrige familie at vi alltid/ofte kommer sammen. 

For meg utviklet dette seg i en naturlig retning til å være kjærester. Men jeg tok feil tydeligvis. Jeg forstår ikke hvordan noen kan legge så mye i et elskerforhold (eller friend with benefits) hvis det ikke er dypere følelser nok bak. 

Ts

Anonymkode: 5390b...348

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enhjørningfis skrev (2 timer siden):

Her har du noen valg.. 

1. Fortsette å holde på sånn dere har gjort, men dersom dere ikke bruker kondom krev at dere ikke puler på andre!

2. Droppe sexen og det andre intime å bare være venner, men da må det funke for dere voksne og for barna.

3. Dropp han! Ta en voksen samtale der du forteller at dette ikke funker for din del, du skulle gjerne bare vært venner, men det funker ikke og kjennes ikke rett for deg og din del.

Uansett hva du velger, må det kjennes rett for deg og din del! Du må gå inn i deg selv å finne ut hva du vil, hva du orker, hva dine ønsker i dette er og hva du kan godta 👌🏽

Jeg ser nok kanskje for meg nr. 2. For vi har et fantastisk godt venneforhold I bunn  

Men jeg er redd det må bli nr. 3. 

Ts

Anonymkode: 5390b...348

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at folk som ikke vil blande barn og nye partnere før et bunnsolid forhold er etablert, får så mye pepper her i forumet. 

Anonymkode: 5722b...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han elsker deg, jeg. Men han beskytter seg selv. 

Du får si nei til alt annet enn platoniske greier, så tenker jeg pipen får en annen lyd etterhvert. Noen ganger må man kjenne litt på tapet før man innser hva man egentlig har. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette en grense. Si at du ikke vil være intim igjen med mindre forholdet deres er tydelig definert. Altså kjærester, ikke venner.

Siden dere har barn på hver deres kan så går det fint an å gå med ring og være særboere, for eksempel.

Anonymkode: 5c36a...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du kan sette en grense. Si at du ikke vil være intim igjen med mindre forholdet deres er tydelig definert. Altså kjærester, ikke venner.

Siden dere har barn på hver deres kan så går det fint an å gå med ring og være særboere, for eksempel.

Anonymkode: 5c36a...0c5

Dette er det beste tipset. Kutt ut sexen. Hvis han fortsatt vil ha en relasjon av romantisk type, så er det sant det han sier. Hvis han forvandler seg til kompis og kutter alt av nærhet og romanse, eventuelt kutter henne ut, så var det sexfriends han var ute etter. Lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...