AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Vi hadde liggende et umerket, hjemmestrikket pledd med høy affeksjonsverdi i barnehagen. Jeg hadde aldri tatt det med dit selv, men samboeren min er ikke så nøye på sånt og skjønner seg visst ikke helt på at slike ting kan ha affeksjonsverdi. De ansatte i barnehagen har visst tatt feil og lagt pleddet på et annet barns vogn, og der har det ligget ganske lenge nå. Jeg trodde pleddet var borte og syntes det var ganske leit, men fant det igjen nå. Det er helt unikt og det er ingen tvil om at det er vårt pledd, så nå tok jeg det med hjem. Så gravid og hormonell som jeg er fikk jeg plutselig skikkelig dårlig samvittighet overfor barnet jeg tok pleddet fra, selv om det egentlig er mitt barns pledd. Tenk om de ansatte ga pleddet til det barnet fordi det ikke har skikkelig pose eller lignende å sove ute i? Hadde det vært hvilket som helst annet pledd kunne barnet bare fått det, men akkurat dette pleddet kan jeg ikke bare gi bort. Vet det ikke er mitt ansvar, og de ansatte kommer jo til å ordne opp ved behov, og de har god plass til å sove inne også om det skulle være for kaldt, men... Var det dårlig gjort av meg? Anonymkode: 54bcd...357 4 9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #2 Skrevet 8. januar 2024 Nei, det var absolutt ikke dårlig gjort av deg. Anonymkode: 22432...63b 27 1
Melus Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 Det var ikke dårlig gjort av deg. Foreldrene til det andre barnet kan ta med et eget pledd hvis barnet deres har behov for det. 9 6
Gjest Kanino Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi hadde liggende et umerket, hjemmestrikket pledd med høy affeksjonsverdi i barnehagen. Jeg hadde aldri tatt det med dit selv, men samboeren min er ikke så nøye på sånt og skjønner seg visst ikke helt på at slike ting kan ha affeksjonsverdi. De ansatte i barnehagen har visst tatt feil og lagt pleddet på et annet barns vogn, og der har det ligget ganske lenge nå. Jeg trodde pleddet var borte og syntes det var ganske leit, men fant det igjen nå. Det er helt unikt og det er ingen tvil om at det er vårt pledd, så nå tok jeg det med hjem. Så gravid og hormonell som jeg er fikk jeg plutselig skikkelig dårlig samvittighet overfor barnet jeg tok pleddet fra, selv om det egentlig er mitt barns pledd. Tenk om de ansatte ga pleddet til det barnet fordi det ikke har skikkelig pose eller lignende å sove ute i? Hadde det vært hvilket som helst annet pledd kunne barnet bare fått det, men akkurat dette pleddet kan jeg ikke bare gi bort. Vet det ikke er mitt ansvar, og de ansatte kommer jo til å ordne opp ved behov, og de har god plass til å sove inne også om det skulle være for kaldt, men... Var det dårlig gjort av meg? Anonymkode: 54bcd...357 Nei vet du hva. Smålig rett og slett. Og siden du tar dette opp på KG så synes du nok selv at dette var smålig gjort av deg.
Fighter83 Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi hadde liggende et umerket, hjemmestrikket pledd med høy affeksjonsverdi i barnehagen. Jeg hadde aldri tatt det med dit selv, men samboeren min er ikke så nøye på sånt og skjønner seg visst ikke helt på at slike ting kan ha affeksjonsverdi. De ansatte i barnehagen har visst tatt feil og lagt pleddet på et annet barns vogn, og der har det ligget ganske lenge nå. Jeg trodde pleddet var borte og syntes det var ganske leit, men fant det igjen nå. Det er helt unikt og det er ingen tvil om at det er vårt pledd, så nå tok jeg det med hjem. Så gravid og hormonell som jeg er fikk jeg plutselig skikkelig dårlig samvittighet overfor barnet jeg tok pleddet fra, selv om det egentlig er mitt barns pledd. Tenk om de ansatte ga pleddet til det barnet fordi det ikke har skikkelig pose eller lignende å sove ute i? Hadde det vært hvilket som helst annet pledd kunne barnet bare fått det, men akkurat dette pleddet kan jeg ikke bare gi bort. Vet det ikke er mitt ansvar, og de ansatte kommer jo til å ordne opp ved behov, og de har god plass til å sove inne også om det skulle være for kaldt, men... Var det dårlig gjort av meg? Anonymkode: 54bcd...357 De finner et nytt pledd o.l. ikke tenk på dette💓 11
Beloved Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 Snakket du med noen av de ansatte om det? Hadde jo vært fint om du ga beskjed, slik at de visste at dette barnet trengte et nytt teppe/pose når det skulle sove. Men utover det synes jeg ikke du gjorde noe galt. 22
Melus Skrevet 8. januar 2024 #7 Skrevet 8. januar 2024 Kanino skrev (1 minutt siden): Nei vet du hva. Smålig rett og slett. Og siden du tar dette opp på KG så synes du nok selv at dette var smålig gjort av deg. Det er ikke smålig. Det var deres pledd. 20
Gjest Kanino Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 (endret) Melus skrev (Akkurat nå): Det er ikke smålig. Det var deres pledd. Å lage mye oppstyr rundt et pledd synes jeg er smålig. Det er min mening. Si barnet glemmer en sokk. Skal himmel og helvete settes i bevegelse for å få tilbake akkurat den sokken ? Endret 8. januar 2024 av Kanino
Eva-Lena Skrevet 8. januar 2024 #9 Skrevet 8. januar 2024 Hvis du tok pleddet fra ett sovende barn, så synes jeg det er dårlig av deg å ikke si ifra. Hang det bare over en vogn som ikke var i bruk, så var det helt greit. Allikevel synes jeg du skulle sagt ifra til de ansatte i bhg, så de visste om det til senere når barnet skulle sove. 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Skrevet 8. januar 2024 Kanino skrev (2 minutter siden): Å lage mye oppstyr rundt et pledd synes jeg er smålig. Det er min mening. Si barnet glemmer en sokk. Skal himmel og helvete settes i bevegelse for å få tilbake akkurat den sokken ? Kanskje er strikket pledd i fra noen de ikke har ved sin side lenger? Hva vet vi.. og da er det smålig av deg å sammenligne de med en sokk. Anonymkode: 10efc...d87 20 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Skrevet 8. januar 2024 Kanino skrev (1 minutt siden): Å lage mye oppstyr rundt et pledd synes jeg er smålig. Det er min mening Vet du hvor mye tid og penger noen kan legge i å strikke et pledd? Avhengig av garn og mønster kan det bli en del. Noen legger mye omtanke i å strikke til noen de er glad i. Jeg synes ikke du var smålig ts. Anonymkode: 0b8f5...1b5 12 2
Gjest Kanino Skrevet 8. januar 2024 #12 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje er strikket pledd i fra noen de ikke har ved sin side lenger? Hva vet vi.. og da er det smålig av deg å sammenligne de med en sokk. Anonymkode: 10efc...d87 Jeg forteller min mening og det er ikke noe å diskutere. Du har ikke feil og jeg har ikke feil. For deg er det ikke smålig, for meg er det vanvittig smålig. Var det noe mer du ville ?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #13 Skrevet 8. januar 2024 Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Hvis du tok pleddet fra ett sovende barn, så synes jeg det er dårlig av deg å ikke si ifra. Hang det bare over en vogn som ikke var i bruk, så var det helt greit. Allikevel synes jeg du skulle sagt ifra til de ansatte i bhg, så de visste om det til senere når barnet skulle sove. I all verden, jeg tok det selvsagt ikke fra et sovende barn 😅 Jeg sa fra, så de er jo klar over at det barnet kanskje trenger nytt pledd. Anonymkode: 54bcd...357 13 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Skrevet 8. januar 2024 Kanino skrev (Akkurat nå): Jeg forteller min mening og det er ikke noe å diskutere. Du har ikke feil og jeg har ikke feil. For deg er det ikke smålig, for meg er det vanvittig smålig. Var det noe mer du ville ? Mener du jeg skulle gitt bort et knalldyrt pledd som noen jeg er glad i har brukt svært mange timer på å strikke, fordi en ansatt i barnehagen har lagt det på feil vogn? Når hadde det vært greit å ta med pleddet vårt hjem, mener du? Anonymkode: 54bcd...357 16 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Skrevet 8. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: I all verden, jeg tok det selvsagt ikke fra et sovende barn 😅 Jeg sa fra, så de er jo klar over at det barnet kanskje trenger nytt pledd. Anonymkode: 54bcd...357 Så lenge du sa fra, syns jeg det er greit. Fordi det kunne 1) vært samme pledd de andre hadde, og 2) de mangler et pledd når de skal legge barnet. Anonymkode: 1bebb...db6 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #16 Skrevet 8. januar 2024 Så lenge du varslet de ansatte så var det helt greit å ta tilbake pleddet. Hvis du bare tok det uten å varsle var det ikke greit. Jeg savnet en lue (Kivat Balaclava som kostet 600,-) og så det lå en lik lue i hyllen til et annet barn og jeg hadde tidligere sett det barnet bruke lua. Jeg spurte de ansatte om det kunne være mitt barns lue da vi savnet vår, så de sjekket og oppdaget at det var vår lue. Jeg hadde ikke bare sjekket selv og tatt den… viktig at de ansatte vet at da mangler det barnet lue (eller i ditt tilfelle et pledd). Anonymkode: 75c44...255 6
Hactar Skrevet 8. januar 2024 #17 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I all verden, jeg tok det selvsagt ikke fra et sovende barn 😅 Jeg sa fra, så de er jo klar over at det barnet kanskje trenger nytt pledd. Anonymkode: 54bcd...357 Virkelig null problem. Klart du ikke skal gi bort noe med høy affeksjonsverdi bare fordi det har skjedd en misforståelse. Barnet som lånte pleddet kommer til å bli ivaretatt. Om samboer ikke har oversikt nok til å holde tingene du vil ta ekstra vare på hjemme, kan du sette navn på de viktigste tingene for ekstra trygghet. 8
Eva-Lena Skrevet 8. januar 2024 #18 Skrevet 8. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I all verden, jeg tok det selvsagt ikke fra et sovende barn 😅 Jeg sa fra, så de er jo klar over at det barnet kanskje trenger nytt pledd. Anonymkode: 54bcd...357 Det kom ikke klart frem i hi at det ikke lå over en vogn hvor ett barn sov eller ikke. Ei heller at du sa ifra til de ansatte. Derfor kan du spare deg den «I all verden» kommentaren. Du har selvsagt rett til å få teppet tilbake. Endret 8. januar 2024 av Eva-Lena 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #19 Skrevet 8. januar 2024 Kanino skrev (15 minutter siden): Å lage mye oppstyr rundt et pledd synes jeg er smålig. Det er min mening. Si barnet glemmer en sokk. Skal himmel og helvete settes i bevegelse for å få tilbake akkurat den sokken ? «Himmel og jord» Anonymkode: e4b61...15b 1 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #20 Skrevet 8. januar 2024 Hactar skrev (1 minutt siden): Virkelig null problem. Klart du ikke skal gi bort noe med høy affeksjonsverdi bare fordi det har skjedd en misforståelse. Barnet som lånte pleddet kommer til å bli ivaretatt. Om samboer ikke har oversikt nok til å holde tingene du vil ta ekstra vare på hjemme, kan du sette navn på de viktigste tingene for ekstra trygghet. Ja, det meste annet er merket. Hadde bare ikke merket det pleddet fordi det i mine øyne var utenkelig å ta det med i barnehagen. Men samboeren min var visst av en annen oppfatning og tenkte heller ikke på å merke det, haha... får se om det ligger andre ting rundt omkring som trenger merking i tilfelle samboeren min finner på å ta det med 🥴 Anonymkode: 54bcd...357 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå