AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Del Skrevet 8. januar 2024 Evt nestleder, assisterende, mellomleder osv. Vil gjerne høre fra de som både vil og trives, og de som absolutt aldri kunne tenke seg en sånn jobb Anonymkode: b12fa...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #2 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg vil ikke bli leder fordi jeg ikke vil ha mer ansvar. Liker ikke å jobbe og sliter med å motivere meg selv gjennom en hel dag, så ser ikke hvordan jeg skulle motivert en hel gjeng ansatte i tillegg. Anonymkode: 1aa84...dd6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg hadde ikke klart det som introvert. Samtidig som jeg synes mange flere introverte burde bli ledere. Anonymkode: be732...d35 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Del Skrevet 8. januar 2024 For mye ansvar. Anonymkode: a6164...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Del Skrevet 8. januar 2024 Orker ikke tanken på å måtte forholde meg til mange mennesker, som jeg samtidig skal ha en slags ansvar for. Liker ikke organisering og logistikk eller å ha mange baller i luften. Jeg jobber best når jeg kan fordype meg i mine egne oppgaver uten for mange forstyrrelser utenfra. Jeg er heller ikke gira på veldig mye ansvar. Om man er leder er man i teorien ansvarlig for jobben alle dine "undersåtter" gjør, og det fremstår rett og slett som et lite mareritt for meg. Anonymkode: 2323e...62b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 8. januar 2024 #6 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg er rett og slett ikke ledertypen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Del Skrevet 8. januar 2024 Det som er synd er at mange av oss som ikke ønsker å bli ledere, kunne blitt gode ledere. I hvert fall bedre enn mange av dem som blir det av feil årsaker. Anonymkode: be732...d35 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Del Skrevet 8. januar 2024 Orker ikke ansvar og takler ikke press om å få til ting innen frister. Hater å snakke i tlf og er dårlig til å delegere. Det hadde endt med at jeg lå våken og tenkte jobb om natta, grua med til hver dag og tok sykevikariat selv i stedet for å spørre andre. SÅ nei takk! Anonymkode: c71e4...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Del Skrevet 8. januar 2024 Orker ikke være leder for en gjeng vanskelige damer i 50-60 års alderen. Misfornøyd med alt, og umulige å føre en fornuftig dialog med….Forsurer hele miljøet. Anonymkode: 07948...60f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Del Skrevet 8. januar 2024 Ett fett for meg egentlig, verken ønsker eller skyr personalansvar. Om jeg blir leder, er det for lønnsøkning. Anonymkode: 9976c...47b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Del Skrevet 8. januar 2024 Nei absolutt ikke. Har testet en gang, og det gikk jo fint som sådan, men man jobber altfor mye. Og i helsevesenet jobber man jo uansett for mye, leder i tillegg er jo sinnsykt. Og man må holde seg veldig profesjonell da, da måtte jeg sluttet med å være meg selv på et vis, blitt mye mer seriøs og sluttet med endel gøy. Anonymkode: 5a9ad...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #12 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det som er synd er at mange av oss som ikke ønsker å bli ledere, kunne blitt gode ledere. I hvert fall bedre enn mange av dem som blir det av feil årsaker. Anonymkode: be732...d35 Dette stemmer veldig bra. De har havnet i en lederstilling fordi det har vært et ønske om å ha de der fordi de har vist seg å gjøre en god jobb. Så har du de lederne som liker makt og det å være i en posisjon hvor man bestemmer over andre og ev. statusen det måtte bringe med seg. Dette er sjeldent særlig gode ledere da motivasjonen er feil i utgangspunktet. Anonymkode: 2323e...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #13 Del Skrevet 8. januar 2024 Jobber med IT og de som blir ledere er de som ikke kan faget. Vi andre skyr lederjobber. Anonymkode: c305e...75f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg er introvert, og kunne vært leder. Jeg trives med å ta avgjørelser og ønsker å skape gode rammer hvor andre kan lykkes og få ut potensialet sitt. Jeg tror det hadde vært en spennende utfordring og at jeg hadde blitt kjent med meg selv på andre måter enn som team medlem. Anonymkode: 6d3a6...fce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg hater jobben som leder i all hovedsak grunnet personalansvaret. Det meste av andre oppgaver som turnus, økonomi/budsjett, rapporteringer osv er plankekjøring. Men personalansvar for 35 årsverk i en dullion stillingsbrøker og døgnkontinuerlig drift, unner jeg ikke min værste fiende. jeg søkte ikke på jobben. Ble konstituert inn og takket pent nei til å søke den fast etter et år. Anonymkode: ac077...dd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #16 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jobber med IT og de som blir ledere er de som ikke kan faget. Vi andre skyr lederjobber. Anonymkode: c305e...75f Noen må jo være ledere, og selvsagt kan ikke ledere faget nødvendigvis ned til fingerspissene. Men det bør ha overordnet kunnskap om det. Anonymkode: d9d45...1b6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #17 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg kunne godt ha vært leder så lenge jeg slipper personalansvar. Anonymkode: 6bd60...12c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg er absolutt ikke en ledertype. Trives best som en del av et team, og jeg liker også å jobbe mye selvstendig. Liker å ha litt frie tøyler, og har sjeldent noe ønske om å legge meg oppi hvordan andre jobber. Jeg er nok også for "mild", hadde slitt med å si fra ved feil og mangler hos de ansatte. Mannen min er helt motsatt der. Han er veldig ambisiøs, og en naturlig ledertype. Han har alltid full oversikt over alt, og han liker det. Han er også trygg og imøtekommende, og en likandes leder. Anonymkode: 4405d...101 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #19 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg har jobbet som mellomleder i 10 år og tror jeg kommer til å gi meg nå. Personalansvar for misfornøyde damer i 50 åra som klager på alt og forsurer miljøer. Logistikk, jobbing langt ut over de vanlige timene. Ansvar, beslutninger. Mellomskviset mellom de jeg har ansvar for og de jeg rapporterer til. Er helt kvalm av jobben. Det som er vanskelig er å gå ned i lønn. Ble alenemor i sommer. Anonymkode: 46886...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #20 Del Skrevet 8. januar 2024 Personalansvar frister virkelig ikke. Og mellomleder må jo være den verste posisjonen å være i av dem alle. Masse ansvar, lite eller ikke noe handlingsrom - nei takk! Anonymkode: 95189...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå