Gå til innhold

Hvor mange blir gravid ved å «hoppe av i svingen»? Noen som ble gravid sånn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan jo lese den andre tråden på første siden.  

Anonymkode: 97fab...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan jo lese den andre tråden på første siden.  

Takk. Ikke sett denne😊

Anonymkode: 74797...b58

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk. Ikke sett denne😊

Tenkte når det ligger to tråder om samme tema på forsiden, så opplever man fort at de samme ikke svarer igjen i en ny tråd for de har nettopp svart. Så kanskje du finner litt svar der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt den beste prevensjonsmetode, anbefales. Sitter nå hjemme med en 4uker gammel baby…

Anonymkode: 085fb...4a6

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenkte når det ligger to tråder om samme tema på forsiden, så opplever man fort at de samme ikke svarer igjen i en ny tråd for de har nettopp svart. Så kanskje du finner litt svar der!

Tusen takk, setter pris på det😊 jeg er ikke aktiv her inne, kun når jeg lurer på noe - så jeg leser ikke eller følger med, derav har den tråden gått meg hus forbi🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg og mannen har hoppet av i svingen i 25 år, ingen uhell. 

Anonymkode: 2fb90...e27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble gravid to ganger ved å hoppe av i svingen. 

Anonymkode: d08d6...04d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt gravid på den måten. Men vil bare anbefale det hvis det ikke er noen krise å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble gravid etter en kveld med "hoppe av i svingen". 

Anonymkode: 75ab5...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er vel den som ikke «forstår» hvordan man kan bli gravid ved å hoppe av i svingen. Vi har brukt den metoden i alle år. Har barn, men da var det planlagt. Jeg er fertil, ingen tvil om det, men jeg blir ikke gravid på den måten. Skulle nesten ønske, da jeg vil gierne ha et barn til, og vi har snakket om at skjer det, så skjer det, og velkommen skal det være, men niks. 
Så hvis noen har en forklaring på hvordan det «bare skjer», let me know 

(og ja, jeg vet alt det andre med precum, det å ikke tisse før osv). 

Anonymkode: 16c9e...953

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er vel den som ikke «forstår» hvordan man kan bli gravid ved å hoppe av i svingen. Vi har brukt den metoden i alle år. Har barn, men da var det planlagt. Jeg er fertil, ingen tvil om det, men jeg blir ikke gravid på den måten. Skulle nesten ønske, da jeg vil gierne ha et barn til, og vi har snakket om at skjer det, så skjer det, og velkommen skal det være, men niks. 
Så hvis noen har en forklaring på hvordan det «bare skjer», let me know 

(og ja, jeg vet alt det andre med precum, det å ikke tisse før osv). 

Hvorfor er vel ganske enkelt, rester av sæd med friske sædceller kan komme inn i vagina under sexen, så hjelper ikke å trekke seg ut i god tid. Ikke mer komplisert enn det. 

Rundt 1 av 5 kvinner blir gravid av etter 1 år med å hoppe av i svingen om begge parter er friske, så enten er du heldig, eller så er dere ikke begge veldig fruktbare

Screenshot_2024-01-08-14-34-04-783_com.android.chrome-edit.jpg

Anonymkode: 30d84...d85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har gjort det i kanskje 10-15(?)år. Ett «uhell», men da var vi veldig uforsiktige. Er fertil og har også planlagte barn der jeg ble raskt gravid. Nå har vi bestemt oss for at vi helt sikkert ikke ønsker flere barn og mannen har valgt å sterilisere seg for sikkerhets skyld, siden jeg hverken ønsker å ta abort eller flere barn om vi skulle være uheldige. Når det er sagt tror jeg fint vi hadde greid det videre også uten flere svangerskap, men det utvider jo handlingsrommet😁

Anonymkode: 1c839...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er vel ganske enkelt, rester av sæd med friske sædceller kan komme inn i vagina under sexen, så hjelper ikke å trekke seg ut i god tid. Ikke mer komplisert enn det. 

Rundt 1 av 5 kvinner blir gravid av etter 1 år med å hoppe av i svingen om begge parter er friske, så enten er du heldig, eller så er dere ikke begge veldig fruktbare

Screenshot_2024-01-08-14-34-04-783_com.android.chrome-edit.jpg

Anonymkode: 30d84...d85

Nyttig svar, AB. Det er jo aboslutt logisk. Det jeg mener er at det virker nærmest umulig for enkelte å bli gravid på den måten, og lurer på hva som er årsaken til at enkelte blir det ved å bruke den metoden. Har det med mannen å gjøre samt hans kontroll, eller er det rett og slett uflaks og mange andre optimale forhold som legger til rette for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg ble det som 19-åring. Kjæresten var hjemme på perm fra militæret EN dag det halvåret  🫠

Anonymkode: 094cf...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom man benytter hopp av i svingen over tid vil mellom 18- 28% blir gravide. 

Her kommer jo da også faktorer i i bildet som:  når i syklus, om man har regelmessig og stabil syklus, eventuelle underliggende fertilitets problemer, mannens sperm. 

Og uansett så er det "bare" 25% sannsynlighet for å oppnå graviditet per syklus. Så alt i alt - stor mulighet for graviditet. 

Anonymkode: be9f5...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, vi ble det! Gjorde det ikke så mange ganger, og kun i trygge perioder. Trodde vi 😝 men skulle ha barn og ingen krise at det skjedde litt tidligere enn planlagt.

Anonymkode: 7acdd...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hoppet av i svingen kanskje 8 år før vi planla å bli gravide. Skjedde aldri noe. Et par "ulykker" også på veien men med flaks var det nok ikke i fertile perioder. 

Anonymkode: 0af70...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...