AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Vært sammen med samboeren min i mange år. Det har allrid vært noe ved svigermor som har gjort at hun får meg til å føle meg liten, men har ikke klart å forstå hva det er før nå de siste to årene. Og det er at hun konstant skal komme med kommentarer til meg. Alt ifra hva jeg har på meg, hva jeg har brukt penger på, hvordan jeg sminker meg etc. Det er ikke store greiene, men det er hele tiden og sagt i en nedlatende tone. Nå det siste halve året har hun blitt et mareritt. Hun ringer samboeren min og maser om all mulig hjelp og syter for alt. En kveld ringte hun tre ganger på en time. I julen var vi hos henne på middag seks ganger, og allikevel klager hun på at hun aldri ser han og at han ikke bryr seg nok om henne. Vi leide ut vårt eget hus i julen, så derfor bodde vi hos min mor, noe svigermor ikke taklet. Hun sier det ikke til oss, men hun hadde konfrontert min mor med dette og reist rundt til øvrige familiemedlemmer og vært fly forbanna for at vi skulle bo hos min mor. Ettersom vi har vært på middag hos henne seks ganger i julen, sa jeg til henne at vi har sett hun mye mer i julen enn min mor, selvom vi har bodd der, og da svarer hun «dere har nesten ikke vært her». Hun gjør seg så til offer og elsker å manipulere samboeren min, som lar seg manipulere. Jeg har tatt det opp med han mange ganger, men han har ikke skjønt hvor ille det er, før nå. Jeg har henne helt oppi halsen nå, kjenner jeg blir sint inni meg når hun ringer samboeren min. Noen tips? Er ikke noe ålreit i det hele tatt Anonymkode: b1174...93a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #2 Skrevet 8. januar 2024 Bare bemerk ting hun gjør. Spør om hun gjør det for å være slem. "Den kommentaren om sminken min, sa du det for å være slem? Hvis jeg hadde sagt noe slikt til noen, ville det vært for å være slem. Jeg bare spør så vi ikke misforstår hverandre" Anonymkode: 48c01...270 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 Begynnende demens? Anonymkode: a4c62...4bb 8
Eva00 Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare bemerk ting hun gjør. Spør om hun gjør det for å være slem. "Den kommentaren om sminken min, sa du det for å være slem? Hvis jeg hadde sagt noe slikt til noen, ville det vært for å være slem. Jeg bare spør så vi ikke misforstår hverandre" Anonymkode: 48c01...270 Lurt!! Dette bør du prøve på..kanskje samboeren din også bedre legger merke til hennes kommentarer da. 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 Uff ingen tips, har en litt lik svigermor selv. Alltid offer og syting og mas. Heldigvis ikke så mye kommentarer til meg da slik du opplever. Bare litt generelt rare utsagn om hvordan hun pleide å gjøre ting som jeg tolker som en slags kritikk (sikkert fordi jeg har min og litt oppi halsen) Heldigvis er ikke min samboer like på tilbudssiden som din er og har satt litt tydeligere grenser, så vi er ikke så ofte på besøk og han tar ikke telefonen om hun ringer og ringer. Vi sliter og med sjalusi mot min mor, men det er mer ovenfor barnet vårt, at de ser barnet litt oftere (noe som er av helt praktiske grunner, de hjelper oss faktisk masse i hverdagen mens svigermor kun krever hjelp av oss og gir null tilbake) Tenker du fint kan si nei til samboeren din når det gjelder middag så ofte altså. Her går det begge veier at vi ikke må være med på det vi begge anser som litt kjedelige familiebesøk konstant. Han får dra alene om han absolutt vil møte moren sin daglig. Jeg hadde lett sagt nei til det iallfall. Og så må han faktisk stå litt opp for deg og si ifra om hun kommer med nedlatende kommentarer til deg, det er jo ikke greit. Anonymkode: c7e16...b45 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 Ikke ditt problem. Det er mannen din som må ta seg av det. Du overtenker alt hun sier og legger mening i ting som er meningsløse. Det er ingen grunn i verden til at hun skal ha noe som helst plass i livet ditt. Anonymkode: aebb9...40c 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Skrevet 8. januar 2024 Eva00 skrev (Akkurat nå): Lurt!! Dette bør du prøve på..kanskje samboeren din også bedre legger merke til hennes kommentarer da. Bruker det hele tiden med svigermor selv Det funker! Anonymkode: 48c01...270
Eva00 Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bruker det hele tiden med svigermor selv Det funker! Anonymkode: 48c01...270 Huff. Det er jo bare trist. Er glad jeg har en snill svigermor:)
Sparkling_Pink Skrevet 8. januar 2024 #9 Skrevet 8. januar 2024 I mitt lengste forhold fant jeg en måte å konfrontere min daværende svigermor med handlingene hennes ovenfor meg. Det hjalp mye, trolig fordi hun er et reflektert, nokså elskelig menneske. Samboeren min var og på min side i de tilfellene det var vanskelig for meg med hans familie, noe som minsket friksjonen som kunne oppstått ovenfor han.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Begynnende demens? Anonymkode: a4c62...4bb Er nok ikke det, nei. Har alltid vært sånn, men som sagt eskalert siste halvår. Men er ikke noe nytt sånn sett. Anonymkode: b1174...93a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Skrevet 8. januar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Noen tips? Anonymkode: b1174...93a Bli hjemme. Si du ikke gidder. Anonymkode: ebaac...e48
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #12 Skrevet 8. januar 2024 Hun ringer ikke samboeren sin til info, hun ringer sønnen sin. Barnet sitt. Dog er det lite grei oppførsel hun viser. Hva hadde du gjort om det var din mor? Anonymkode: 9b0f6...638
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå