AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Hvordan kan jeg forhindre at utleieren min går inn i leiligheten min når de vil? Jeg var fortsatt hjemme og sov og var naken, og de låste opp døren min og gikk inn. Er det noen måte å blokkere låsen fra å bli låst opp? Anonymkode: 3e25b...ffd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Hva sa de når de oppdaget deg?? Du må jo sende en melding og spørre om de vennligst kan gi deg nøkkelen de har også, slik at du kan være trygg på at ingen kan låse seg inn hos deg. Eller om du får skru opp en sikkerhetslenke. Anonymkode: 3a2ca...55c 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Du kan vise de lovverket som forbyr dem å komme inn uanmeldt med mindre det er krise. Og så kan du sette opp et kamera som tar de på fersken pg bruke bevisene i en anmeldelse. Anonymkode: f5785...c4f 4 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Sett opp kamera først. etterhvert ta opp en sikkerhetslenke og deretter anmelde, og flytt Anonymkode: 47256...f65 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #6 Skrevet 8. januar 2024 Sende de husleieloven § 5-6.Utleierens adgang til husrommet Leieren plikter i nødvendig utstrekning å gi utleieren eller utleierens representant adgang til husrommet for tilsyn. Leieren plikter å gi utleieren eller andre adgang til husrommet i den utstrekning det trengs for å gjennomføre pliktig vedlikehold, lovlige forandringer eller andre arbeider som må utføres for å hindre skade på husrommet eller eiendommen for øvrig. Medfører arbeidene ulempe for leieren, kan leieren kreve avslag i leien etter § 2-11 annet ledd forutsatt at ulempen ikke er ubetydelig. Bestemmelsen i forrige punktum gjelder ikke dersom mangelen beror på forhold på leierens side. Leieren skal ha melding i rimelig tid før det foretas tilsyn eller vedlikeholdsarbeider. Før arbeider som nevnt i § 5-4 påbegynnes, skal leieren ha melding med frist som nevnt i § 9-6 første ledd. Bestemmelsene i første punktum gjelder ikke hvis det er nødvendig med tiltak for å hindre skade på husrommet eller eiendommen for øvrig, og det ikke er mulig å varsle leieren. Anonymkode: 1969d...da4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #7 Skrevet 8. januar 2024 Det høres veldig spesielt ut. Hva skulle de? Og hadde de varslet at de kom? Eller trodde de at du ikke var hjemme? Jeg har vanskelig for å tro at de låste seg inn vel vitende om at du var der… Hva sa de? Du kan spørre om å få montere opp en sikkerhetslenke på døren. Og gi tydelig beskjed om at de ikke har lov til å gå inn uten avtale. Anonymkode: 5ace2...968 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #8 Skrevet 8. januar 2024 Huseier har ikke lov til å komme uanmeldt. Totalt ugreit. Henvis til husleieloven som ble sendt over her. Anonymkode: 4c630...137 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #9 Skrevet 8. januar 2024 Flytt, sånne respektløse utleiere kan man ikke leie hos. Innen da: https://www.clasohlson.com/no/D-Link-DCS-8000LHV2-overvakningskamera/p/36-8158 Send bevis til politiet og anmeld for innbrudd. Anonymkode: 2b941...8c9
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #10 Skrevet 8. januar 2024 Nei, det er absolutt ikke lov! Hva skulle de i leiligheten din? De har rett til tilsyn om det er noe spesielt de må rette opp, men da med forhåndsvarsel. Anonymkode: ea08f...24e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå