Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har gått på aap og til sommeren er det gått 3 år, og jeg må visstnok søke på nytt. Jeg har vært i et nav tiltak som ikke fungerte for meg, og føler nå at nav bruker det at det er slutt på aap for å «motivere» meg videre. De sier blant annet at de vet ikke om jeg får godkjent ny søknad nå. Men jeg har jo fortsatt de utfordringene jeg har, og dette øker bare stresset hos meg da jeg nå begynner å bekymre meg for økonomien. Hvis jeg ikke får godkjent ny søknad, står jeg da plutselig uten noe penger? Hva er rettighetene her? 

Lege mener ufør ikke er et alternativ, så det kommer jeg ikke til å kunne søke om. Ikke ønsker jeg det heller. Men det føles litt som Nav ikke vet hvor de skal plassere meg, og jeg vet nå i alle fall ikke hva de kan gjøre eller ikke for å hjelpe meg. 

Anonymkode: bf0dd...dab

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sant at de ikke kan si at du vil få en ny periode med AAP godkjent, derfor må de si at de ikke vet det. Det kommer an på legeerklæringen og hva Nav mener skal til for at du skal komme tilbake i jobb. Har du bare vært i ett tiltak på 3 år? Hva tenker du selv skal til for at du skal komme tilbake i jobb?

Om du ikke får innvilget AAP på nytt så må du søke om sosialstønad.

Søk om AAP i god tid, det er lang behandlingstid nå.

Anonymkode: d14be...f46

• Liker 1
Skrevet

Du bør jo uansett være på et tiltak som kan avklare arbeidsevnen din. Er du på tiltak kvalifiserer du til tiltakspenger om du ikke har AAP. 

Bor du i egen bolig bør du søke statlig bostøtte i Husbanken.

Ellers er det sosialhjelp du vil ha rett til om du ikke har andre økonomiske rettigheter eller tiltakspenger ikke strekker til.

AnonymBruker
Skrevet

Kvalifiseringsstønad eller tiltakspenger er kanskje aktuelt om du ikke lengre oppfyller kriteriene for AAP ☺️ hør litt med din veileder om dine muligheter videre siden du fortsatt har utfordringer. 

Anonymkode: 2e1e8...9c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...