AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Del Skrevet 8. januar 2024 Vet ikke om der har noe med saken å gjøre, men de siste tre dagene har temperaturen her ligget på rundt minus 15. Når jeg skal ut med bilen, vil ikke døra på førerside låse seg opp. Jeg klikker på åpner, men den forblir låst. De andre dørene åpner seg. Noen som har forslag til løsning og gjerne også vet hva problemet kan være? Anonymkode: 5d359...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #2 Del Skrevet 8. januar 2024 Er det en VW? Anonymkode: 0ca24...b76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 8. januar 2024 #3 Del Skrevet 8. januar 2024 (endret) Tipper is i låsekassen. Bør tørkes og smøres opp Kan også være at den har gått i vranglås, da må låsekassen skiftes Endret 8. januar 2024 av C-girl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 8. januar 2024 #4 Del Skrevet 8. januar 2024 Det høres ut som om låsen er frosset ja. Dersom du kommer deg inn i bilen fra en annen side ville jeg gjort det og satt på varme i bilen (eller kjørt et godt stykke) for å se om du får åpnet den da. Klarer du det må du deretter spraye låsespray inn. Låsesprayen vil både smøre og fjerne fukt sånn at det er mindre risiko for at det skjer igjen. Alternativt kan du prøve å legge noe varmt (varmepute for eks) på utsiden av låsen for å varme den opp på den måten. For alt i verden må du ikke tømme varmt vann over låsen. Du vil få den opp nå men du vil bare lage problemet større til neste gang. Du kan og risikere å ødelegge vinduet om du er uheldig der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det en VW? Anonymkode: 0ca24...b76 Nei, Suzuki. C-girl skrev (2 minutter siden): Tipper is i låsekassen. Bør tørkes og smøres opp Kan også være at den har gått i vranglås, da må låsekassen skiftes Hvordan gjør jeg det? Har ikke garasje, parkerer på offentlig sted. Anonymkode: 5d359...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Del Skrevet 8. januar 2024 Du må bruke nøkkelen i låsen, for å tine opp låsen så kan du ta 2 brødposer inni hverandre som du fyller med varmt vann. Hold posene inntil låsen til den tiner, du kan også prøve å varme opp nøkkelen med en lighter. Etter at låsen er tint opp så kan du spraye innsiden med 5-56, WD40 eller låseolje. Anonymkode: 9abaf...625 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Del Skrevet 8. januar 2024 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Det høres ut som om låsen er frosset ja. Dersom du kommer deg inn i bilen fra en annen side ville jeg gjort det og satt på varme i bilen (eller kjørt et godt stykke) for å se om du får åpnet den da. Klarer du det må du deretter spraye låsespray inn. Låsesprayen vil både smøre og fjerne fukt sånn at det er mindre risiko for at det skjer igjen. Jeg går inn fra passasjersiden og må da låse opp døren på førerside innenfra. Det er ikke noe problem å låse opp døren innenfra. Jeg har sprayet inn i låsen med wb40, det hadde ingen effekt. Anonymkode: 5d359...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg sitter på kne og puster på låsen som om jeg gir tidenes blow job, det fungerer. Ellers fungerer det å varme opp sånn nøkkel med lighter, eller pose med varmt vann mot låsen Mange vintre med gammel bil Anonymkode: c9940...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 8. januar 2024 #9 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, Suzuki. Hvordan gjør jeg det? Har ikke garasje, parkerer på offentlig sted. Anonymkode: 5d359...752 Anbefaler at du kontakter et verksted, for låsekassen må demonteres etter de har fått opp døren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må bruke nøkkelen i låsen, for å tine opp låsen så kan du ta 2 brødposer inni hverandre som du fyller med varmt vann. Hold posene inntil låsen til den tiner, du kan også prøve å varme opp nøkkelen med en lighter. Etter at låsen er tint opp så kan du spraye innsiden med 5-56, WD40 eller låseolje. Anonymkode: 9abaf...625 Mulig jeg forklarer meg dårlig, men problemet er at låsen på den ene døren ikke virker. Nøkkel i låsen virker heller ikke. Jeg kan ikke låse opp den døren utenfra. Jeg har prøvd å varme opp låsen og med wd40, ingen effekt. Anonymkode: 5d359...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Del Skrevet 8. januar 2024 C-girl skrev (Akkurat nå): Anbefaler at du kontakter et verksted, for låsekassen må demonteres etter de har fått opp døren. Men jeg kan åpne døren innenfra? Anonymkode: 5d359...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #12 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig jeg forklarer meg dårlig, men problemet er at låsen på den ene døren ikke virker. Nøkkel i låsen virker heller ikke. Jeg kan ikke låse opp den døren utenfra. Jeg har prøvd å varme opp låsen og med wd40, ingen effekt. Anonymkode: 5d359...752 Tror du må få fikset det der på verksted Anonymkode: c9940...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 8. januar 2024 #13 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg kan åpne døren innenfra? Anonymkode: 5d359...752 Kan være at wire til det utvendige dørhåndtaket har hoppet av. Men uansett er det nok et verksted som kan fikse det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sitter på kne og puster på låsen som om jeg gir tidenes blow job, det fungerer. Ellers fungerer det å varme opp sånn nøkkel med lighter, eller pose med varmt vann mot låsen Mange vintre med gammel bil Anonymkode: c9940...9bd Låsen er sperret om det ikke er noe i den, så blåsing virker ikke. Varmt vann/varmepose og nøkkel virket heller ikke. Døren kan ikke låses opp utenfra. Men alle de andre dørene åpner seg. Anonymkode: 5d359...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Del Skrevet 8. januar 2024 C-girl skrev (Akkurat nå): Kan være at wire til det utvendige dørhåndtaket har hoppet av. Men uansett er det nok et verksted som kan fikse det Ok, det kan faktisk virke som en logisk forklaring. Jeg ber verkstedet sjekke det. Takk! Anonymkode: 5d359...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 8. januar 2024 #16 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig jeg forklarer meg dårlig, men problemet er at låsen på den ene døren ikke virker. Nøkkel i låsen virker heller ikke. Jeg kan ikke låse opp den døren utenfra. Jeg har prøvd å varme opp låsen og med wd40, ingen effekt. Anonymkode: 5d359...752 Nei det hjelper ikke. Det er nok frosset. Er ikke så lenge siden jeg hadde akkurat samme problem på min bil. Det endte med at jeg hentet hårføneren å blåste varmluft på dørhåndtaket. Tror nok jeg ville prøvd trikset med plastpose fylt med varmt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #17 Del Skrevet 8. januar 2024 Får du åpnet den innenfra? Anonymkode: c9e1f...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Del Skrevet 8. januar 2024 Bøtteballetten skrev (2 minutter siden): Nei det hjelper ikke. Det er nok frosset. Er ikke så lenge siden jeg hadde akkurat samme problem på min bil. Det endte med at jeg hentet hårføneren å blåste varmluft på dørhåndtaket. Tror nok jeg ville prøvd trikset med plastpose fylt med varmt vann. Har prøvd det AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får du åpnet den innenfra? Anonymkode: c9e1f...830 Ja Anonymkode: 5d359...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 8. januar 2024 #19 Del Skrevet 8. januar 2024 Pose med varmt vann. Hold den foran både låsen og langs døra. Det pleier å fungere, men krever litt tålmodighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 8. januar 2024 #20 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg sitter på kne og puster på låsen som om jeg gir tidenes blow job, det fungerer. Ellers fungerer det å varme opp sånn nøkkel med lighter, eller pose med varmt vann mot låsen Mange vintre med gammel bil Anonymkode: c9940...9bd Det er en veldig dårlig ide. Pusten din inneholder mye fuktighet som kondenserer i kontakt med de kalde delene i låsen. Det kan gjøre at du får låst opp der og da (etter en intens økt med blow job) men problemet vil bli verre siden du tilfører fukt der det ikke skal være fukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå