AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Skrevet 8. januar 2024 Tenkte å høre her før jeg setter meg i en timeslang telefonkø til Nav 🤣 Jeg har studie som tiltak og har signert en kontrakt med Nav som sier at jeg får Aap frem til mai 2025 (har da hatt Aap i 4 år). I dag fikk jeg et vedtak hvor det står at de har forlenget vedtaket mitt fra februar 2024 til mai 2024 (?). Står også at da vil jeg ha mottatt Aap i 3 år og at en forlengelse ut over dette krever ditt og datt. Noen som vet hvorfor de kommer med et nytt kort vedtak midt i et allerede eksisterende vedtak? Anonymkode: 4fc24...23a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #2 Skrevet 8. januar 2024 I utgangspunktet kan man motta AAP i 3 år. Høres ut som noe er gjort feil hel på den første saken din siden du fikk helt til 2025 først. Du må nok bare sette deg i telefonkø, kan du ikke sende melding til saksbehandleren din sånn at de ringer deg? Du begynner å få dårlig tid hvis det er tilltak du må sette i gang. Men det høres ut som et standardbrev som er sendt ut. Ikke godt for oss og vite hva Nav tenker. Men jeg har gått gjennom det samme selv med de og ikke alltid lett og bli klok på brev derfra. Anonymkode: ac1a1...e14
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I utgangspunktet kan man motta AAP i 3 år. Høres ut som noe er gjort feil hel på den første saken din siden du fikk helt til 2025 først. Du må nok bare sette deg i telefonkø, kan du ikke sende melding til saksbehandleren din sånn at de ringer deg? Du begynner å få dårlig tid hvis det er tilltak du må sette i gang. Men det høres ut som et standardbrev som er sendt ut. Ikke godt for oss og vite hva Nav tenker. Men jeg har gått gjennom det samme selv med de og ikke alltid lett og bli klok på brev derfra. Anonymkode: ac1a1...e14 Nei, er ikke feil - er «vanlig» å få Aap utover 3 år, spesielt når det gjelder utdanning / omskolering. Jeg går allerede på skole og har signert en avtale om utdanning og Aap frem til 2025. Anonymkode: 4fc24...23a
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #4 Skrevet 8. januar 2024 Det ordinære vedtaket varer i tre år, altså to mnd til for deg. Etter dette må veileder vurdere forlengelse for deg. Skriv til veilederen din i aktivitetsplanen og få et helt riktig svar for deg i din sak. Anonymkode: cc53b...884
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #5 Skrevet 8. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, er ikke feil - er «vanlig» å få Aap utover 3 år, spesielt når det gjelder utdanning / omskolering. Jeg går allerede på skole og har signert en avtale om utdanning og Aap frem til 2025. Anonymkode: 4fc24...23a Joda, det er nesten normen, men da må saksbehandler stadig søke om forlengelse. Anonymkode: 1904e...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå