AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Hvor fort klarer dere å hente i barnehagen om de ringer og forteller at ungen er syk? Hva er egentlig akseptabelt tid? Anonymkode: 6c971...7b4
Fighter83 Skrevet 8. januar 2024 #2 Skrevet 8. januar 2024 Fra 1-2 timer for min del. Kommer an på hva jeg driver med.
Anononyma Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 Bruker 10-15 min. Synes det er lenge nok om ettåringen er syk og trenger mamma. På fredag fikk han ikke til å sove duppen sin og var generelt litt ute av seg uten at vi noen gang fant ut hvorfor. Da ringte de og sa han var helt panisk. Synes de 10-15 min det tok meg å komme dit var lange når jeg visste at han ikke hadde det bra! 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 10 minutter. Hadde blitt stressa av å ikke ha barnehagen i nærheten av jobb og hjem. Anonymkode: 932ef...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 Anononyma skrev (4 minutter siden): Bruker 10-15 min. Synes det er lenge nok om ettåringen er syk og trenger mamma. På fredag fikk han ikke til å sove duppen sin og var generelt litt ute av seg uten at vi noen gang fant ut hvorfor. Da ringte de og sa han var helt panisk. Synes de 10-15 min det tok meg å komme dit var lange når jeg visste at han ikke hadde det bra! Helt enig! Jobber nærmt, hadde vært forferdelig å vært 1-2timer unna som mange er.. Hadde aldro klart det!!! Anonymkode: 3c1e1...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 Litt over 1 time. Arbeidsplass et godt stykke unna. Men samboer kan hente på 15 min. Skulle gjerne jobbet nærmere, men sånn er det da bare. Anonymkode: a6345...f2e 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Skrevet 8. januar 2024 Cirka 30 minutter, fra jeg legger på telefonen, til jeg kommer inn i garderoben i barnehagen. Jeg jobber veldig nærme barnehagen (15 minutter å gå), men må først gi beskjed til leder og eventuelle andre beskjeder til kollegaer (jeg er ikke leder, men har hovedansvar for noen spesifikke fag), pakke sakene mine (må alltid ta med laptop hjem i tilfelle jeg brått må jobbe hjemme), finne uteklær i garderoben, komme meg ned i parkeringskjelleren (stort bygg, jobber i 3. etasje), ut med bilen, gjennom flere lyskryss som tidvis kan gi rødt lys i en halv evighet, må for øyeblikket kjøre lengre omvei pga. pågående veiarbeid, finne en plass å stå (gateparkering) og så gå inn i barnehagen. Da barnet begynte i barnehagen så trodde jeg at det kom til å gå MAKS 15 minutter å hente ved akutt sykdom. Men da det skjedde første gang, innså jeg at det faktisk tar litt tid selv om jeg går fort, pakker og gir beskjeder på samme tid, tar på ytterklær mens jeg går ned i kjelleren osv. Anonymkode: 6fa09...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Cirka 30 minutter, fra jeg legger på telefonen, til jeg kommer inn i garderoben i barnehagen. Jeg jobber veldig nærme barnehagen (15 minutter å gå), men må først gi beskjed til leder og eventuelle andre beskjeder til kollegaer (jeg er ikke leder, men har hovedansvar for noen spesifikke fag), pakke sakene mine (må alltid ta med laptop hjem i tilfelle jeg brått må jobbe hjemme), finne uteklær i garderoben, komme meg ned i parkeringskjelleren (stort bygg, jobber i 3. etasje), ut med bilen, gjennom flere lyskryss som tidvis kan gi rødt lys i en halv evighet, må for øyeblikket kjøre lengre omvei pga. pågående veiarbeid, finne en plass å stå (gateparkering) og så gå inn i barnehagen. Da barnet begynte i barnehagen så trodde jeg at det kom til å gå MAKS 15 minutter å hente ved akutt sykdom. Men da det skjedde første gang, innså jeg at det faktisk tar litt tid selv om jeg går fort, pakker og gir beskjeder på samme tid, tar på ytterklær mens jeg går ned i kjelleren osv. Anonymkode: 6fa09...6ae Må bare legge til at dersom det skulle oppstå noe som er svært alvorlig (f.eks. om barnet har hatt et stort fall, omgangssyke, må på legevakta eller lignende), så kommer jeg til å drite i jobbutstyr, jakke osv. - da er det bare å komme seg rett i bilen. Anonymkode: 6fa09...6ae 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Skrevet 8. januar 2024 Normalt sett maks 20 min, hadde aldri vært aktuelt med mer enn maks 30 min, da hadde jeg byttet jobb. Anonymkode: 20daa...08f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helt enig! Jobber nærmt, hadde vært forferdelig å vært 1-2timer unna som mange er.. Hadde aldro klart det!!! Anonymkode: 3c1e1...a0c Sån er det der jeg bor. Ska barne gå i barnehagen i hjemkommunen er det fort over 1 time å kjøre, og søke i nabokommunene må en søke evnt på privat barnehage Anonymkode: 2af38...421 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Skrevet 8. januar 2024 Jeg bruker nok 20 minutter totalt, har 15 minutter å kjøre fra jobb. Samboeren min jobber bare fem minutter unna og har veldig fleksibel arbeidstid, så for at det skal gå så raskt som mulig er det ofte han som henter, og så bytter vi på å være hjemme. Anonymkode: c7843...976
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #12 Skrevet 8. januar 2024 Innen en time. Jeg kan ikke alltid slippe det jeg har i hendene å bare reise. Jeg må finne noen til å ta over og eventuelt avslutte det jeg driver med, samt at jeg har en halvtimes reisevei. Anonymkode: 09400...b35 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #13 Skrevet 8. januar 2024 Jeg bruker ca 15 min, da er det avslutte på jobb og kjøre bort i barnehagen. Akseptabel tid tenker jeg at er opp til hver enkelt hva de føler er ok, noen har lang reisevei og kan ikke bare pakke sammen uten at noen tar over. Da kan det fort gå 2 timer, og det må bare være i orden når det ikke finnes andre alternativer. For oss som har kortere reisevei og enklere for å reise fra jobb, vi er egentlig ganske heldige. Anonymkode: 1a70f...2ed 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Skrevet 8. januar 2024 Ca 25-30min, da jeg har 10/13min kjøring (avhengig av trafikk) og må gi beskjed og skifte ut av arbeidsklær før jeg kan kjøre. Parkering er også ett lite stykke å gå til. Anonymkode: 3e204...304
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Skrevet 8. januar 2024 Va. En halvtime. Hvis det er helt krise kan jeg legge meg i kollektivfeltet og komme fortere. Anonymkode: 64eda...040
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #16 Skrevet 8. januar 2024 Fighter83 skrev (1 time siden): Fra 1-2 timer for min del. Kommer an på hva jeg driver med. Synes det var lenge. Ingen andre som kan hente? Anonymkode: 6c971...7b4 1
Alltidpå Skrevet 8. januar 2024 #17 Skrevet 8. januar 2024 Ca 20 min. Må avlyse svtaler på jobb og gi beskjed om at blir borte. Tar ca ti min å kjøre til bhg.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Skrevet 8. januar 2024 Ca en time. Kommer litt an på om jeg må få noen til å ta over noe på jobb eller ikke. Anonymkode: 3f56e...154
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #19 Skrevet 8. januar 2024 Det kommer an på hvor fort noen kan avløse meg. Kan ikke forlate arbeidsplassen før avløser er på plass. Så tar det 15 til 60 minutter fra jeg har fått avløsning til jeg er framme ved barnehagen. Mannen har like lang reiseveg, men kan forlate arbeidsplassen når det er bekreftet at avløser er på veg, trenger ikke vente til vedkommende er på plass. Hvis det skulle være noe akutt og behov for lege e.l, har vi avtale med min svigerinne som jobber i nabobygget til barnehagen om at hun tar seg av det til en av oss kommer. Anonymkode: b21e0...733
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #20 Skrevet 8. januar 2024 Går fort en time her også. Men er det helt ille er det nok noen i nærheten som stiller opp før meg. Opplevde i fjor at jeg nesten hadde kommet frem etter en time da jeg endelig fikk tak i mannen som satt på hjemmekontor. En annen gang har jeg fått mamma til å hente og levere barnet til mannen. Lettere at hun gjorde det enn å vekke babyen for å hente storesøsken. Jeg ble også ringt etter midt i en amming av nevnte baby. Selv om vi bor 5 min fra bhg så tok det nesten en halvtime med å mate ferdi, bytte bæsjebleie og så komme seg til bhg Anonymkode: 044e9...ad3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå