Gå til innhold

Har bruktbilpriser skutt i været i det siste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er 4 år siden jeg kjøpte bil sist, da betalte jeg 30 tusen. Tenkte jeg skulle se etter ny bil nå men var jaggu lite utvalg på finn og prisene er svimlende. Samme bil jeg brukte 30tusen på for 4 år siden ligger nå på 60tusen. Når skjedde dette her?

Anonymkode: 0b120...f05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, bla takket være alt ansvar man har som selger nå. Vraker heller bilen. Så da må de fleste kjøpe hos dyrere forhandlere.

Anonymkode: faff4...249

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og dette kommer nok av at redusert kjøpekraft som følge av høyere rente har vendt folk fra å kjøpe nybil til å kjøpe bruktbil. Mer etterspørsel = høyere pris.

Anonymkode: f989a...6d9

AnonymBruker
Skrevet

Søk på finn.no viser med tydelighet  at bruktbilmarkedet , og bruktbilpriser har endret seg. som følge av dyrtiden.

Jobbet innenfor bilbransjen fra  1970-1990 og  i gode tider økte nybilsalget, og i nedgangstider ble det økt pågang av reprasjoner, men   det var før  obligatorisk EU-kontroller vart innført.

Innføring av EU-kontroller + økt veisalting + økte verkstadpriser + økte delepriser + lave  renter har endret standarden på bilparken i norge.   

Salt er bilens verste fiende, og økt veisalting har sine kostnader både for miljøet, bilen, og bileigerne. Økt veisalting har m,a, ført til endret kjøreadferd på vinterveiene, og kan ha samanheng med mange utforkjøringer / ulykker på vinderveiene. Det er delte meninger om effekten av veisaltingen, og den burde begrenses til hovudferdselårene.  Det har liten effekt m/ glattkjøring som ledd i førerkort opplæringen når de ikkje får praktisere å kjøre på vinterføre. 

Anonymkode: 72fa7...dbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...