AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #1 Del Skrevet 8. januar 2024 Lillesøster spyr og har gjort det halve natta. Ville du sendt storebror i barnehagen i dag? De går på samme avdeling. Anonymkode: 5cdd3...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #2 Del Skrevet 8. januar 2024 Nope.. Anonymkode: 3670e...2ba 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #3 Del Skrevet 8. januar 2024 Nei, jeg ville ikke det. Det er nok sannsynlighet begge får det til at jeg ville holdt hjemme. Og at ditt barn smitter andre som igjen smitter dine igjen. Anonymkode: a9157...480 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 8. januar 2024 #4 Del Skrevet 8. januar 2024 Nei, da hadde jeg holdt begge hjemme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 8. januar 2024 #5 Del Skrevet 8. januar 2024 Mange gjør det, og det er ingen "plikt" om å holde hjemme så lenge storebror er frisk, men som mange års ansatt i barnehage og har hatt små barn selv: det er veldig fint om du holder ham hjemme.... Sannsynligheten for at han blir smittet er stor, og da sprer det seg fort på avdelingen.... 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Del Skrevet 8. januar 2024 1 minutt siden, Ulrikke said: Mange gjør det, og det er ingen "plikt" om å holde hjemme så lenge storebror er frisk, men som mange års ansatt i barnehage og har hatt små barn selv: det er veldig fint om du holder ham hjemme.... Sannsynligheten for at han blir smittet er stor, og da sprer det seg fort på avdelingen.... Også må man huske på hvorfor det heter omgangsyke. Hvis man vil sende av «egoistiske» grunner (jeg sier ikke at ts gjør det, men det finnes de som mener de er viktigst) så er det sannsynlig man får det i retur igjen hvis det sprer seg på avdelingen. Anonymkode: a9157...480 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Del Skrevet 8. januar 2024 Jupp, det ville jeg gjort. Spysyke unger blir ofte ganske utslått, så da hadde jeg hatt mulighet til å jobbe litt imen hvis jeg ikke hadde en til hjemme som måtte aktiviseres. Anonymkode: dd15d...36e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg hadde nok ikke gjort det. Det er ikke sikkert han er smitta, så men om han blir hjemme vil er han jo nær en smittekilde. Lillesøster trenger din oppmerksomhet - er storebror selvstendig eller krever han mye? Hadde han vært veldig selvstendig, lekt fint selv og ikke krevd så mye, ja kanskje han kunne blitt hjemme, men om han hadde hendt i skjørtene - så hadde jeg sendt i barnehagen. Det er min ærlige vurdering av hva jeg ville gjort. Så skjønner jeg at det kanskje ville vært mest solidarisk å holde han hjemme, men i balanseringen mellom solidaritet og egoisme ville nok egoismen vunnet her. Anonymkode: d3465...73f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Del Skrevet 8. januar 2024 Har tre barn som nå er ungdom, de har aldri smittet hverandre med omgangssyke. Så det er ikke en selvfølge at alle får det når det er i hus. Jeg har alltid latt resten dra i barnehage/på skole. Anonymkode: e4001...a48 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Del Skrevet 8. januar 2024 Storebror blir 3 i april, så usikker på om han forstår at jeg må passe lillesøster. Hun spyr mye og er slapp. Anonymkode: 5cdd3...935 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Del Skrevet 8. januar 2024 Har du/dere mulighet til å hente storebror i barnehagen på kort varsel hvis han begynner å spy? Hvis det blir veldig vanskelig hadde jeg holdt ham hjemme. (jeg hadde nok holdt ham hjemme uansett) Anonymkode: f0a4a...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #12 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har du/dere mulighet til å hente storebror i barnehagen på kort varsel hvis han begynner å spy? Hvis det blir veldig vanskelig hadde jeg holdt ham hjemme. (jeg hadde nok holdt ham hjemme uansett) Anonymkode: f0a4a...cfc Da er det for sent og han har allerede smittet andre... hold ham hjemme! Anonymkode: 30bd2...568 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #13 Del Skrevet 8. januar 2024 Ja, selvsagt. Holder ikke friske barn hjemme i tilfelle de blir syke. Den v mannen og jeg som ikke er hjemme med syke barn går også på jobb. Anonymkode: b3835...d68 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Del Skrevet 8. januar 2024 Endte opp med å ha han også hjemme Men er enda litt usikker på om det er rett å gjøre, han er jo ikke syk. Anonymkode: 5cdd3...935 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Da er det for sent og han har allerede smittet andre... hold ham hjemme! Anonymkode: 30bd2...568 Jo, men hvis de hadde tenkt å sende ham, (som frisk naturligvis) noe som jo mange velger å gjøre, så kan det være vanskelig å sette en spysyk lillesøster bilen/ bussen/ vogna e.l for å hente hvis det viser seg at storebror må hentes pga omgangssyke også. Kan hende den andre foreldren er på allerten og kan hente kjapt, men min erfaring fra mange år i barnehage er at hvis en forelder er hjemme med sykt barn har ikke den andre forelderen mulighet til å dra fra jobb for å hente syke søsken. Da kan det bli lenge å vente for barnet i barnehagen.. Anonymkode: f0a4a...cfc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #16 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Endte opp med å ha han også hjemme Men er enda litt usikker på om det er rett å gjøre, han er jo ikke syk. Anonymkode: 5cdd3...935 God bedring🌺 Anonymkode: f0a4a...cfc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #17 Del Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jupp, det ville jeg gjort. Spysyke unger blir ofte ganske utslått, så da hadde jeg hatt mulighet til å jobbe litt imen hvis jeg ikke hadde en til hjemme som måtte aktiviseres. Anonymkode: dd15d...36e Ja sånne som dette holder sykdommen gående! Hvorfor få barn om det å jobbe er viktigere enn å ta seg av de? Barnehagen for alle penga, alltid! Anonymkode: 8c949...ecd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Del Skrevet 8. januar 2024 Spysyke? Hva er det? Anonymkode: afbbe...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #19 Del Skrevet 8. januar 2024 34 minutter siden, AnonymBruker said: Endte opp med å ha han også hjemme Men er enda litt usikker på om det er rett å gjøre, han er jo ikke syk. Anonymkode: 5cdd3...935 Hadde du syns det var behagelig å levere barnet ditt i barnehagen og vite Per har spysyk lillesøster hjemme? At du leverer barnet ditt bevisst inn i potensiell smitte? Ville du sendt storebror til familie? Eller ville du meldt fra til dem om sykdom hos dere og spurt om de ville hatt han på besøk? Jeg foretrekker å ikke ha besøk av familie som har spysyke hjemme, selv om de mener de er friske Jeg skulle ønske at alle gjorde slik i barnehage når de har et søsken på samme avdeling - minst. Vi hadde fire uker med spysyke i barnehagen, på rundgang, for foreldre klarte ikke ta gode beslutninger. Hun ene har storesøster som var spysyk, og hun ble sendt i barnehagen. Den dagen kastet hun opp også. Alle barna endte opp med å bli friske, syke, friske, syke. Til slutt måtte barnehagen begrense åpningstider for det gikk utover de ansatte også; og foreldre måtte ha helt friske barna hjemme, alle sammen. Jeg tenker det må være så kjipt å stå der som barnehageansatt og vite at det finnes et spysykt barn hjemme hvor storebror er sendt i barnehagen. Av respekt for de hadde jeg holdt hjemme. Det trenger ikke bety de blir smittet, men med en dag viser du hvertfall du har prøvd. Anonymkode: a9157...480 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #20 Del Skrevet 8. januar 2024 Jeg følger reglene og sender friske søsken på skolen og i barnehagen. Om far er hjemme med poden går jeg selvsagt på jobb om jeg er frisk. Har tre barn og vi kan ikke 5 stykker være hjemme alltid når én av oss er syk. Aner ikke hvordan dere andre får det til i så fall. Så mange sykt barn dager finnes ikke😅 Anonymkode: f7e83...763 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå