AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #21 Del Skrevet 8. januar 2024 Nei, vi er 6 i familien og hvis vi alle skulle holdt oss hjemme hver gang noen var syke hadde vi hatt mye fravær😆 litt annerledes med bhg barn. Du skal jo likevel være hjemme, og fravær fra barnehagen er ikke det samme som fravær på skolen, så da går det jo fint med en fridag på det andre barnet selv om det ikke er sykt. Sånn ellers er det sjelden at vi smitter hverandre med omgangssyke her i huset. Anonymkode: 4d0fa...753 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #22 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja sånne som dette holder sykdommen gående! Hvorfor få barn om det å jobbe er viktigere enn å ta seg av de? Barnehagen for alle penga, alltid! Anonymkode: 8c949...ecd Ikke bare barnehage, men også jobb og skole for alle penga her! Tenk det du. Jeg, eller min partner er hjemme og tar oss av det syke barnet. Overholder karantene i 48 timer etterpå også, gjør vi. Resten av familen som ikke er frisk drar på jobb, skole og barnehage som normalt. Skulle tatt seg ut om hele familen på 5 skulle holdt seg hjemme hver gang en av oss var syk. Anonymkode: dd15d...36e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #23 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg har gjort det flere ganger. Stort sett klarer vi å unngå smitte mellom dem. Anonymkode: 95576...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #24 Del Skrevet 8. januar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg følger reglene og sender friske søsken på skolen og i barnehagen. Om far er hjemme med poden går jeg selvsagt på jobb om jeg er frisk. Har tre barn og vi kan ikke 5 stykker være hjemme alltid når én av oss er syk. Aner ikke hvordan dere andre får det til i så fall. Så mange sykt barn dager finnes ikke😅 Anonymkode: f7e83...763 Hvis ett barn er sykt, er en av dere hjemme uansett…? Forstår ikke helt. Det blir ikke brukt flere sykt barn dager, for du ville uansett brukt den sykt barn dagen med det barnet. Anonymkode: a9157...480 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #25 Del Skrevet 8. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Hvis ett barn er sykt, er en av dere hjemme uansett…? Forstår ikke helt. Det blir ikke brukt flere sykt barn dager, for du ville uansett brukt den sykt barn dagen med det barnet. Anonymkode: a9157...480 Også er det forskjell på å gå på jobb som frisk voksen eller ha et friskt skolebarn - og sende barnehagebarn i barnehagen. Anonymkode: a9157...480 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #26 Del Skrevet 8. januar 2024 Nei, holder barnehagebarn hjemme ved omgangssyke med syke søsken. Etter en helveteshøst i 2022 med omgangssyke i barnehagen der familier ble smittet igjen og igjen og igjen, og kommunelegen til slutt kom på banen med råd har folk blitt flinkere i vår barnehage - omgangssyken har i alle fall ikke hatt sånne massive utbrudd som da. Til høsten blir det skolestart, kommer til å holde barnehagebarnet hjemme om skolebarnet er sykt, men ikke omvendt. Anonymkode: e55ab...e91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #27 Del Skrevet 8. januar 2024 Hadde holdt barnehagebarn hjemme ja. Blir anderledes på skolen pga fravær. Anonymkode: b0ae1...1d4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #28 Del Skrevet 8. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hadde holdt barnehagebarn hjemme ja. Blir anderledes på skolen pga fravær. Anonymkode: b0ae1...1d4 Det er også en helt annen hygiene blant eldre barn enn i barnehage, både hjemme og på skolen! Anonymkode: a9157...480 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #29 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg har holdt barnehagebarn hjemme når søsken har omgangssyke. Omgangssyke kommer ofte så brått, så et barnehagebarn kan plutselig bli akutt dårlig og kaste opp utover så det smitter flere. Jeg selv går så klart på jobb selv om jeg har medlemmer i husstanden med omgangssyke. Men jeg klarer gjerne å skjønne at noe er på gang og dra hjem i tide, eller evt. løpe på toalettet om det kommer brått, og jeg er nøye med håndhygiene og spiser ikke på gjenstander på jobb eller slikker på hendene mine. Anonymkode: 3e745...ca0 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #30 Del Skrevet 8. januar 2024 Du har nok tatt riktig beslutning om å holde storebror hjemme, og det håper jeg du gjør neste gang også! Særlig siden det faktisk har vært helg nå, så er det faktisk en sjanse for å unngå å smitte resten av avdelingen da storebror trolig ikke har vært i barnehagen smitteførende... Selv om storebror ikke nødvendigvis blir syk, så kan han være smittebærer. Omgangssyke smitter veldig lett ved overflate. Bare tenk på alt storebror går og tar i, putter i munnen etc, i løpet av en dag hjemme. Så tenk på hvordan det samme skjer i barnehagen. Det skal dermed svært lite til for å få det i omløp på avdelingen. Jeg skjønner at det kan bli mange sykedager ved å holde barn hjemme ved sykdom ved søsken, men akkurat omgangssyke er den ene gangen man faktisk skal gjøre det på grunn av hvor smittsomt det er. Anonymkode: aee1a...8d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #31 Del Skrevet 8. januar 2024 Vi overholder 48 tiner karantene når noen er syke, men holder ikke friske barn hjemme. Da hadde vi vært hjemme i ukesvis hver gang noen får den minste lille virus. Som 22 dager i karantene under korona fordi to ble syke (ikke resten). Min erfaring er at barna blir syke etter hverandre, ikke samtidig, og det kan gjerne være en dag eller to imellom. Og vi voksne går også gjerne ned for telling en dags tid. Men vi gir beskjed om at skolebarna må gå hjem med en gang om de føler seg dårlig og at barnehagen må ringe ved den minste ting om vi har noe gående hjemme. Og vi sørger for å kunne hente raskt (skolebarna klarer fint å være hjemme 15 min ved henting i bhg, og skolebarna går hjem selv siden skolen er rett ved). Anonymkode: 90db3...eec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #32 Del Skrevet 8. januar 2024 Synes folk er imponerende her inne som holder friske søsken hjemme. For meg hadde det kanskje kommet litt an på kontakten mellom de to. Om de to klemmer ofte og er "oppi" hverandre så hadde jeg forhåpentligvis hadde søskenet hjemme. Så er det litt forskjellig om søsken er 5 eller 2 år på en måte, en 5åring kan du instruere i større grad om å være nøye med håndhygiene etc. Anonymkode: 3d59d...11d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #33 Del Skrevet 8. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Synes folk er imponerende her inne som holder friske søsken hjemme. For meg hadde det kanskje kommet litt an på kontakten mellom de to. Om de to klemmer ofte og er "oppi" hverandre så hadde jeg forhåpentligvis hadde søskenet hjemme. Så er det litt forskjellig om søsken er 5 eller 2 år på en måte, en 5åring kan du instruere i større grad om å være nøye med håndhygiene etc. Anonymkode: 3d59d...11d Imponerende? Hvorfor? Anonymkode: a9157...480 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #34 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes folk er imponerende her inne som holder friske søsken hjemme. For meg hadde det kanskje kommet litt an på kontakten mellom de to. Om de to klemmer ofte og er "oppi" hverandre så hadde jeg forhåpentligvis hadde søskenet hjemme. Så er det litt forskjellig om søsken er 5 eller 2 år på en måte, en 5åring kan du instruere i større grad om å være nøye med håndhygiene etc. Anonymkode: 3d59d...11d Ikke noe Inponerende å holde friske barn unna hverdagen og barnehagen sin, for å sikre at de blir smittet hjemme. Anonymkode: b3835...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #35 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg jobber i barnehage, hele min juleferie ble ødelagt av oppkast pga foreldre som ikke ønsker å holde barna hjemme. Bruk hodet, vær så snill... Anonymkode: fe58d...69e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #36 Del Skrevet 8. januar 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Hvis ett barn er sykt, er en av dere hjemme uansett…? Forstår ikke helt. Det blir ikke brukt flere sykt barn dager, for du ville uansett brukt den sykt barn dagen med det barnet. Anonymkode: a9157...480 Ehh jo. For da må jo begge foreldrene ta fri fra jobben. For skal regelen din gjelde må begge voksne altså være hjemme. Eller mener du at barn må være hjemme, men ikke voksne? For det blir kanskje litt dobbelmoralsk i denne sammenhengen? De kan jo være smittebærere de også. Anbefalingen er at den syke er hjemme. Friske barn og voksne kan gå på skole, barnehage og jobb. Da følger vi anbefalingen fra FHI. Det mener jeg holder i lange baner. Anonymkode: f7e83...763 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #37 Del Skrevet 8. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ehh jo. For da må jo begge foreldrene ta fri fra jobben. For skal regelen din gjelde må begge voksne altså være hjemme. Eller mener du at barn må være hjemme, men ikke voksne? For det blir kanskje litt dobbelmoralsk i denne sammenhengen? De kan jo være smittebærere de også. Anbefalingen er at den syke er hjemme. Friske barn og voksne kan gå på skole, barnehage og jobb. Da følger vi anbefalingen fra FHI. Det mener jeg holder i lange baner. Anonymkode: f7e83...763 Hæ? Hvorfor må begge foreldrene ta fri fra jobb for å være hjemme - når den ene er uansett skal være hjemme? Jeg forstår faktisk ikke. Anonymkode: a9157...480 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #38 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg hadde sendt en frisk unge i barnehagen. Den omgangssjuka kom jo sikkert derfra i utgangspunktet. Men det er meg. Smitte av alle slag er det uansett i en barnehage... Anonymkode: c9219...843 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #39 Del Skrevet 8. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hæ? Hvorfor må begge foreldrene ta fri fra jobb for å være hjemme - når den ene er uansett skal være hjemme? Jeg forstår faktisk ikke. Anonymkode: a9157...480 Jeg har også tidligere skrevet at det er forskjell på skolebarn, voksne og barnehagebarn. Så nei, jeg forstår fremdeles ikke. Anonymkode: a9157...480 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #40 Del Skrevet 8. januar 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ? Hvorfor må begge foreldrene ta fri fra jobb for å være hjemme - når den ene er uansett skal være hjemme? Jeg forstår faktisk ikke. Anonymkode: a9157...480 For du mener at hele familien må holde seg hjemme når én er syk. Hvorfor er det ikke greit å sende andre skolebarn på skolen, men du selv kan gå på jobb? Vanskelig å skjønne tankegangen din. Anonymkode: f7e83...763 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå