Lilleiskaffe Skrevet 8. januar 2024 #21 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg har en jobb med mange kolleger. Det er helt uunngåelig at man kommer overens med alle. Det er fantastiske folk der, og det er folk jeg ikke kan fordra. Og det er garantert folk der som ikke liker meg. På jobb opptrer jeg profesjonelt og har folkeskikk. Jeg hilser på alle, er høflig, gir de beskjedene jeg måtte gi, samarbeider og gjør mitt for at alle skal komme i mål hver dag. Det er noen kollegaer jeg kommer veldig godt overens med, og klart at man har en annen tone med disse, men jeg passer alltid på å inkludere andre i samtaler osv. Er jeg falsk da, mener du? Jeg er jo vennlig mot alle, selv de jeg oppriktig ikke tåler trynet på? i privatlivet er alle vennene mine vennene mine og selvsagt liker jeg dem og de liker meg. Jeg treffer på bekjente her og der, og hilser og er høflig, akkurat som jeg er på jobb. Hvorfor skulle jeg ikke være det? Selv om jeg ikke liker et menneske, så ville jeg aldri ha oppført meg dårlig, det ser jeg ingen grunn til. Det er bare barnslig og umodent. Om jeg møter en bekjent som plutselig kan finne på å si at vi mååå ta en kaffe en dag og dette er et menneske jeg ikke egentlig har lyst til å bruke tid på, så er det ordentlig uhøflig å si nei takk. Jeg ville nok heller sagt at tiden er knapp om dagen, mye som skjer med livet, men kanskje mot en periode der livet ikke er så travelt. Er det falskt mener du? Nja, ikke falskt, mer høflig og konfliktsky. Synes spørsmålet ditt er merkelig 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #22 Del Skrevet 8. januar 2024 43 minutter siden, AnonymBruker said: Alle har jo forskjellige meninger om både hva som er falsk og ekte og for de fleste av oss er ikke verden så svart/hvit. Jeg foretrekker å ikke høre om barndomstraumene til en litt fjern kollega når jeg spør hvordan det går i forbifarten. Jeg legger ikke ut i det vide og breie om alt mellom himmel og jord når jeg har samtale med naboen. Jeg snakker ikke med sidepersonen på bussen om hvor jævlig morgen jeg har hatt. Sånne type mennesker som skal være så "ekte" på den måten vil mest sannsynlig slite stort sosialt En tar seg litt sammen og oppfører seg rundt andre mennesker enten en er sint og sur eller genuint glad. Humør går i bølger men en bør utvise som som normal høffelighet rundt folk. Anonymkode: bd345...be9 Skjønner det godt. Hvis noen forteller deg om barndoms traumer er det jo mulig du er for hyggelig og imøtekommende, mulig de misforstår deg at du faktisk bryr deg. Eller de er kanskje utslitt og trenger en sykemelding og bør ikke jobbe. For det er ikke normalt å snakke om slikt med kollegaer med mindre de virker som de genuint bryr seg. Anonymkode: 771f7...f2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #23 Del Skrevet 8. januar 2024 11 minutter siden, Lilleiskaffe said: Synes spørsmålet ditt er merkelig 😅 Så fint at jeg kan bidra med noe litt spesielt🙂 Anonymkode: 771f7...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #24 Del Skrevet 8. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvem gjør ikke det? "Sååååå koseliiiiiig....", sier folk, og når du går: "Hun irriterer vettet av meg". Akkurat dette er jo typisk norsk. Anonymkode: 79e21...7e7 Ja folk sier sånt også til drittsekker 🤷♀️ Anonymkode: 771f7...f2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #25 Del Skrevet 8. januar 2024 Det korte svaret er ja, ofte. Jeg er kan være litt ny naiv i møte med nye mennesker, der det tar litt tid før jeg skjønner at vennligheten er påtatt og bare spill. Anonymkode: b0434...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #26 Del Skrevet 8. januar 2024 Forventer at mennesker oppfører seg høflige og siviliserte, ja. Men omgås ikke venner som er falske, hvorfor skulle noen omgås med andre man ikke liker annet enn dersom man er tvunget til det på jobb? Er det skadelige personer med sosiopatiske trekk, så hadde jeg vurdert å bytte jobb. Kun falskhet overlever jeg, da jeg har gode relasjoner på fritiden. Anonymkode: 91ef7...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #27 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg hater falske mennesker, og orker ikke omgåes slike. F.eks vedkommende snakker nedsettende om ei vi begge kjenner, for så å "gratulerer fiiiiine deg - håper dagen blir like nydelig som deg ", på Facebook når vedkommende har bursdag. Slike folk fikser jeg ikke. Men man kan allikevel være høfflig mot folk. Smile, si hei når man treffes, si gratulerer med dagen etc f.eks Anonymkode: 5a9c5...a1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #28 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg har aldri tenkt at folk er falske. Jeg forventer at de har folkeskikk og opptrer høflig og vennlig uavhengig av om de liker meg. Jeg liker ikke mennesker som lyver eller snakker nedsettende om andre. Anonymkode: 2705e...8e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanino Skrevet 8. januar 2024 #29 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Folk som smiler til dere og behandler dere som venn men egentlig ikke liker dere? Syns dere det er bra? Anonymkode: 771f7...f2d Alle elsker falske mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 8. januar 2024 #30 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Folk som smiler til dere og behandler dere som venn men egentlig ikke liker dere? Syns dere det er bra? Anonymkode: 771f7...f2d Ja for all del...Tenk om alle sure kjærringer en møter ila av dagen skal være seg sjøl..??.😬...huttetu.... 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #31 Del Skrevet 9. januar 2024 Det heter å ha sosiale antenner på plass. Når man møter folk så smiler man og hilser, kanskje slår av en liten best om det er bekjente. Man går ikke surt forbi folk. det er vanlig folkeskikk. Jeg jobber med mennesker, og det er jo ikke alle jeg har like god kjemi med, men smiler og er hyggelig. Det gjør sikkert folk med meg også. Heller et hyggelig smil, enn sur og grinete Anonymkode: 12301...95e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 10. januar 2024 #32 Del Skrevet 10. januar 2024 Ryddet for brukerdebatt. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå