Gå til innhold

Har kvinnemoten blitt ” bimbofisert” de siste 15 årene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså de fleste kvinner ser på ingen måte ut som bimboer. Men det virker som at enkelte elementer fra ” bimbolooken” har blitt mainstream. 

Hvis man ser på glamourmodellene på 2000-tallet så ble jo de sett på som ganske latterlige med fillers og alt det der. Og ikke minst poseringene. 

Men noe av det har blitt en del av massen. 

Jeg synes det er litt trist. En ting er unge kvinner som ikke vet bedre, men ser også kvinner i 40-årene og 50-årene som var ganske naturlige i ung alder. Men som nå har  blitt ” bimbofisert”

Har Kardashian påvirker samfunnet veldig? 

Anonymkode: c0e55...aa6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det og seksualisering av barn.  Råzabloggerne og påvirkernes bidrag til samfunnet - de har jobbet hardt for at 50 årige næringstopper skal ha noe å sikle på. 

Anonymkode: e332c...7b3

AnonymBruker
Skrevet

Nei, og vi kvinner må både slutte med denne offermentaliteten når det ikke er noe å skrike offer for og vi bør slutte med denne dømmingen av hva andre kvinner velger å gjøre.

Anonymkode: d6406...eb8

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det og seksualisering av barn. 

Anonymkode: e332c...7b3

Nå er jo dette sterkt knyttet opp til moderne feminisme og den seksuelle frigjøringen. Kvinner har vist stolthet i å kle seg så løst og horete som de ønsker. Ofte i feminismens navn. Feminister står på sidelinjen og heier. 

Barn plukker opp hvem som er trendy fra eldre jenter og kvinner og oppfører og kler seg deretter.

Bimbolook. Tenk Sophie Elise eller Kim K. Dette er altså en form for rosabloggere. Kundegruppen er kvinner. Kvinner skaper disse trendene for kvinner.

Menn står på sidelinjen og rister på hodet.

Anonymkode: 1d55c...e60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det å ta fillers eller botox bimbo-aktig? 

Hvor går den grensen egentlig ? 

Hva, med de som tar laserbehandling for å holde huden fast og fin lengere ? 

Eller kjøper seg serum, oljer og kremer ? For at huden skal holde seg fast og fin lengere ? 

Hva med de som farger håret ? Klipper håret? For å føle seg fine å freshe? 

Eller tar en "tummy tuck", etter flere svangerskap ? 

Nese oprasjon? 

Bryst implentater? 

Bryst reduksjon ? 

Trener ? 

Kjøper nye klær ? Kjøper upraktiske klær og sko ? 

Hvor går egentlig grensen for det du finner bimbo-aktig ut ? 

For, veldig mange så handler det om mangel på resurser utifra hvor man legger seg på denne "listen". De aller fleste gjør slike endringer, så lite at det ikke vil synes. Det ser naturlig ut, du vil ikke se at de har tatt filler, eller botox, du kan ihvertfall ikke se om hun har brukt flere tusen på laser av hud. 

Anonymkode: 46423...a94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hm? Trodde edderkoppvipper og ducklips var umoderne, og det bare er harrytasser som tviholder på slikt?

Anonymkode: 15ea7...102

Skrevet (endret)

Tja, njaa. Jeg tror det er litt mer sammensatt enn dette

(Ta med i betraktningen at jeg er en gammel røy som aldri har hatt den mentale kapasiteten til å se igjennom en eneste Kardashian episode og tviler sterkt på at jeg verken får eller ønsker den mentale kapasiteten noen gang men konseptet kvinnemote og alt som finnes innenfor den rammen kan jeg likevel ha en mening om).

Kvinner har i alle årtier hatt en eller annen ekstrem greie, jeg tror f.eks ikke vi kan skylde verken korsetter der kvinner knapt fikk puste men heller bristet ribbebeina i påkledningen, snabelsko som ble brukt i middelalderen som gav permanente skjelettskader, men vi trenger ikke reise til middelalderen for å huske "lotusfoten", der de bant beina til små jenter for å holde de små og feminine🙄 i Kina på Kardashian.. Damen er kanskje berykted men det får da være måte på..

Kvinnemote har alltid vært brutal. Og det blir alt for enkelt å både skylde på enkelte influencere, some eller de siste 15 årene. For da har en ikke historien med seg.

Når jeg vokste opp var utrykket og moten "heroin chic". Ja supert: å se ut som en gjekk på heroin vedrørende fettprosent.. super sunt:ironi:

Men det var også Baywatch når jeg vokste opp. Pamela Anderson.. Ja da var silikonen i gang dere. Dette var på 90 tallet. 

I dagens samfunn har pendelen svingt kraftig fra den standarden med heroin chic.. Ikke vet jeg om rumpe implantat er populært enda eller om det har forsvunnet ut i lattertåka men poenget er at kvinnemote forandrer seg, og utvikler seg og går i perioder som med annen mote. Men den har så og si alltid vært brutal, og vi har på sett og vis mange ganger bidratt til det selv.

Og ja kirurgiske inngrep har dessverre skutt i været siden Pamela Anderson sine silikon pupper. Ja vi gjør flere kosmetiske og kirurgiske inngrep nå kontra før selvfølgelig pga teknologien og kunnskapen og moten. Noen liker det, noen ikke. Noen til det ekstreme (og det gjelder silikon pupper på 90 tallet og andre ting vi kvinner har vært igjennom i løpet av mennesker sin levetid, det er alltid noen som tar den lengre enn andre). Og mange i moderate mengder.

Det jeg synes har forandret seg kanskje mest i løpet av de siste 15 årene er polariseringen ang ting og tang. 

Selv sminker jeg meg lett hver dag f.eks men når selv det blir en stor greie der jeg blir beskyldt for å ikke ha selvrespekt, ikke være glad i meg selv, ikke ha de rette verdier, være overfladisk og jeg vet ikke hva.. og det samme omtrent med de som velger å ikke sminke seg- de er jo bare noen store burugler som ingen vil ha.

Å barbere kroppshårene sine blir det jo full krig om.. Alt ifra å være ekkle hippier på den ene siden til å være pedomat på den andre.

Det er så lite respekt og så lite rom for å være kvinne slik en selv liker å være kvinne. Og det kan jeg selv innimellom ta meg i å savne litt.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke bimbofisering men objektivisering. Kvinner gjør seg selv til (seksuelle) objekter og det er tragisk. 

Anonymkode: 771bb...464

Skrevet

Kvinner klarer helt fint å bimbofisere seg selv 😑

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, og vi kvinner må både slutte med denne offermentaliteten når det ikke er noe å skrike offer for og vi bør slutte med denne dømmingen av hva andre kvinner velger å gjøre.

Anonymkode: d6406...eb8

Hvordan mener du trådstarters innlegg går under "offermentalitet"?

Skrevet
skreppamedleppa skrev (19 timer siden):

(Ta med i betraktningen at jeg er en gammel røy som aldri har hatt den mentale kapasiteten til å se igjennom en eneste Kardashian episode og tviler sterkt på at jeg verken får eller ønsker den mentale kapasiteten noen gang men konseptet kvinnemote og alt som finnes innenfor den rammen kan jeg likevel ha en mening om).

Kvinner har i alle årtier hatt en eller annen ekstrem greie, jeg tror f.eks ikke vi kan skylde verken korsetter der kvinner knapt fikk puste men heller bristet ribbebeina i påkledningen, snabelsko som ble brukt i middelalderen som gav permanente skjelettskader, men vi trenger ikke reise til middelalderen for å huske "lotusfoten", der de bant beina til små jenter for å holde de små og feminine🙄 i Kina på Kardashian.. Damen er kanskje berykted men det får da være måte på..

Kvinnemote har alltid vært brutal. Og det blir alt for enkelt å både skylde på enkelte influencere, some eller de siste 15 årene. For da har en ikke historien med seg.

Når jeg vokste opp var utrykket og moten "heroin chic". Ja supert: å se ut som en gjekk på heroin vedrørende fettprosent.. super sunt:ironi:

Men det var også Baywatch når jeg vokste opp. Pamela Anderson.. Ja da var silikonen i gang dere. Dette var på 90 tallet. 

I dagens samfunn har pendelen svingt kraftig fra den standarden med heroin chic.. Ikke vet jeg om rumpe implantat er populært enda eller om det har forsvunnet ut i lattertåka men poenget er at kvinnemote forandrer seg, og utvikler seg og går i perioder som med annen mote. Men den har så og si alltid vært brutal, og vi har på sett og vis mange ganger bidratt til det selv.

Og ja kirurgiske inngrep har dessverre skutt i været siden Pamela Anderson sine silikon pupper. Ja vi gjør flere kosmetiske og kirurgiske inngrep nå kontra før selvfølgelig pga teknologien og kunnskapen og moten. Noen liker det, noen ikke. Noen til det ekstreme (og det gjelder silikon pupper på 90 tallet og andre ting vi kvinner har vært igjennom i løpet av mennesker sin levetid, det er alltid noen som tar den lengre enn andre). Og mange i moderate mengder.

Det jeg synes har forandret seg kanskje mest i løpet av de siste 15 årene er polariseringen ang ting og tang. 

Selv sminker jeg meg lett hver dag f.eks men når selv det blir en stor greie der jeg blir beskyldt for å ikke ha selvrespekt, ikke være glad i meg selv, ikke ha de rette verdier, være overfladisk og jeg vet ikke hva.. og det samme omtrent med de som velger å ikke sminke seg- de er jo bare noen store burugler som ingen vil ha.

Å barbere kroppshårene sine blir det jo full krig om.. Alt ifra å være ekkle hippier på den ene siden til å være pedomat på den andre.

Det er så lite respekt og så lite rom for å være kvinne slik en selv liker å være kvinne. Og det kan jeg selv innimellom ta meg i å savne litt.

👏👏👏 Takk for at du sa det jeg ville på en mye bedre måte 😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (19 timer siden):

100% Enig!! 

La, folk få utrykke seg selv, i den form de selv ønsker. Forstår godt, at enkelte ikke synes store silikon pupper er fint. Det gjør ikke jeg heller. 

Men, de puppene er ikke til meg! Eller til deg... 

Det er en ugreie å dømme andre. La folk få kle seg, sminke seg som de selv ønsker. Det angår faktisk ikke deg, eller meg. 

Anonymkode: 46423...a94

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 14.28):

Altså de fleste kvinner ser på ingen måte ut som bimboer. Men det virker som at enkelte elementer fra ” bimbolooken” har blitt mainstream. 

Hvis man ser på glamourmodellene på 2000-tallet så ble jo de sett på som ganske latterlige med fillers og alt det der. Og ikke minst poseringene. 

Men noe av det har blitt en del av massen. 

Jeg synes det er litt trist. En ting er unge kvinner som ikke vet bedre, men ser også kvinner i 40-årene og 50-årene som var ganske naturlige i ung alder. Men som nå har  blitt ” bimbofisert”

Har Kardashian påvirker samfunnet veldig? 

Anonymkode: c0e55...aa6

jeg synes moten var vesentlig mer bimboaktig for 15 år siden, da Victoria Beckham og fotballfrue og deres like stolpret rundt i 15 cm høye hæler, med skinny jeans, gulrotfarget botoxtryne og langt bølgete hår.

I mellomtiden har vi hatt gleden av det motsatte med vide bukser, sneakers til alt, vide kjoler og oversize gensere.

Anonymkode: 3656f...6a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...