Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere? Og hvor gammel er barnet?

Her vasker vi ansikt, hodet, nakke, hender og nedentil med vann med et par dråper olje. Dette gjelder både morgen og kveld. Pudrer nakkefold og smører stumpen. Bader 1-2 ganger i uka

Er dette for mye bruk av olje? Huden er veldig fin, men hun gulper mye så jeg vasker vekk lukta. Baby er 5 uker

Anonymkode: 60557...3a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Her vasker vi ansikt, hodet, nakke, hender og nedentil med vann med et par dråper olje. Dette gjelder både morgen og kveld. Pudrer nakkefold og smører stumpen. Bader 1-2 ganger i uka

Er dette for mye bruk av olje? Huden er veldig fin, men hun gulper mye så jeg vasker vekk lukta. Baby er 5 uker

Vi begynte ikke med noe spesielt rutinestell før barnet var 4 måneder og det var mest for å innføre en dag- og nattrutine. Før det var det kun etter behov, hvis han gulpet eller etter bæsjebleier, og stort sett kun vann. Smurte kun stump ved antydning til rødhet. Vi badet ikke mer enn maks en gang i uka, men det begynte vi med ved 1 måneds alderen. Jeg syns personlig det høres mye ut med alle tingene dere gjør, hvis det er hver morgen og kveld, men hver sin smak. 

Anonymkode: e1ade...d9a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi begynte ikke med noe spesielt rutinestell før barnet var 4 måneder og det var mest for å innføre en dag- og nattrutine. Før det var det kun etter behov, hvis han gulpet eller etter bæsjebleier, og stort sett kun vann. Smurte kun stump ved antydning til rødhet. Vi badet ikke mer enn maks en gang i uka, men det begynte vi med ved 1 måneds alderen. Jeg syns personlig det høres mye ut med alle tingene dere gjør, hvis det er hver morgen og kveld, men hver sin smak. 

Jeg synes det er koselig å innføre en rutine tidlig, jeg da  :)

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg smører for øvrig stump fordi hun er rød. Hun har ekstremt mange bæsjebleier så huden får gjennomgå litt

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke noe sånn rutine når baby var så liten :) Badet maks 1 gang i uka litt sjeldnere i starten. Vasket kun ved behov utenom bading. Men min baby bæsjet sjeldent og gulpet lite i starten, så det var ikke samme behov som du har. Å smøre ved bleieskift er jo bare fint, det kan jo også forhindre sårhet. 

Rutine når hun ble større var egentlig bare bleieskift og ta på pysj. Og så når tennene kom innførte vi også tannpuss. Pluss at vi begynte å smøre med fet krem fordi hun ble veldig tørr spesielt i kinnene og på hendene, særlig etter at vi startet med fast føde og måtte vaske ansikt og hender etter måltider.

Anonymkode: 73eed...21e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde ikke noe sånn rutine når baby var så liten :) Badet maks 1 gang i uka litt sjeldnere i starten. Vasket kun ved behov utenom bading. Men min baby bæsjet sjeldent og gulpet lite i starten, så det var ikke samme behov som du har. Å smøre ved bleieskift er jo bare fint, det kan jo også forhindre sårhet. 

Rutine når hun ble større var egentlig bare bleieskift og ta på pysj. Og så når tennene kom innførte vi også tannpuss. Pluss at vi begynte å smøre med fet krem fordi hun ble veldig tørr spesielt i kinnene og på hendene, særlig etter at vi startet med fast føde og måtte vaske ansikt og hender etter måltider.

Her er det gulp nesten etter hvert måltid og hun kan lukte gulp etterpå, så må liksom vaske både morgen og kveld. Pudrer derfor nakke for å forebygge at gulpen skader huden

Skifter minst 6 bæsjebleier daglig :ler: det hender det kommer bittelitt når hun slipper luft og da kan det jo ligge og irritere huden. Derfor blir det sink etter hvert bleieskift og pudder på kvelden 

Hun virker til å trives med rutinene våre så det er vel det viktigste :rodmer:

Skrevet

Om morgenen vaskes ansikt, hender, underliv etc, bruker bare vann. Pudrer nakkefold og smører ansiktet med en krem (pga utslett). 

Bader alltid etter bærsjebleie, med mindre det skjer sent på natt. Tørker vekk det værste og så rett i bad/dusj. 

Kveldsstell kommer litt an på, om han uansett har badet , eller sovner tidlig så blir det en veldig enkel vask, gidder ikke vekke baby. skifter alltid til pysj da. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes det er koselig å innføre en rutine tidlig, jeg da  :)

Som jeg skrev, hver sin smak :) Vi fikk beskjed det er først ved 4 mnd de begynner å ha noen spesielle rutiner, så da brukte vi ikke tid på det før. 

• Liker 1
Gjest Jentamedtekopp
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde gulpebaby. Badet ikke mer enn 1 gang i uka. Men inførte ikke noe fast rutine når hen var så liten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her er det gulp nesten etter hvert måltid og hun kan lukte gulp etterpå, så må liksom vaske både morgen og kveld. Pudrer derfor nakke for å forebygge at gulpen skader huden

Skifter minst 6 bæsjebleier daglig :ler: det hender det kommer bittelitt når hun slipper luft og da kan det jo ligge og irritere huden. Derfor blir det sink etter hvert bleieskift og pudder på kvelden 

Ikke bruk pudder fra Johnson&Johson. Det er kvikksølv i den. Var nylig rettsak i USA fordi de har visst det hele tiden. 

Anonymkode: e1cad...8bf

AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (4 minutter siden):

Om morgenen vaskes ansikt, hender, underliv etc, bruker bare vann. Pudrer nakkefold og smører ansiktet med en krem (pga utslett). 

Bader alltid etter bærsjebleie, med mindre det skjer sent på natt. Tørker vekk det værste og så rett i bad/dusj. 

Kveldsstell kommer litt an på, om han uansett har badet , eller sovner tidlig så blir det en veldig enkel vask, gidder ikke vekke baby. skifter alltid til pysj da. 

Åh gud. Hadde jeg badet etter hver bæsjebleie hadde jeg ikke gjort noe annet  :ler:

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Åh gud. Hadde jeg badet etter hver bæsjebleie hadde jeg ikke gjort noe annet  :ler:

blir ca hver andre eller tredje dag, noen ganger bare spyler vi det vekk i dusjen. Baby er ca 10 uker og liker veldig godt å bade da, så er bare kos. Syntes huden fort blir sår av våtservietter så foretrekker å bare vaske vekk møkka:)

AnonymBruker
Skrevet
Tanuki skrev (3 minutter siden):

blir ca hver andre eller tredje dag, noen ganger bare spyler vi det vekk i dusjen. Baby er ca 10 uker og liker veldig godt å bade da, så er bare kos. Syntes huden fort blir sår av våtservietter så foretrekker å bare vaske vekk møkka:)

Ja, jeg bruker ikke våtservietter lenger. Vasker bare vekk med vann, evnt med en liten dært olje

AnonymBruker
Skrevet

Badet ikke noe særlig de første ukene, etterhvert badet/dusjet 1-2 ganger i uken. Nå bader han stort sett hver kveld før han legger seg (3 år).

Brukte tørrkluter med vann til å vaske nedentil ved bleieskift, før vi gikk over til våtservietter. Har egentlig aldri smurt med mindre det har vært rødt/sårt. 

Anonymkode: 4af99...da2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Badet kun en gang i uka de første månedene. Null rutine😅 ammet i søvn til hver dupp/kvelds

Anonymkode: 43892...6a2

AnonymBruker
Skrevet

Badet max 1 gang i uka. Utover det vasket vi med tørre stellekluter duppet i vann ved bæsjebleier. Vasket ansikt/hals hele tiden pga gulpebaby. Vasket litt tilfeldig under armene. 

Anonymkode: 90a2d...936

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Oj det var mye bæsjing 😄 Anbefaler salven inotyol fra apoteket. Fikk tips om den her inne og den er mye bedre enn bare sinksalve (er sink i da)

3 hours ago, Tanuki said:

Man bruker vel ikke våtservietter hjemme? Det er nok ikke så lurt iallfall.

Vi brukte tørre stellekluter med litt vann men mest olje til å vaske etter bleieskift, det funket veldig bra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke bruk pudder fra Johnson&Johson. Det er kvikksølv i den. Var nylig rettsak i USA fordi de har visst det hele tiden. 

Anonymkode: e1cad...8bf

Jeg vet! Kan være spesielt ille for jenter visstnok. Tilfeller av eggstokkreft pga talkum. Har ikke satt meg inn i alt der, men var det kvikksølv i talkumet?

uansett vi bruker bare potetmel, mye greiere og mye billigere😅

Anonymkode: 08b48...44a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du trenger ikke bade så ofte. Det er ikke bra for huden. 

Vask med vann nedentil ved bleieskift.

Og vask hender, ansikt og hals hver kveld med vann. Ellers ved behov dersom det er helt nødvendig.

Det holder i massevis.

Anonymkode: 7164e...d59

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...