AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Del Skrevet 8. januar 2024 Fikk en airfryer i gave i september. Den er kjøpt hos Elkjøp. Fikk den i sep men tok den ikke i bruk før i går. Problemet er at sikringen går hver gang jeg setter den på. Aner ikke hva problemet er? Det skjer ikke sånt med andre elektriske apparater hos meg. Kun med denne airfryeren. Er det noe elkjøp kan gjøre for å løse problemet? Fikse den eller bytte mot en annen?? Anonymkode: 451fa...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #2 Del Skrevet 8. januar 2024 har du prøvd forskjellige kontakter? Hvis kontakt du prøver, er på samme kurs som allerede mye belastet, tenker jeg. Anonymkode: 26c3c...bbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fikk en airfryer i gave i september. Den er kjøpt hos Elkjøp. Fikk den i sep men tok den ikke i bruk før i går. Problemet er at sikringen går hver gang jeg setter den på. Aner ikke hva problemet er? Det skjer ikke sånt med andre elektriske apparater hos meg. Kun med denne airfryeren. Er det noe elkjøp kan gjøre for å løse problemet? Fikse den eller bytte mot en annen?? Anonymkode: 451fa...257 Det første du bør sjekke er hvor stor sikringen din er, og hvor mange watt som er koblet på samme kursen. Hvis kursen er på 10 ampere tåler den maks 2300 W. Og denne airfryeren trekker f.eks. 1400 W. Da holder det at du har en 900 W varmeovn på samme kurs før det blir for mye for sikringen. Om kursen ikke er overbelastet er det derimot antakelig noe galt med airfryeren, og da blir det en reklamasjon. Anonymkode: 80c6e...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg glemte den nyttige linken jeg fant. Anonymkode: 80c6e...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det første du bør sjekke er hvor stor sikringen din er, og hvor mange watt som er koblet på samme kursen. Hvis kursen er på 10 ampere tåler den maks 2300 W. Og denne airfryeren trekker f.eks. 1400 W. Da holder det at du har en 900 W varmeovn på samme kurs før det blir for mye for sikringen. Om kursen ikke er overbelastet er det derimot antakelig noe galt med airfryeren, og da blir det en reklamasjon. Anonymkode: 80c6e...051 Og det er den minste modellen! Philips sin XXL-airfryer tar faktisk 2225 watt (iflg Elkjøp). Da trenger man knapt ha noe som helst annet på samme kurs for at sikringen skal bli overbelastet, om den er på 10A (2300 W). Anonymkode: 2a047...7f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det første du bør sjekke er hvor stor sikringen din er, og hvor mange watt som er koblet på samme kursen. Hvis kursen er på 10 ampere tåler den maks 2300 W. Og denne airfryeren trekker f.eks. 1400 W. Da holder det at du har en 900 W varmeovn på samme kurs før det blir for mye for sikringen. Om kursen ikke er overbelastet er det derimot antakelig noe galt med airfryeren, og da blir det en reklamasjon. Anonymkode: 80c6e...051 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og det er den minste modellen! Philips sin XXL-airfryer tar faktisk 2225 watt (iflg Elkjøp). Da trenger man knapt ha noe som helst annet på samme kurs for at sikringen skal bli overbelastet, om den er på 10A (2300 W). Anonymkode: 2a047...7f9 Den airfryeren jeg har er på 1700 watt Ts Anonymkode: 451fa...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den airfryeren jeg har er på 1700 watt Ts Anonymkode: 451fa...257 Det sier oss ingenting, så lenge vi ikke vet hvor stor sikringen er og hvor mye annet du har plassert på same kurs. Har du sjekket sikringen og belastningen? Anonymkode: 80c6e...051 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 9. januar 2024 #8 Del Skrevet 9. januar 2024 Ta med airfryeren til et annet rom som ikke bruker strøm. Vaskerommet f.eksempel. Eller en stikkontakt ute. Se i sikringsskapet ditt, der finner du masse nyttig informasjon om husets strøminstallasjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå