AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #21 Del Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Dere er ikke kjærester, verken offisielt eller uoffisielt. Dere er to venner som puler. At dere blander barn inn i deres puleforhold, er for meg uforståelig. Tommelfingerregelen er vel å ikke blande barna i forholdet før det har vært stabilt en stund, der man har klare fremtidsplaner. Det er også utrolig barnslig av ham å straffe deg for det eksene hans gjorde mot ham. Min erfaring er at menn som sier dette - de er ikke klare for forhold NÅ - sier det fordi de ikke er klare for et forhold med DEG. Så finner de plutselig den rette, og gifter seg etter ett år. Anonymkode: 85d5b...377 Ja tommelfingerregel er vel kanskje slik (ikke vet jeg, for dating i dag er ikke slik jeg husker dating fra tidligere), men vi var venner og barna hadde kjent hverandre en god stund før vi ble intime. Vi var venner, gjorde mye gøy, barna ble med på turer, seilte, sov i telt osv. Og den intime delen utviklet seg i etterkant av dette som en naturlig del av at to personer blir nære og utvikler følelser. Som jeg har sett på det, har to gode venner, med felles interesser og verdier funnet hverandre på et dypere nivå etter å ha delt et godt vennskap. Det hadde vert helt unaturlig for meg å starte som kjærester før man er blitt kjent og fått bygget et vennskap hvor man faktisk vet at man liker personen man er med. Og jeg trodde dette var naturlig? Ikke at man som tommelfingerregel ikke kan la barna være en del av noens vennskap i fare for at man en gang i fremtiden blir noe mer enn bare venner.. Altså, har jeg misforstått helt eller fungerer ikke verden slik lengre? Ts Anonymkode: 5390b...348 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #22 Del Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja tommelfingerregel er vel kanskje slik (ikke vet jeg, for dating i dag er ikke slik jeg husker dating fra tidligere), men vi var venner og barna hadde kjent hverandre en god stund før vi ble intime. Vi var venner, gjorde mye gøy, barna ble med på turer, seilte, sov i telt osv. Og den intime delen utviklet seg i etterkant av dette som en naturlig del av at to personer blir nære og utvikler følelser. Som jeg har sett på det, har to gode venner, med felles interesser og verdier funnet hverandre på et dypere nivå etter å ha delt et godt vennskap. Det hadde vert helt unaturlig for meg å starte som kjærester før man er blitt kjent og fått bygget et vennskap hvor man faktisk vet at man liker personen man er med. Og jeg trodde dette var naturlig? Ikke at man som tommelfingerregel ikke kan la barna være en del av noens vennskap i fare for at man en gang i fremtiden blir noe mer enn bare venner.. Altså, har jeg misforstått helt eller fungerer ikke verden slik lengre? Ts Anonymkode: 5390b...348 Hei. Jeg ble sammen med en fyr, som hadde barn med ei som bedro han, stakk av med ny fyr, og var kjip mot han iht barnet. Så han var livredd for å forplikte seg. Men han ville ha meg da. Han klarte ikke holde seg unna. Jeg sa vel til han, at han ikke var klar for noe forhold ennå. Da han fortsatt var opphengt i hva hun hadde gjort osv. Og fikk feks noia, hvis jeg bestilte noe på nett. Fordi ex brukte alle pengene deres på nettkjøp. Forskjellen var vel at jeg kjøpte kun det jeg trengte, og ikke alt jeg likte. Så han sammenlignet meg vel mye med henne. Og vi er helt forskjellige. Så til slutt sa jeg fra, at jeg nekter å leve under hennes flagg, hva hennes motiver og intensjoner er eller var, det har ingenting med meg å gjøre. Jeg gidder ikke bli behandlet eller snakket til ut fra hvordan hun var. Du må bli kjent med meg, og finne ut hva mine motiver og intensjoner er. Og klaree du ikke det, da må vi rett og slett bryte opp. Fordi du vil heller ikke bli behandlet for all utroskapen min ex bedrev med. Sånn sett var begge våre exer utro, men til forskjell fra deg, ser jeg han i hans lys og deg i ditt. Det er kort man ikke blander, fordi du er ikke han, jeg er ikke din ex. Dette ble vanskelig for han. Så jeg gjorde det slutt. 3 år etter kom han tilbake. Og han forsto, og var ferdig med ex. Og ba om en ny sjanse. Og vi har vært sammen et halvt liv. Vi har delt økonomi. Deler utgifter. Han har sitt, jeg har mitt, noe er felles. Men ved brudd er det ikke noe spm om hvem som har hva Du må finne din vei, så han ser deg, og ikke alle dine exer. Men å holde på noen slik han gjør, pga tidligere forhold er bare slemt, slemmere enn han selv aner. Og dette blir uansett et problem på et tidspunkt. Jeg vet at vi hadde ikke vært sammen i dag, om jeg ikke satte ned foten og faktisk brøt ut. Ikke sikkert du må bryte ut. Men du må sette ned foten, og i det minste nekte å bli sammenlignet med hans to dårlige forhold, når dere har ett bra. Alle gode ting er tre.... osv Anonymkode: daa4a...00e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #23 Del Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja tommelfingerregel er vel kanskje slik (ikke vet jeg, for dating i dag er ikke slik jeg husker dating fra tidligere), men vi var venner og barna hadde kjent hverandre en god stund før vi ble intime. Vi var venner, gjorde mye gøy, barna ble med på turer, seilte, sov i telt osv. Og den intime delen utviklet seg i etterkant av dette som en naturlig del av at to personer blir nære og utvikler følelser. Som jeg har sett på det, har to gode venner, med felles interesser og verdier funnet hverandre på et dypere nivå etter å ha delt et godt vennskap. Det hadde vert helt unaturlig for meg å starte som kjærester før man er blitt kjent og fått bygget et vennskap hvor man faktisk vet at man liker personen man er med. Og jeg trodde dette var naturlig? Ikke at man som tommelfingerregel ikke kan la barna være en del av noens vennskap i fare for at man en gang i fremtiden blir noe mer enn bare venner.. Altså, har jeg misforstått helt eller fungerer ikke verden slik lengre? Ts Anonymkode: 5390b...348 Det naturlige er for SERIØSE forhold at man har en plan med forholdet før man virkelig satser på det. Dere har vært venner lenge, sov i telt sammen og delte deres innerste tanker med hverandre, og likevel ikke avklart eksklusivitet eller videre planer før dere begynte å pule? Kvinner må virkelig stikke fingeren i jorda og forstå at intimitet ikke er likt forhold eller følelser for de fleste menn. Du har ikke sørget for å avklare hva dere er før dere begynte å ha sex. Da kan du ikke forvente at det er nettopp det - to venner som har sex. Han har ikke følelser for deg, men det er trygt og stabilt for ham å ha ei venninne å snakke med og få støtte fra, som han samtidig har fast tilgang på sex med. Vinn-vinn for ham, tap-tap for deg som er forelsket. Anonymkode: 85d5b...377 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #24 Del Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hei. Jeg ble sammen med en fyr, som hadde barn med ei som bedro han, stakk av med ny fyr, og var kjip mot han iht barnet. Så han var livredd for å forplikte seg. Men han ville ha meg da. Han klarte ikke holde seg unna. Jeg sa vel til han, at han ikke var klar for noe forhold ennå. Da han fortsatt var opphengt i hva hun hadde gjort osv. Og fikk feks noia, hvis jeg bestilte noe på nett. Fordi ex brukte alle pengene deres på nettkjøp. Forskjellen var vel at jeg kjøpte kun det jeg trengte, og ikke alt jeg likte. Så han sammenlignet meg vel mye med henne. Og vi er helt forskjellige. Så til slutt sa jeg fra, at jeg nekter å leve under hennes flagg, hva hennes motiver og intensjoner er eller var, det har ingenting med meg å gjøre. Jeg gidder ikke bli behandlet eller snakket til ut fra hvordan hun var. Du må bli kjent med meg, og finne ut hva mine motiver og intensjoner er. Og klaree du ikke det, da må vi rett og slett bryte opp. Fordi du vil heller ikke bli behandlet for all utroskapen min ex bedrev med. Sånn sett var begge våre exer utro, men til forskjell fra deg, ser jeg han i hans lys og deg i ditt. Det er kort man ikke blander, fordi du er ikke han, jeg er ikke din ex. Dette ble vanskelig for han. Så jeg gjorde det slutt. 3 år etter kom han tilbake. Og han forsto, og var ferdig med ex. Og ba om en ny sjanse. Og vi har vært sammen et halvt liv. Vi har delt økonomi. Deler utgifter. Han har sitt, jeg har mitt, noe er felles. Men ved brudd er det ikke noe spm om hvem som har hva Du må finne din vei, så han ser deg, og ikke alle dine exer. Men å holde på noen slik han gjør, pga tidligere forhold er bare slemt, slemmere enn han selv aner. Og dette blir uansett et problem på et tidspunkt. Jeg vet at vi hadde ikke vært sammen i dag, om jeg ikke satte ned foten og faktisk brøt ut. Ikke sikkert du må bryte ut. Men du må sette ned foten, og i det minste nekte å bli sammenlignet med hans to dårlige forhold, når dere har ett bra. Alle gode ting er tre.... osv Anonymkode: daa4a...00e Dette, TS. Du må vise ham hva han har å miste. Så lenge du danser etter hans pipe, har han null motivasjon til å endre noe som helst. Anonymkode: 85d5b...377 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 9. januar 2024 #25 Del Skrevet 9. januar 2024 Du blir utnyttet og gaslightet, og han er ikke en venn. Han er en du føler noe for. Du er en han misbruker. Relasjonen vil aldri endres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #26 Del Skrevet 9. januar 2024 Dette virker å være et helt normalt og balansert forhold der begge spiller med åpne kort, og hvor det er vanskelig å få øye på noe som ligner utnyttelse eller manipulering. Jeg har selv vært involvert i en sånn relasjon over flere år, og har, som ham, barn og langvarige forhold bak meg. Vi har det veldig gøy sammen på alle fronter, men for meg (som for TS’ mann) er det helt uaktuelt å forplikte seg emosjonelt eller praktisk-økonomisk. Sålenge disse premissene er helt åpne og krystallklare, er det vanskelig å se noe problematisk med et sånt forhold- hun kan jo avslutte imorgen om hun vil. Og det å fremstille fyren som en drittsekk, er fullstendig misforstått. Anonymkode: 39ac4...538 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #27 Del Skrevet 9. januar 2024 Andro skrev (2 timer siden): Du blir utnyttet og gaslightet, og han er ikke en venn. Han er en du føler noe for. Du er en han misbruker. Relasjonen vil aldri endres. Det var da voldsomt. Er jo hun som har endret betingelser etter nesten 4 år.... Anonymkode: d73ac...1b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #28 Del Skrevet 9. januar 2024 Han vil ikke kjøpe kua da han er fornøyd med å få melka gratis. Er ikke viktig for han å ha sin egen ku nå han har en som er så tilgjengelig. Anonymkode: bbb1f...9d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 9. januar 2024 #29 Del Skrevet 9. januar 2024 Enig her med det flere sier: dere er IKKE kjærester offisielt eller uoffisielt. Han ville bare ha sex med deg fordi det var lettvint og tilgjengelig. Beste for deg er å droppe hele relasjonen så godt du kan. Finn deg noe nytt som behandler deg bra og som vil ha hele deg offisielt og uoffisielt😉 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 9. januar 2024 #30 Del Skrevet 9. januar 2024 Andro skrev (2 timer siden): Du blir utnyttet og gaslightet, og han er ikke en venn. Han er en du føler noe for. Du er en han misbruker. Relasjonen vil aldri endres. Han utnytter henne ikke. Han er jo ærlig om hvordan ting er. Ts kan velge å avslutte denne relasjonen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #31 Del Skrevet 9. januar 2024 Han liker deg ikke nok, og leter fortsatt. Du er grei og ha som mellomledd. En forelsket mann roper det ut, han skjuler ikke sin kvinne. Anonymkode: 3b823...3bf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #32 Del Skrevet 9. januar 2024 Enten er han feig, eller så prøver han å finne noen bedre. Spør han om han er så brent at han har tenkt å bli gammel og dø alene. Er svaret nei betyr det at han ikke liker deg godt nok, og bare ligger med deg, mens han leter etter den rette. Anonymkode: 7ad63...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #33 Del Skrevet 9. januar 2024 Du gjorde en feil ved å innlede intimt forhold uten å klargjøre at det vil forandre vennskapet deres for alltid. Har han noen gang gitt inntrykk at han faktisk vil være kjærester? At han har romantiske følelser? Jeg tipper nei, men du har bare forutsatt at det er slik fordi dere har det så fint sammen. Hvis du er forelsket i ham vil jeg faktisk anbefale å fase ham ut, det vil bryte deg ned å forsøke å få ham i et forhold når han helt tydelig ga uttrykk at han ikke ønsker det. He's just not that into you. Anonymkode: c86fe...2ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #34 Del Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du gjorde en feil ved å innlede intimt forhold uten å klargjøre at det vil forandre vennskapet deres for alltid. Har han noen gang gitt inntrykk at han faktisk vil være kjærester? At han har romantiske følelser? Jeg tipper nei, men du har bare forutsatt at det er slik fordi dere har det så fint sammen. Hvis du er forelsket i ham vil jeg faktisk anbefale å fase ham ut, det vil bryte deg ned å forsøke å få ham i et forhold når han helt tydelig ga uttrykk at han ikke ønsker det. He's just not that into you. Anonymkode: c86fe...2ed Han er jo i et forhold med henne allerede! De gjør jo alt et par gjør, reiser på ferie, møtt familien osv… Han bare kaller ikke henne for kjæreste… Anonymkode: 65909...1d1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #35 Del Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Han er jo i et forhold med henne allerede! De gjør jo alt et par gjør, reiser på ferie, møtt familien osv… Han bare kaller ikke henne for kjæreste… Anonymkode: 65909...1d1 Nei, de er venner. Venner som har sex. Han har uttrykkelig sagt det. Anonymkode: 85d5b...377 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindz Skrevet 9. januar 2024 #36 Del Skrevet 9. januar 2024 Spør du meg så har han ikke gjort noe galt, men skjønner at det er en vanskelig situasjon. Enig med ts at man på et tidspunkt må ha "praten", og der kom det jo fram at dere er uenige om hvor det bør gå videre. Det er likevel ikke sikkert at han har helt andre tanker enn deg, selv om han syns ordet kjæreste er skummelt. Som andre sier kan det være å flytte sammen osv som er grunnen. Jeg ville spurt om han nå eller framover ønsker å ha sex med andre. Svarer han nei, ville jeg godtatt å ikke kalle det kjærester med krav om at når han evt ville ha sex med noen andre var det slutt på intimitet oss imellom. Da er dere isåfall praktisk talt kjærester. Men om han vil ha/har sex med andre, eller du ikke takler det uten merkelappen, samboerskap osv. er det nok best å avslutte nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #37 Del Skrevet 9. januar 2024 Lindz skrev (2 timer siden): Spør du meg så har han ikke gjort noe galt, men skjønner at det er en vanskelig situasjon. Enig med ts at man på et tidspunkt må ha "praten", og der kom det jo fram at dere er uenige om hvor det bør gå videre. Det er likevel ikke sikkert at han har helt andre tanker enn deg, selv om han syns ordet kjæreste er skummelt. Som andre sier kan det være å flytte sammen osv som er grunnen. Jeg ville spurt om han nå eller framover ønsker å ha sex med andre. Svarer han nei, ville jeg godtatt å ikke kalle det kjærester med krav om at når han evt ville ha sex med noen andre var det slutt på intimitet oss imellom. Da er dere isåfall praktisk talt kjærester. Men om han vil ha/har sex med andre, eller du ikke takler det uten merkelappen, samboerskap osv. er det nok best å avslutte nå. De er jo ikke kjærester bare fordi de har sex og er eksklusive. Anonymkode: 85d5b...377 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreaJohan Skrevet 9. januar 2024 #38 Del Skrevet 9. januar 2024 On 1/8/2024 at 3:35 PM, AnonymBruker said: Jeg og min beste venn har kjent hverandre i 3,5 år. Vi møttes gjennom felles interesser. Vi startet å henge sammen, seilte, dro på turer, spiste god mat, generelt hang sammen. Først bare oss, men etter ett års tids bekjentskap så startet vi også å henge sammen de ukene Vi begge hadde våre respektive barn. Vi er som regel sammen de aller fleste helger, både alene og med barna. Etter ca 2,5 års tid startet vi også å være intime når vi er alene. Det ble liksom et naturlig steg. Vi har utrolig mye omsorg for hverandre, oppfører oss som kjærester, planlegger ferier sammen osv. Så jeg valgte å ta "praten". Hva er vi og hvor står vi-praten. Han ønsker ikke at vi er kjærester pga han ikke ønsker/er redd for alle forpliktelsene dette vil føre til videre, med økonomi, bosted, osv. Han sier at han har prøvd dette to ganger før, og at begge bruddene endte stygt. Han er redd for å binde seg opp en gang til. Han sier han er utrolig glad i meg, og at han har utrolig respekt og Jeg ønsker ikke å avslutte vennskapet, men jeg orker ikke å fortsette å være linsom-kjærester. Jeg har jo sett på dette som en naturlig og flott utvikling hvor to som er glad i hverandre kommer nærmere og nærmere hverandre ettersom tiden går. Synsfeil kunne jeg ta. Er det i det hele tatt mulig å fortsette ett venneforhold med noen man har fått følelser for og som man har bygget noe fint og intimt opp over tid med? Anonymkode: 5390b...348 Gå videre i livet ditt. Han har sagt det til deg. Han vil ikke ha kjæreste, han vil ha et høl å tømme seg i. Hadde han brydd seg om deg hadde han ikke funnet på rare unnskyldninger for å la være å bli sammen med deg. En som virkelig er glad i deg finner ikke på masse unnskyldninger for å slippe et forhold. Ikke kast bort mer tid på noen som bare vil ha noen å ha sex med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #39 Del Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han er jo i et forhold med henne allerede! De gjør jo alt et par gjør, reiser på ferie, møtt familien osv… Han bare kaller ikke henne for kjæreste… Anonymkode: 65909...1d1 Han har ikke følelser man burde ha for sin kjæreste. I min verden er det avgjørende. Anonymkode: c86fe...2ed 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #40 Del Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 15.38): Mannen er ikke voksen… Han er livredd for ansvar og konsekvenser. Noen mennesker tror at de skal slippe unna å måtte vise engasjement og takle utfordringer Anonymkode: fe7e8...75b Riktig Anonymkode: 5a473...ef9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå