Trolltunge Skrevet 8. januar 2024 #41 Del Skrevet 8. januar 2024 Tenkte som ung at jeg ville bli leder, helt til jeg skjønte at det oftest betyr personalansvar. Trivdes nok best ved å ha stort ansvar innen mitt felt, og la andre ta seg av eventuelt tull og utfordringer. Inkludert hva jeg kunne påpeke at ikke fungerte bra. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #42 Del Skrevet 8. januar 2024 Har vært leder, vil ikke være det igjen. Fordel; utfordrende, spennende og du har mye å si angående beslutninger og retning på arbeidsplassen. Får stort nettverk og blir godt kjent med prosesser (i for eks kommune) Ulemper; det er alltid noen som klager over deg, baksnakker, er misfornøyd. Du skal være lojal både oppover og nedover, noe som ikke er så enkelt alltid (vertfall hvis mellomleder, der de fleste må starte). Så kan det være ensomt, for du kan ikke betro deg til egne ansatte, du må holde deg for god til sånt. Bli stilt til veggs av noen ansatte under deg som tror de er verdensmestere bare fordi de er gamle, og de ønsker å gjøre et poeng av det. Anonymkode: 35db3...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #43 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så enig! Det er et mareritt å være leder til slike folk. Gjeng med vanskelige damer som har jobbet der i 30 år og kommer i konflikt med leder, uansett hva leder gjør og hvilken leder de har. En gjeng med damer som kun snakker om rettigheter og forventer å komme på rød løper til jobb fremfor å gjøre jobben de er ansatt for. Har dessverre sett altfor mye av dette (er ikke leder selv), og derfor ønsker jeg ikke lederansvar for ansatte. Kan godt ha en lederjobb hvor jeg har ansvar for en viss type arbeid, men aldri personalansvar! Anonymkode: 4da21...6dd Og attpåtil er de offentlig ansatt, så man blir ikke kvitt de! Flere velger også å jobbe lenger enn de må, slik at vi kan ha glede av de i noen år ekstra etter pensjonsalder. Anonymkode: 07948...60f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #44 Del Skrevet 8. januar 2024 Er leder fordi jeg synes det er lettere å motivere andre enn meg selv. Hvis jeg har ansvar for noe utsetter jeg det for lenge, har andre ansvar for å gjennomføre noe, er det lett å hjelpe dem å starte i tide, legge gode planer og prioritere. Er leder for ti personer med ulike oppgaver, mye morsommere å dukke opp og ned sammen med dem, enn å holde på med ett fagfelt hele tiden. Ender opp med å utfordre egen leder dersom jeg ikke er leder selv, synes mange ledere snakker for mye, for lenge og overforklarer. Anonymkode: d6d22...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 8. januar 2024 #45 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg absolutt hater å være leder, har hatt ulike lederstillinger opp gjennom men unngår det så godt jeg kan. Misliker å være ansvarlig for andres leveranser. Det er alltid noen som er helt udugelig, aldri leverer på tid og som ikke tåler å bli stilt krav til. Trives best med å få konsentrere meg om min jobb, levere det jeg skal, så kan andre folk sin innsats være noen andres problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #46 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg liker å være en fagidiot. Har null interesse for å være en leder. Anonymkode: cfa0e...efc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #47 Del Skrevet 9. januar 2024 Av en eller annen grunn ble samme tråd opprettet to ganger. Mulighet for å slå sammen disse to trådene? Anonymkode: b12fa...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #48 Del Skrevet 9. januar 2024 Har prøvd det. Var leder i ca 1 år. Drive butikken var ikke ett problem. Men å ha personalansvar for ungdommer og være tilgjengelig 24 timer døgnet 7 i dager i uken var helt grusomt. 😩 Aldri igjen!! Anonymkode: fc09c...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 9. januar 2024 #49 Del Skrevet 9. januar 2024 Jeg kunne godt tenke meg det men ut i fra at man har så utrolig mange føringer fra ledelsen over i forhold til likhet for hele bedriften så gidder jeg rett og slett ikke. Jeg må har mer fritt spillerom i forhold til å sette opp arbeidsgruppa sånn de ønsker ang turnus og hva som funksjonelt er best for å ivareta en drift der folk skal oppleve vekst og bli ivaretatt i mange, mange, mange år som arbeidstakere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå